Mijn moederbord herkent na een bios update de processor niet meer zoals het hoort. K heb n XP2200+, maar hij wordt herkend en draait als n XP1500+
Hebben meer mensen dit probleem? Of weet iemand de oplossing???
Heb jezelf al in je BIOS gekeken hoe je cpu nu draait
(FSB bijvoorbeeld), je vertelt hier namelijk helemaal niets over.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
na een bios update worden de defaults geladen.. dus staat hij standaard weer op fsb van 100. net als houston3 al zegt dit even op 133 zetten en als dat niet helpt oude bios terugflashen of hardwarematig jumperen (als die optie op het bord zit)
Verwijderd
Na een biosupdate van dit moederbord gaat het idd over naar de defaults. Bij je geheugen informatie staat dan de instelling op 200MHz DDR. Deze moet naar 266MHz gezet worden
. Verder ook inderdaad handmatig de FSB op 133MHz zetten. Dit is idd een bekend verschijnsel met de MSI KT-4 Ultra. Pas geleden bij het assembleren van zo'n bordje dit probleem gehad.
tja, ik snap niet dat lui die niet eens weten hoe je een cpu moet instellen zaken gaan doen zoals biosen flashen e.d.
ben benieuwd wanneer de volgende topic wordt geopend: HELP MIJN PC DOET RAAR
ben benieuwd wanneer de volgende topic wordt geopend: HELP MIJN PC DOET RAAR
De 2200+ draait op 1800Mhz, de 1500+ op 1333Mhz... 1800/133.33*100=1350. Dat word dus afgerond en plots heb je een 1500+. Zet je FSB dus terug naar 133Mhz, zie manual om erachter te komen hoe 
Om verdere nutteloze reacties te voorkomen gaat deze toch maar dicht
.
Gebruik volgende keer trouwens een duidelijkere topictitel die je probleem in het kort omschrijft. "cpu draait langzamer dan eerst?" b.v.
Om verdere nutteloze reacties te voorkomen gaat deze toch maar dicht
Gebruik volgende keer trouwens een duidelijkere topictitel die je probleem in het kort omschrijft. "cpu draait langzamer dan eerst?" b.v.
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()