[GeForce 256] Artifacten met OpenGL

Pagina: 1
Acties:

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05
Ik zit met een aantal vrienden in een LAN en voor één iemand hebben we een pc gebouwd van mijn oude hardware:

Asus K7m mobo
GeForce 256 DDR (van creative labs)
Amd classic 600
win2k prof sp4
VIA 4-1 4.48
AMD miniport 5.33
Detonator 44.03
DirectX 9.0a
AGP 1x
SBA disabled

MoHaa (met de laatste patch) in OpenGL loopt op zich uitstekend op zijn pc qua framerate, alleen zijn hele beeld wordt verneukt door artifacten: allemaal heel irritant geflikker, gewoon onspeelbaar. Ik kan er geen screenshot van maken, want op de screens lijkt er niets aan de hand (zoals we al verwachten). En als ik de log bekijk van MoHaa staat er echt niets raars bij, bij het initialisen van OpenGL.

Zou het zin hebben om naar een oudere detonator terug te gaan? En zijn er manieren om te testen waar het fout gaat met OpenGL?

[ Voor 7% gewijzigd door Jag op 22-07-2003 17:24 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je al Direct3D spellen geprobeerd? Is er genoeg koeling in die kast aanwezig? Probeer daarnaast idd es oudere Detonator drivers :)

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Detonator 44.03 heeft zo wie zo niet zoveel zin voor een Geforce 1.
Detonator 30.82 (of lager) is een stuk beter voor oudere Geforce kaarten.

• BadMotha
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2024

BadMotha

be creative!

heb "vroeger" die kaart ook gehad,
had ook veel problemen, PC rebootte, paars beeld, vreemde strepen, flikkeringen,

totdat ik mijn voeding verwisselde voor een zwaardere.
toen waren alle problemen weg...

dus.. hoeveel watt is je voeding, en zijn de voltages stabiel? vooral de +5 en -5 volt

oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-

Verwijderd

Kijk aan, dat werkt. De 30.82 detonator geeft geen problemen. Tijd voor een potje MOHAA met dank aan de tweakers.. :*)