[PHP] mail-functie met @home

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een paar maanden last van dat ik geen gebruik kan maken van de mail-functie van php.
Ik loop steeds weer tegen aan, dus nu is het genoeg :)
Wat ik heb gehoord van mensen is dat @home (essent in omgeving Den Bosch) de mail poorten heeft dicht gegooid (25?) waardoor je geen gebruik meer kunt maken van de mail-functie.

Als ik namelijk de simpelste code er neer zet
testMail
PHP:
1
mail("shedfire@home.nl", "onderwerp", "tekst");

geeft de browser:
code:
1
Warning: mail(): "sendmail_from" not set in php.ini or custom "From:" header missing in c:\www\@hans\temp\test\mail.php on line 2

Nou heb ik die allang ingesteld in php.ini, en heb ik toch als zekerheid een header-lijn er bij gezet:
code:
1
"From: webmaster@$SERVER_NAME\r\n"

php.ini mbt mail gedeelt
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = mail

; For Win32 only.
sendmail_from = shedfire@home.nl

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

ik voor SMTP = mail ook al eens smtp.home.nl geprobeerd..
Ik heb dus een windows (xp) bak, mijn php versie is 4.3.2RC3.

Ik weet echt niet wat er fout kan zijn, ik heb al veel stukken code toegepast uit de php-manual, maar niets mag baten.
Weet iemand er meer van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mail.home.nl probeer die eens...

en je moet ff "From: naam <email@email>" achter je mail ("to","titel","bericht" ..

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Ik gok dat die sendmail_from alleen gebruikt wordt in combinatie met Sendmail. In de SMTP instelling moet je de SMTP server van @Home instellen (zoals je die waarschijnlijk ook in Outlook of iets dergelijks ingesteld hebt), tenzij je zelf een SMTP server hebt draaien, dan kun je natuurlijk localhost gebruiken. Het gebruik van de @Home servers is echter makkelijker, zeker als ze bepaalde poorten dicht hebben gegooid.

Krijg je die warning trouwens nog steeds als je je "From:" header handmatig toevoegd? In principe is het een warning, dus zou 'ie de mail ook gewoon moeten versturen als 'ie niet ingesteld is. Het zou echter kunnen dat de @Home mailserver 'm dan weer weggooit.

[ Voor 8% gewijzigd door Soultaker op 22-07-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Stoel: al geprobeerd + sterker nog ook al geprobeerd.
@soultaker, nou wat je in outlook allemaal kunt invullen is: mail, mail.home.nl, smtp.home.nl (voor pop3 en smtp), maar goed zal het nog een keer proberen.

Ik heb geen smtp server draaien.
handmatig dus achter to,subject,tekst?
(headers blokje) ja al geprobeerd.

btw als je php.ini aanpast, moet je dan standaard apache, restarten?

Zijn er misschien ook mensen uit regio den bosch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:47
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 18:33:
@soultaker, nou wat je in outlook allemaal kunt invullen is: mail, mail.home.nl, smtp.home.nl (voor pop3 en smtp), maar goed zal het nog een keer proberen.
Niet allemaal proberen; gewoon smtp.home.nl gebruiken. (Desnoods ff "telnet smtp.home.nl 25" doen om te testen of daar een SMTP server draait.)
handmatig dus achter to,subject,tekst?
Hoe dat moet weet de PHP manual wel..
btw als je php.ini aanpast, moet je dan standaard apache, restarten?
Ja.
Zijn er misschien ook mensen uit regio den bosch?
Ik niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toevallig vanmiddag nog ingesteld :)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
[mail function]
; For Win32 only.
SMTP = = mail@home.nl

; For Win32 only.
sendmail_from 

; For Unix only.  You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =

ff apache herstarten en het moet werken ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Niet allemaal proberen; gewoon smtp.home.nl gebruiken. (Desnoods ff "telnet smtp.home.nl 25" doen om te testen of daar een SMTP server draait.)
mail.home.nl werkte wel (smtp.home.nl niet), ehm ik krijg een hoop regels in trant van:
niet toegestaan om te gebruiken voor spam,
lees voorwaarden en
smtp5.home.nl ESMTP en de datum

Volgens mij heb ik wel een connectie want ik kan geen mailtjes meer versturen mbv Outlook, dus smtp5.home.nl it is :)
Hoe dat moet weet de PHP manual wel..
Weet ik, ik bedoelde er mee dat ik het al had geprobeerd, op de manual manier, just dubbel tjekking.
Ja.
Mooi niet voor niets zitten doen
Ik niet. :P
Hoe ongezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ehm de poort 25 afsluiting is alleen downstream. Je kan wel e-mail verzenden via poort 25 als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 08:05
PolarBear schreef op 22 July 2003 @ 21:53:
Ehm de poort 25 afsluiting is alleen downstream. Je kan wel e-mail verzenden via poort 25 als het goed is.
Correct. Het is zelfs mogelijk om met een mailserver en eigen dns server de smtp servers van @home volledig te passeren. Dat doe ik omdat de smtp server van @home vroeger nogal onbetrouwvbaar was. (weet niet hoe het nu is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft het misschien te maken met een versie van apache/php?
Want het is wel erg gaar nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Misschien een domme vraag maar heb je je php.ini bestand wel in de c:\windows gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
neen, in system 32
maakt de positie uit (want in allerlei boeken+tuts werd system 32 aangeraden (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10-2024
Misschien staat hij daar ook wel goed, lange tijd geleden dat in PHP op windows heb gedraait. Probeer het anders toch even voor de zekerheid.
Pagina: 1