Ik heb al een paar maanden last van dat ik geen gebruik kan maken van de mail-functie van php.
Ik loop steeds weer tegen aan, dus nu is het genoeg
Wat ik heb gehoord van mensen is dat @home (essent in omgeving Den Bosch) de mail poorten heeft dicht gegooid (25?) waardoor je geen gebruik meer kunt maken van de mail-functie.
Als ik namelijk de simpelste code er neer zet
testMail
geeft de browser:
Nou heb ik die allang ingesteld in php.ini, en heb ik toch als zekerheid een header-lijn er bij gezet:
php.ini mbt mail gedeelt
ik voor SMTP = mail ook al eens smtp.home.nl geprobeerd..
Ik heb dus een windows (xp) bak, mijn php versie is 4.3.2RC3.
Ik weet echt niet wat er fout kan zijn, ik heb al veel stukken code toegepast uit de php-manual, maar niets mag baten.
Weet iemand er meer van?
Ik loop steeds weer tegen aan, dus nu is het genoeg
Wat ik heb gehoord van mensen is dat @home (essent in omgeving Den Bosch) de mail poorten heeft dicht gegooid (25?) waardoor je geen gebruik meer kunt maken van de mail-functie.
Als ik namelijk de simpelste code er neer zet
testMail
PHP:
1
| mail("shedfire@home.nl", "onderwerp", "tekst"); |
geeft de browser:
code:
1
| Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in c:\www\@hans\temp\test\mail.php on line 2 |
Nou heb ik die allang ingesteld in php.ini, en heb ik toch als zekerheid een header-lijn er bij gezet:
code:
1
| "From: webmaster@$SERVER_NAME\r\n" |
php.ini mbt mail gedeelt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| [mail function] ; For Win32 only. SMTP = mail ; For Win32 only. sendmail_from = shedfire@home.nl ; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i"). ;sendmail_path = |
ik voor SMTP = mail ook al eens smtp.home.nl geprobeerd..
Ik heb dus een windows (xp) bak, mijn php versie is 4.3.2RC3.
Ik weet echt niet wat er fout kan zijn, ik heb al veel stukken code toegepast uit de php-manual, maar niets mag baten.
Weet iemand er meer van?