Toon posts:

uitlezen Dell 8300 lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Speedfan gebruikte ik met veel plezier maar die werkt niet op mn Dell 8300. Type 875P-mobo is bij mij onbekend en zal ook wel gecust. zijn. Heb ook andere prog's geprobeerd maar konden /herkenden het ook niet, zoals CPUCool, M.Monitor. Toch zou ik graag onder XP m'n cpu, hd en die fan willen uitlezen maar hoe?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

875p mobo is je chipset :p een intel canterwood chipset dus.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, dus...

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
Volgens mij kan dat niet met die DELL dingen, omdat ze volgens mij geen sensor hebben, omdat die dingen niet gemaakt zijn om te overklokken. Heb zelf ook een HOER gehad en daar kon je niks mee uitlezen noch mee overklokken. Je kon heel weinig. Ik vond het vanaf dat moment ook een kut ding en heb toen een nieuwe gekocht.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Jilvoos schreef op 22 July 2003 @ 20:10:
Volgens mij kan dat niet met die DELL dingen, omdat ze volgens mij geen sensor hebben, omdat die dingen niet gemaakt zijn om te overklokken. Heb zelf ook een HOER gehad en daar kon je niks mee uitlezen noch mee overklokken. Je kon heel weinig. Ik vond het vanaf dat moment ook een kut ding en heb toen een nieuwe gekocht.
Ze zijn er niet voor gemaakt om over te clocken, maar als het dan niet lukt zijn het meteen kutdingen ???

Het zijn over het algemeen pure desktopjes, echte kantoor pc'tjes... Logisch dat je er niet zoveel mee kan dan met een zelf samengesteld systeem.

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:31
dat uitlezen ligt niet aan je pc maar aan speedfan die heeft nog geen ondersteuning voor i875 chipsets, werkte bij een vriend zijn asus i875 mobo ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Mmm... 'Geen sensors' lijkt mij niet omdat bv de cpu-temp in de bios wordt vermeld (logisch), die sata Seagate Barracuda zal er ook een hebben en die cpu/casefan heeft ook een sensorbekabeling in het mobo lopen. Dus zover is het allemaal aanwezig.

Ik heb inderdaad deze Dell niet om hem te oc, daar heb ik een andere voor. Ok, ik weet ook dat sommige mensen eigenzinnige wensen hebben bij een hoer, maar om haar te mogen overclocken, daar staat zij toch even raar te kijken denk ik :P

Verwijderd

Heb je al op het dell talk forum rond gekeken ?
Daar zitten vaak ook gebruikers bij die proggie`s schrijven
specifiek op dell systemen gericht .

dell_talk_forum

Verwijderd

Topicstarter
Blijken aangepaste Intel's te zijn die geen temp aangeven, nouja helaas. Was eigenlijk wel benieuwd hoe efficient dat nu werkt die casefan, aangezien er op de cpu een passieve koeling zit en alleen wordt gekoeld door die casefan die er naast hangt...
Pagina: 1