Toon posts:

Casema BREEDBAND Internet -> NIET GOED! Geld terug.......

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met bovenstaand aanbod kwam op 8 mei een mooie dame bij mij aan de deur.
Niet verkeerd dacht ik. Ik blijf momenteel weer effe bij mijn ma, maar over een paar maanden verhuis ik (naar een paar huizen verderop). Dus (tijdelijk) goedkoop internet is altijd handig, voor zolang ik dan geen ADSL kan nemen (is nl. ontzettend duur ADSL te laten verhuizen bij de meeste providers).

Situatie:
Normale kabel staat op naam van mijn moeder
Digitale televisie staat op naam van mij.

NOOT: Mijn ervaringen verwoord ik hieronder. Ik weet dat het een heel lang verhaal is, maar er is ook ontzettend veel gebeurd. Dit is denk ik de enige mogelijkheid om jullie een beeld van de situatie te geven. Hoop dat jullie het niet erg vinden. Mijn excusses in elk geval ervoor! Soms ben ik een beetje lang van stof ;)

---------------------------------------------------------------------------

Op 9 mei wordt ineens mijn digitale televisie afgesloten. Heel vreemd en het lukt echt absoluut niet om er bij hun klantenservice doorheen te komen. Notabene betaal je voor hun 0900 nummer 10 cent per minuut (mob. + kosten provider).
Na vele belpogingen jawel, lukt het om op 10 JUNI!!!!!! erdoor te komen om ca. 17:00 uur (na ruim 10 minuten in de wacht te hebben gestaan). Ik begin mijn verhaal en het meisje in kwestie vraagt, "heeft u internet?". Ik zeg....., "uhhhh jawel op mijn werk.". "Nee dat bedoel ik niet, heeft u internet van Casema". "Nee, maar ik heb wel een aanvraag lopen". "Dan kan ik u helaas niet verder helpen, we hebben wat systeem storingen. Kunt u misschien op een later tijdstip terug bellen?". Pfffffffff, ok. Niets aan te doen, maar wel zwaar irritant.
In de avond zo rond 22:00 uur doe ik nog een poging en na wederom ca. 10 minuten in de wacht te hebben gestaan (nu dus ruim 2 euro aan kosten alleen voor het wachten) krijg ik een jongen te spreken aan wie ik mijn verhaal uitleg. "Meneer ik zie het al, er heeft en wijziging plaats gevonden op 8 mei, toen is uw digitale televisie op de achtergrond gezet en is de normale kabel op uw naam gezet". "De normale kabel op mijn naam???? Ik heb alleen een internet aanvraag gedaan hoor". "Ja meneer, dat is een beetje verkeerd gegaan, maar ik ga het meteen voor u oplossen hoor. Ik stuur meteen een bericht door naar onze administratie".
Een paar dagen later ontvang ik ineens een factuur voor een bedrag van €44,47, welke van mijn rekening afgeschreven gaat worden, voor verhuiskosten en kosten normale kabel televisie.......... ik weer terug bellen. Weer een tijd in de wacht tot ik weer een meisje spreek, "nee hoor meneer, er is niets meer aan de hand. Alles is recht gezet. De normale kabel is weer op de oude naam en alles is betaald. Er wordt niets van uw rekening geïncasseerd". Nou, dat weer opgelost. NOT! :(
Kijk ik op mijn rekening, is het betreffende bedrag dus op 10 juni al geïncasseerd........ tja logisch dat alles betaald was. Heb het bedrag dus gestorneerd en weer terug gebeld. Nu tevens gevraagd voor restitutie van de maand digitale televisie voor de periode dat ik afgesloten was. "Dat moet u schriftelijk aanvragen meneer", was het antwoord van Casema. Gelukkig kan je dit in elk geval wel per fax naar ze toe sturen. Zo gezegd zo gedaan dus.........
Tegen die tijd is het al 26 juni en nog steeds heb ik niets vernomen van mijn internet aanvraag. Ik bel weer met Casema, met de afdeling Telesales. "Wanneer, krijg ik nu mijn internet? Ik heb deze begin mei aangevraagd, maar nog geen antwoord". "Oh, meneer. Ik denk dat er iets fout is gegaan (alsof ik dat nog niet in de gaten had), maar er is alleen een adreswijziging doorgekomen hier". "Een adreswijziging??? Ik ben niet verhuist, ik heb internet aangevraagd (moeilijk om het verschil te zien?)". "Tja, van die aanvraag kan ik nu niets meer terug zien, maar ik kan het nu wel meteen voor u in orde maken hoor. Er is nu overigens een andere betere actie waarbij u meer profijt heeft. U hoeft namelijk geen aansluitkosten te betalen". Uiteindelijk besloot ik dit dan dus toch te doen en alles zou voor 11 juli geregeld zijn. Op betreffende datum komt er dan ook en bezorger welke de doe-het-zelf box langs brengt.
Dat weekend begin ik met het aansluiten en installeren van het geheel. Dit lukt me niet. Ik heb zon wit Motorola modem erbij gekregen (voor de kenners). Deze moet je bij 1e x gebruik aanmelden bij Casema. Op het modem zelf zie ik allerlei lampjes knipperen en om en om branden. Ik bel op die maandag naar Casema en vraag of ze me kunnen helpen met het aanmelden van mijn modem. Als ik ze vertel dat de lampjes niet branden (zonder te knipperen) wordt er gezegd dat e.e.a. niet goed staat in hun systeem; "Meneer ik ga een bericht doorsturen via het management naar de Technische Afdeling en deze gaan binnen een paar dagen op afstand proberen te regelen dat alles goed wordt gezet. Mocht dit niet lukken, dan wordt u gebeld voor een afspraak met een monteur". "Dus je wilt mij gaan vertellen dat het nog bijna een halve week gaat duren voor ik internet heb, maar ik wordt waarschijnlijk wel al vanaf vrijdag 11 juli gefactureerd". "Ja sorry meneer. Iets anders kan ik niet voor u doen. En voor die kosten zult u even een brief moeten schrijven (uiteraard........ had ik kunnen weten). Wilt u het geheel eigenlijk nog wel hebben (pardon, ben jij een medewerker van Casema???)." Ja, ik wil het geheel dus nog wel hebben.
Die woensdag belt een monteur, spreekt voicemail in, maar laat een verkeerd telefoonnummer achter. Ik bel in de middag terug naar Casema en leg mijn ongenoegen uit aan een jongen. Deze zet me in de wacht, maar na 10 minuten is er nog geen teken van leven. Ik besluit de verbinding te verbreken en bel in de avond terug. Na in de avond 40 minuten in de wacht te hebben gestaan, krijg ik een medewerker te spreken. Weer verhaal uitleggen. Hij garandeerd mij dat ik de volgende dag (donderdag) terug gebeld zou worden door het monteursbedrijf. Helaas, ook dit gebeurd weer niet. Weer in de avond terug gebeld. Weer ruim 40 minuten in de wacht. Weer iemand die beloofd dat ik terug gebeld ga worden de volgende dag en eindelijk vrijdag 18 juli jl. wordt ik terug gebeld. Monteur kon gisteren (maandag) langs komen en dat heeft hij ook gedaan. Er bleek een filter nog actief te zijn in de kast in de straat. Monteur heeft deze verwijderd en alle lampjes gingen constant branden op het modem.

Dit is dus mijn lange ervaring met Casema (maar zeker niet mijn enige slechte ervaring met dat bedrijf). Een heeeeeeeeel lang verhaal. Hopelijk begrijp je het nog, want het is nog niet voorbij.

Ikke gisteren dus mijn modem op de Netwerkadapter aansluiten. Proggies van Casema vinden de netwerkkaart wel, maar geven aan dat er geen modem op aangesloten is. Ik heb alles geprobeerd. Netwerk kaart opnieuw geïnstalleerd. Verbindingen getracht op te zetten, maar niets lukt (overigens terwijl ik met iemand van Casema zelf aan de telefoon zit, en dat was overigens eindelijk iemand die eerlijk vertelde dat er een groot verloop in personeel bij hun is. Bij hem had ik het idee dat hij verstand had van de dingen die hij zei). Ik heb zelfs de netwerk kaart welke in de doe-het-zelf box zat geïnstalleerd, maar ook hier pakt ie h'm niet op.

Twee vragen dus eigenlijk:
1 - Wat zijn jullie ervaringen met Casema? Ben ik de enige met een dergelijk probleem?
2 - Wat kan het probleem zijn met de verbinding opzich. Het modem misschien?
Ik heb hier in verschillende topics gezocht en bij de FAQ's gekeken, maar kan er niets over vinden.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 16:50:
**Knip**

1 - Wat zijn jullie ervaringen met Casema? Ben ik de enige met een dergelijk probleem?
Ik heb hier in verschillende topics gezocht en bij de FAQ's gekeken, maar kan er niets over vinden.
1. Mijn ervaringen met Casema is dat ze veel beloven, maar weinig waarmaken. Zoals toedertijd kabelinternet in Nieuwegein. Ik heb tot 3x de toezegging gehad dat het in juni van dat jaar zou komen... naja in Maart 2001 heb ik maar Adsl genomen dan. :P

Maar ik denk in jou geval, dat er gewoon alles is mis gegaan, wat er maar mis kan gaan natuurlijk. Dat is natuurlijk niet echt fijn, maar je kan er nu weinig aan doen.

2. Zelf heb ik geen Casema, maar het "witte modem" dat is toch een com21 modem als ik me niet vergis ? Ik hoor namelijk altijd dat je nooit de casema software moet gebruiken, omdat deze zeer brak is.

Ik zou eens zo zoeken:
[search=pppoe casema]
Misschien dat je hier wat op vind, suc6 iig. :Y)

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 14:48

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Het verhaal is me te lang om geheel door te lezen, maar ik vermoed dat het om klachten gaat omtrent de administratie van Casema. Daar heb ik ook ruime ervaringen mee, ben ooit een keer zonder enige reden afgesloten. Ik moest werkelijk iedere dag 30 min. bellen naar een 0900-nummer en toen was het pas na twee weken deels opgelost :o. Het zijn keiharde prutsers daar :'(...

[ Voor 6% gewijzigd door Neman op 22-07-2003 17:19 ]

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

In het begin heel veel problemen met casema ivm de verbinding waar ze inderdaad een helehoop beloven maar nog nooit iets zijn nagekomen.

Tegenwoordig heb ik er geen last meer van omdat ik ze nooit meer hoef te bellen.

op je tweede vraag zou je dit progje eens kunnen instaleren dreamer in "Wanadoo Broadband via router?" (dat is met uitleg) <----- ik weet niet zeker of dit ook voor de niewe modem goedwerkt (die witte)

[ Voor 12% gewijzigd door Dreamer op 22-07-2003 19:17 ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

Bij ons in het dorp zit iedereen nog met een casema demos modem, vaak is het zo langzaam dat er niet te internetten is, en heel vaak licht het internet er ook uit, het is ook al meerdere keren gebeurt dat er zo'n prutser van casema in het cabelkastje bezig is geweest in de straat en dat dan opeens de halve straat geen internet meer heeft, meestal hebben ze dan weer minimaal een week nodig om er iemand op af te sturen om de kabels in het kastje weer goed aan te sluiten :(
En zo zijn er heel veel van dit soort gevallen geweest hier met casema, zijn gewoon een stel amateuristische prutsers daar :(

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:38

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 16:50:
Lang verhaal, let op:

1 - Ikzelf ben ook verwikkeld in een administratieve rompslomp met Casema. Ik ben verhuisd, en heb op mijn OUDE adres Kabelinternet opgezegd. Op het nieuwe adres heb ik meteen vanaf dag 1 een inschrijfkaart op de post gedaan met daarop mijn aanmelding voor een abonnement op kabeltelevisie (was geen verhuizing van het oude abo, want op het oude adres blijft iemand wonen). Vanaf dat moment worden er kosten voor kabel-TV van mijn rekening geschreven. Ik dacht dus dat alles in orde was....

... NIET DUS!
Er plofte anderhalve maand na mijn 'aanmelding' een welkomstpakket op de mat, met daarin de mededeling dat ik welkom ben in mijn nieuwe huis en dat Casema het signaal van de vorige bewoner nog op de lijn heeft laten staan. Indien ik wilde dat ik kabel-TV af nam van Casema, dan moest ik binnen twee weken een bijgevoegd inschrijfformulier invullen, anders zou het signaal van de kabel gehaald worden. Maar... ik was toch al ingeschreven, want de betalingen werden toch al geïncasseerd? Na bellen met Casema bleek dat van MIJN giro een abonnement van de VORIGE bewoner werd afgeschreven. Maar, als ik de inschrijfkaart met mijn gegevens nogmaals zou opsturen, o.v.v. het feit dat ik al twee maanden had betaald, dan zou alles goed komen... nee dus. Vorige week een rekening ontvangen van Casema met daarop een specificatie voor de éénmalige aansluitkosten (OK), en drie maanden kabel-televisie vooruit betalen (niet OK, ik had er al twee voldaan!). Nu zeggen ze dat het met de volgende maanden verrekend zal worden... ik hou mijn hart vast.

Daarnaast: mijn giro wordt nog af en toe geteisterd door een incasso voor mijn internet-abonnement op mijn OUDE adres ('t is werkelijk waar geweldig, die administratie bij ze...). Deze incasso's storneer ik braaf, maar voor één maand was ik te laat om dat te doen. Ik wacht nog steeds op het terugstorten van die maand.

Al met al: Nee, je bent niet de enige met een dergelijk probleem! ;(

2 - je hebt een Motorola modem. Da's een wit EURODOCSIS modem, geen zwart COM21 modem. RASPPPOE zal daarom niet werken. Probeer dit ook niet. Om te bepalen of je daadwerkelijk een probleem hebt (of het in het modem zit of in je PC) wil ik je eerst vragen wat de foutmelding is die je krijgt... kun je die hier melden? Dat troubleshoot wat makkelijker. :)

... en oranje! :P

Verwijderd

Functioneert de netwerkkaart wel?
Driver is goed?
Geen conflicten?

Dan pas modemzooi installeren...

Verwijderd

Pas geleden bij een kennis zelfde probleem gehad dat het witte modem (motorola) niet gezien werd. Na installatie van het programma easymtu deed tie het wel. Misschien ook verstandig om de UTP kabel te checken of die wel in orde is.
Voor download easy MTU zie http://www.rob.cybercomm.nl/easymtu/index.html

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg in XP de error code 687 (weet niet of dit je wat zegt).
Mijn netwerkkaart werkt goed (volgens Windows).
Er staat op de Casema cd-rom ook een proggie met de naam diag.exe
Dit programma checkt zeg maar e.e.a. op de pc. Hij geeft aan dat er een intern ip adres gevonden is, maar krijgt geen extern ip adres terug. Nu heb ik ook de netwerk kaart van Casema zelf geïnstalleerd en als ik de UTP kabel omwissel van de ene naar de andere netwerkkaart veranderd wel het interne ip adres. Dus ga ik er vanuit dat mijn netwerkkaarten echt gewoon goed werken. Er zijn verder geen conflicten ofzo.

WinXP_Rulez, thanx voor je link. Zodra ik thuis ben, ga ik h'm downloaden (op hoop van zegen - maar duurt nog wel een paar dagen voor ik weer thuis ben) ;)

Overigens heb je niet echt veel aan Casema. Na een half uur met iemand aan de telefoon te hebben gezeten en allerlei opties hebt doorgelopen, geven ze zelf de moed op en zeggen gewoon dat ze je helaas niet verder kunnen helpen.

Nu heb ik dus nog steeds inbel :-(

Overigens, Airwolf -> De Com21 modems zijn zwart ;)

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 09:22

Dreamer

Foutje

die MTU size heeft niks te maken met modem wel of niet zien het enige wat dat doet is bepalen hoe groot de pakketjes zijn.

MTU moet je wel veranderen naar 900 maar dat is pas voor latere zorg.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-05 22:42
Nou, ik ken het allemaal heel goed....

eerste keer dat ik t aanvroeg,heeft t een half jaar geduurd, maar toen hoefde t niet voor mij.....

Jaar later alles nog een keer aangevraagd, toen had ik binnen 2 weken alles liggen :-D

Werkt tot nu toe naar behoren. 1 keer een rekening teveel betaald, maar dat is netjes teruggestort.....

ben op zich dus tevreden klant.

Who Needs Windows...

Verwijderd

Ok hier komt mijn verhaaltje even over casema, gaat er maar even voor zitten. ;)

Wanadoo Basic
Het begon dus allemaal met het overstappen van analoge 56k naar breedband. Aangezien me vader te eigenwijs was om meteen ADSL van kpn te nemen, wilde hij graag de 'snelle' 'goedkopere' kabel in huis hebben. Dus hij bestelde Cable Basic. Afijn 3 maanden lang met basic zitten aan modderen tot het tijd werd om wat meer breedband erbij te nemen, aangezien de eerste 3 maanden goed bevallen waren. Dus we wilde overstappen op Cable Premium.

Wanadoo Premium, het probleem
Na telefonisch contact gehad te hebben kon het niet zomaar omgezet worden, maar zouden we een nieuw modem krijgen (com21) nieuwere versie. Dus alles losgekoppelt, modem werd opgehaald, en de nieuwe modem werd geinstalleerd. En toen begonnen de problemen. Nadat ik het hele netwerk had geconfigureerd en wilde inbellen kreeg ik een foutmelding. Ok kan gebeuren. Alles gechecked, nog een keer proberen, geen verbinding.... Ledjes controlleren, klopt allemaal, nou ja dan maar even bellen. Na niet al te lang te hebben moeten wachten aan de telefoon zat er zo'n knoop die het mij wel even ging vertellen hoe het moest. Na een tijdje dingen doorgenomen te hebben wist hij het ook niet meer en zou ik worden doorverbonden... je raad het al, achter in de rij maar weer. Na zeker meer dan een half uur te hebben gewacht, hoorn erop gegooit. Rest van de dag nog geprobeerd de verbinding tot stand te brengen. Geen succes. Volgende dag, weer gebeld, ong kwartier in de wachtrij en kwam dus weer bij de eerste 'opvanglinie' terecht. Na uitgelegd te hebben al tijd aan de telefoon te hebben gezeten met een collega en of ik doorverbonden kon worden, kon dit niet. Hij wist wel waar het aan lag. Ok, toen werd mij even verteld dat het allemaal niet goed stond, en het zeker weten aan me computer lag. (standaard antwoord) Toen ik uitgelegd had op een technische dienst te werken en het wel wist hoe het zat, moest ik niet zo bijdehand reageren. :X De meneer vriendelijk verzocht mij heel snel door te verbinden met iemand die er misschien iets meer verstand van had, kreeg ik eindelijk iemand aan de lijn die mij kon helpen. Zij (vrouw) ging even controlleren of alles goed ingesteld stond op hun server (waarom doen ze dat niet meteen)?!?!. "Ooh meneer, wij zien dat er iets niet goed staat in onze gegevens, u staat nog als basic geconfigureerd, daarom werkt het nu niet met de nieuwe gegevens", ze gingen dit zo snel mogelijk in orde brengen en het moest de volgende dag werken. Zucht, dit had mij dus al vele uren tijd en geld gekost.

De Oplossing
De dag later, ik proberen verbinding te maken. Nix. Dag later, weer bellen (standaard wachtijd) en JAWEL weer de standaard-antwoorden-helpdeskmedewerker aan de lijn. Gevraagd of hij me kon doorverbinden met diegene waar ik had mee had gesproken (noem even geen namen), dit kon niet, want die was in gesprek. Hij ging me wel helpen , ik uitgelegd hoe het zat, hij zou zorgen dat ik terug gebeld zou worden, volgende dag (standaard) Uiteraard nix gehoord, immiddels bijna een week bezig, nog geen verbinding. Gvd, boos opgebeld, nou was ik het zat. "ja meneer, het wordt in orde gebracht, alles staat nu goed ingesteld, u kunt het weer proberen". WEER geen verbinding. Weer gebeld, 20 minuten wachttijd. Na weer een heel gesprek en alles uitgelegd te hebben, zou er een monteur gestuurd worden om het na te kijken, maar die kon pas ong een week later komen :r Na ong 4 dagen kwam uiteindelijk de monteur. Wat bleek, er stond een template niet goed in de modem ingesteld. Deze was aangepast, en JAWEL er was verbinding. Of we wel even de voorrijkosten van de monteur wilde betalen?! 8)7 Wat denk je zelf?!?!

Conclusie
Dikke vinger Wanadoo. 1 jaar gebruik gemaakt, met zware data limiet overtredingen en vooral in de laatste maand om al de telefoon gesprekken er nog even uit te halen, gauw overgestapt op Demon Adsl (ZWAAR ZWAAR tevreden) en zal nooit meer zaken doen met Wanadoo....

PS: installeerd asjeblieft ook niet die pleuris software van hun, god alle ..... krijg dagelijks klanten bij de td die problemen hebben met Wanadoo, en werken allemaal nadat we die software eraf halen en het gewoon met de hand configureren....

Wanadoo http://www.watbenjedan.nl/

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 23:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou, gisteravond weer geprobeerd te bellen met dat 0800-1884 nummer van Casema........ pffffffffffffffff, ook al is het een gratis nummer, meer dan een uur wachten is gewoon niet cool. Heb verbinding dus verbroken.

Bovendien weten die gasten daar nog minder van pc's af dan mijn moeder (en geloof me, de kennis van pc's is bij mijn moeder 0,0 ;) )

Overigens heb ik van de week dus ook contact gehad met die lui van de 1e lijns afdeling. Daar kwamen ze er niet uit dus zou ik ook doorverbonden worden naar de 2e lijns. Na een tijdje in de wacht te hebben gestaan............. <PLOP> verbinding verbroken. Heb dus ook zelfde ervaring wat dat betreft. Errug, errug slecht dus.

Ben al blij dat ze "niet goed, geld terug" garantie hebben. Maar zoals het er nu naar uit ziet, wil Casema gewoon geen nieuwe klanten. Jammer, want als ik over n paar maanden verhuist ben, neem ik dus echt wel ADSL van Speedlinq, Telebyte of NLhosting. In alle drie de gevallen is het redelijk betaalbaar en super snelheid zonder echt een datalimiet (wel fait-use-policy).

Weet iemand trouwens of ik beter zo'n com21 modem bij Casema kan vragen i.p.v. die witte Motorola welke ik nu heb?

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

even voor de duidelijkheid

het witte modem is een motorola en gebruikt zover ik weer een ander protocol als PPPoE
zodat het niet werkt met de meeste routers (zoals E-Tech, Eminent, Sitecom etc)

het zwarte modem is gewoon een Com21 modem wat casema nu wil vervangen voor de motorola's omdat deze wel gewoon werkt met de meeste routers
en mischien ook nog wel om andere redenen maar deze weet ik niet

zelf heb ik in 2000 11 maanden gewacht op een aansluiting
daarna ben ik verhuist en heb ik weer 5 maanden gewacht.
daarna zijn ze ze meerdere keren 24 uur of langer uit de lucht gegaan en was ik het zat.
ik heb nu ADSL fast van xs4all

de ping timings van casema zijn ook erg slecht (af en toe zelfs 700 hier naar tweakers) met ADSL kom ik niet hoger als 20

[ Voor 32% gewijzigd door pt0x op 24-07-2003 11:06 ]

Verwijderd

Het witte modem kan ook een demos modem zijn.

Verwijderd

Demos wordt niet meer uitgegeven bij nieuwe klanten.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:17

AMDFreak

Intel is zo..

Klopt, die administratie vind ik ook niks hoor..

Op mijn rekening kunnen ze geen automatisch incasso uitvoeren.. dus krijg ik 2/3 maanden later 2 acceptgiro's thuis.. met 1 daarvan een boete omdat ik te laat betaalde.... hoowww.. als HUN nou eens die acceptgiro's eerder de deur uit doen.. kan ik op tijd betalen!

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

Verwijderd

Topicstarter
Ook een dergelijke ervaring mee gemaakt....
Had ik dus ook de laatste automatische afschrijving voor Digitale Televisie gestorneerd (= terug laten boeken door de bank). Krijg ik een week later echt een gruwelijke brief van ze dat ze me erop willen attenderen dat ze niet hebben kunnen afschrijven en dat als ik niet binnen 7 dagen zou betalen ze het abonnement zouden stopzetten. Tevens werd er €2,50 administratiekosten in rekening gebracht..............

Als ik nu eens de kosten bij hun in rekening breng die ik heb moeten maken door het lange wachten op HUN 0900nr en welke ik heb moeten maken om HUN fouten te laten corrigeren? Krijg ik die dan ook vergoed?

Let wel........ mijn verhaal hier helemaal bovenaan is slechts EEN ervaring van mij met Casema, maar aan de reacties op dat verhaal te zien, is het echt een ramp bij dat bedrijf. Jammer dat er geen concurrentie voor kabel is, net als in andere markten. Zou dat ooit nog eens gaan komen denk je?

Off topic: Een andere ervaring is dus dat ik Digitale Televisie bij hun heb genomen vorig jaar. Zoals ik eerder al zei staat de normale kabel op naam van mijn ma en de digitale televisie staat op mijn naam. Hebben die lui daar de digitale televisie gewoon lekker op naam van mijn ma gezet en getracht van haar rekening te incasseren (wat natuurlijk niet lukte). Met pijn en moeite heb ik dat recht kunnen zetten en (zoals ik eerder beschreven heb) hebben ze bij mijn internet aanvraag precies het tegenovergestelde gedaan.

Verwijderd

Ik krijg het benauwd als ik de naam casema hoor. We hebben hier 6 maanden cable premium en in totaal heeft het 1 maand niet gewerkt. Altijd hetzelfde: knipperend Send lampje. De langste tijd achter elkaar was anderhalve week dat het Send lampje op de (Motorola) modem knipperde, en de rest van die maand bestaat uit losse dagen of halve dagen dat ie knipperde. Dus dat betekent dat we ieder week wel een of twee dagen hebben dat ie niet werkt.
Ik heb ongeveer 50 euro uitgeven aan de hulp desk, omdat ieder keer als ik een storing doorgeef, die storing wordt afgemeld door de (onbereikbaar) techinsiche dienst als ze zien dat de modem weer online is. Een keer is de monteur langs gekomen, en hij heeft 'wat schakeltjes vervangen in de wijkkast', en toen deed ie het weer. 'Wat als de storing terug komt?' vroeg ik. 'Nee, daar hoeft u zicht geen zorgen over te maken,' zei de monteur met een wijze glimlach. Na een maand is de storing dus terug, en komt de monteur maandag weer. Ik weet niet hoeveel schakeltjes hij nu gaat vervangen. Dat is toch een eufemisme voor iets anders, waarschijlijk dat de band breedte naar de wijk wordt verhoogd. Blijkbaar zetten ze het net op het nippertje, zodat zodra een extra klant erbij komt, het systeem gaat falen.
Ik heb het alleen zolang volgehouden bij casema omdat zij in feite een monopolie positie hebben op breedband internet via de kabel, en omdat ADSL vaak te duur is. Maar ik ga toch overstapen naar ADSL van Eweka als ik deze probleem nog een keer zie.
Ik koester echt gevoelens van haat voor casema. En het prachtige aan hun hele setup is dat je op niemand kwaad kan worden. Die lullos van de helpdesk zijn toch uitzendkrachten die totaal geen kwalificaties hebben, de techinische dienst is onbereikbaar, en waarschijlijk te dun bevolkt omdat de managers, die waarschijnlijk helemaal niets afweten van internet, maar wel van omzet genereren, geen extra geld willen uigeven om meer mensen binnen te halen.

• Carnagy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
niet echt problemen mee gehad, in de tijd van het witte modem lag internet er wel eens uit

haalde toen in het begin4 kb en later 8

nu premium ligt er praktisch nooit uit

perfect!!

datalimiet overtreed ik elke maand zwaar

factor van 10 ofzo als het al niet 15 is

• xtra
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-11-2025
Casema? Lang geleden gelukkig:
Tijden geklungeld met eerste Demos-modem. Dat was niet echt snel dus met een of andere aanbieding Wanadoo Premium o.i.d. aangevraagd. In zo'n twee maanden tijd een paar keer gebeld wanneer ik iets zou horen, maar na verschillende loze beloften heb ik een brief gestuurd dat ik afzag van de aanvraag van Wanadoo Premium. (En meteen een ADSL-aanvraag de deur uit gedaan wat toen beschikbaar werd.)
Vrij snel ontving ik een brief waarin mijn opzegging werd bevestigd... Dat was dus niet de bedoeling. Ik faxen dat ik wél de aanvraag van Premium wilde intrekken, maar niet m'n bestaande abonnement wilde opzeggen.
Je raadt het al... Enige tijd later een brief met het verzoek mijn modem terug te sturen. Maar gelukkig, mijn ADSL-verbinding had ik inmiddels aan de praat, zodat ik toch het modem maar heb opgestuurd. Dat scheelde weer één of twee maanden dubbel abonnement.
Uiteindelijk hoefde ik alleen nog maar een paar maanden lang de automatische incasso te laten storneren :)

Verder een paar keer gehad dat de TV het liet afweten... De eerste keer uiteraard meteen gebeld en er zou een monteur komen. Die vertelde me dat er een verkeerde aansluiting was afgesloten omdat de nummers niet goed op de kabels stonden.
Enkele maanden later wederom geen beeld. Ik had al een vermoeden, dus Casema weer gebeld. Een afspraak maken kon pas na een paar dagen omdat ik zelf niet thuis kon zijn, en dat is echt nodig. Na veel vragen kreeg ik met moeite uit de monteur dat de verkeerde aansluiting was afgesloten: De nummers stonden niet goed op de kabel.
Dat was ik zat, dus ik heb een brief naar Casema gestuurd met het verzoek of ze de kabels eens goed wilden nummeren, of iets anders verzinnen om fouten te voorkomen.
Keurig kreeg ik een brief terug. Excuses, maar het zou niet meer voorkomen. De oorzaak lag in de verkeerd genummerde kabels. Bedankt voor deze nieuwe info!

Gelukkig heb ik de laatste tijd geen problemen meer gehad.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 13:26:
Ik krijg het benauwd als ik de naam casema hoor. We hebben hier 6 maanden cable premium en in totaal heeft het 1 maand niet gewerkt. Altijd hetzelfde: knipperend Send lampje. De langste tijd achter elkaar was anderhalve week dat het Send lampje op de (Motorola) modem knipperde, en de rest van die maand bestaat uit losse dagen of halve dagen dat ie knipperde.
Men ik heb nu al 3 dagen onafgebroken een send lampje met inderdaad halve dagen of flarden van 5 minuten dat het werkt.

Als het op anderhalve week aankomt heb ik niet veel tijd nodig om een opzegbrief de deur uit te doen, 1 jaar contractduur of niet ik verzin wel wat zodat ze me kicken.

Verwijderd

Ik krijg het benauwd als ik de naam Casema hoor.

Maar ik ga toch overstapen naar ADSL van Eweka als ik deze probleem nog een keer zie.
.
ff offtopic

Ik krijg het benauwd van Eweka...... :'(

Raad ik je niet aan, zijn zat andere ADSL aanbieders, die goedkoper en vooral beter zijn. Die helpdesk en administratie zijn vergelijkbaar met Casema :( , of ze moeten de laatste paar maanden flink verbeterd zijn.

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Aanrader: Demon Internet. (www.dslexpress.nl).

In vergelijking met Casema (waar ik eerst dus gezeten heb) een hele verademing. :)

Verwijderd

Nou het werkt weer na een halve dag hakken, boren en zagen staat het modem beneden.
Ach dat krijg je als ze er maar los op aansluiten, het modem krijgt dan een steeds meer verzwakt signaal waardoor het opeens niet meer boven kan staan waar de uptime al twee maanden lang tegen de 98% was.

Ik was zo'n beetje de enige in de straat (een doorgaande provincie weg met links en rechts huizen) en als er meer op de wijkkast komen te staan dan kan kieskeurige euronaksis een iets minder signaal niet meer juist ontvangen waardoor die over gaat op storing.

Modem staat nu in de meterkast nog even en hij staat in de wijkcentrale met een utp kabel van 300 meter.

De modem stond boven omdat daar ook eerst een demos stond en 20 meter com kabel heb ik nog nergens gevonden dus daarom stond de motorola ook boven.

Verwijderd

hey nibor,
bedoel je dat je de modem heb verplaatst, en dat het probleem nu opgelost is? Ik heb mijn modem naast de hoofdtelevisie/radio aansluiting staan, sinds het begin al. Ik had ook in het begin van mijn abbo tegen de 98% uptime, maar het werd naarmate van tijd erger en toen werd het dramatisch.

Ik snap wel dat minder kabel tot een beter signaal werkt, maar hoe weinig kabel moet je hebben voordat ie goed werkt? moet je de modem in de wijkkast neerzetten of zo?

Verwijderd

zoo topicstarter is niet bepaalt klein verhaal wat je schrijft ik kan heel goed begrijpen dat je ook wel boos bent op casema en je hebt ook geen vertrouwen meer in ze hebt. Maar mijn broer heeft de wanadoo premium en opzich nooit problemen mee gehad ook niet met het overstappen naar deze pakket. ik hoop dat er ook nooit problemen komen.maar idd aan de service mogen ze wel wat aan doen want die is heel bagger :r. voor de rest ben ik blij met me snelheid enzo alleen wat ik tegen jou kan zeggen is heel veel succes en hopen dat je snel internet hebt :)

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:43
Op zich heb ik zelf weinig problemen gehad met Casema.. behalve bij de aanmelding

via internet (isdn thuis :)) kon jejezelf aanmelden, dan zou je een folder krijgen met de algemene voorwaarden, daar zou dan een antwoordkaart bij moeten zitten, die moest je terugsturen & dan zou een monteur bellen voor een afspraak

na 2 weken nog steeds geen algemene voorwaarden, dus mn paps bellen (niet dat hij wat van pc's afweet, maartoch :P).. Installatie verliep vrij vlekkeloos, maar we hebben nooit de algemene voorwaarden gelezen & getekend..
Dat betekend dus ook, dat ik officieel gezien, niets van bandbreedte limiet afweet.. dus eMulen maar :)

TS --> dat is idd wel een _hele_ slechte ervaring voor jou bij Casema.. Zelf ben ik er allang achter, een hoop maten van me hebben wél een hoop problemen met casema..

van casema gewoon het standaard abbo
geen digitale tv
en gewoon adsl kopen, ben je wel wat duurder uit.. maar dan heb je (meer) garantie dat t goed werkt

suc6 iig!!

Verwijderd

Is het geen idee om hier een "Het grote slechte ervaringen met Casema topic" van te maken?
Denk dat er genoeg casema gebruikers zijn met slechte ervaringen die hun verhaal graag een keer kwijt willen.

Verwijderd

Toch ik heb ook casema en ben er erg tevreden mee :)

Verwijderd

Er zijn altijd uitzonderingen :)

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 14:13:
Toch ik heb ook casema en ben er erg tevreden mee :)
W8 Maar totdat je problemen krijgt .... :Z

Ik heb hier in 2 jaar tijd ongeveer een maand geen internet gehad ( bij elkaar ) zeker 12 uur aan de telefoon gehangen ... tot 5x toe een monteur aan de deur gehad ... heeft 3 maanden langer geduurd dan afgesproken voordat het daadwerkelijk aangesloten werd ...

Waar ik woon hebben we geen adsl en moeten we wel op Crapsema en echt iedereen heeft hier problemen... de snelheid is om te janken ( soms lastig om internet pagina's te openen op drukke uren ) ps ik heb de demos modem ... oude basic abo dus ... nou goed 1 ding kan ik je vertellen als je ook maar op iets van casema aboneerd dan ben je 8)7 maakt niet uit wat je anders neemt slechter als wanadoo kan het niet zijn |:(

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 20:18

nihitsia

The Banana goes on always on

Is het nou ook nog steeds zo bagger langzaam bij jullie?

Een maat van me heeft Wanadoo Basic Cable en die is blij als hij boven de 3 kb/s komt. Hij zit regelmatig gewoon uren onder de 1 kb.
(Ik heb 56K modem maar zelfs ik wordt gek van naar een download schermpje kijken en dan zien: 758 Bytes per seconde)

Btw. Mijn pa heeft deze aanbieding ook genomen. Op 29 juli komt de breedband box....

Gamebak Specs

Verwijderd

waar ik woon hebben we ook keus uit adsl, dus ik denk dat ze daarom misschien hier wat betere service doen, zodat we zegmaar niet van ze weglopen ofzo :D

ik heb wanadoo broadband premium (das rond de 50 euro per maand geloof ik, of minder kan ook) en dat gaat gem. toch zo'n 75 kb/s, en soms gaat het zelfs 120, dus ik kan opzich niet klagen.

ook heb ik nog nooit problemen gehad, behalve dan met de installatie van alles. De monteur moest toen iets van 2 of 3 keer langskomen voordat alles goed was..

Verwijderd

Maku schreef op 27 juli 2003 @ 14:24:
[...]

W8 Maar totdat je problemen krijgt .... :Z

Ik heb hier in 2 jaar tijd ongeveer een maand geen internet gehad ( bij elkaar ) zeker 12 uur aan de telefoon gehangen ... tot 5x toe een monteur aan de deur gehad ... heeft 3 maanden langer geduurd dan afgesproken voordat het daadwerkelijk aangesloten werd ...

Waar ik woon hebben we geen adsl en moeten we wel op Crapsema en echt iedereen heeft hier problemen... de snelheid is om te janken ( soms lastig om internet pagina's te openen op drukke uren ) ps ik heb de demos modem ... oude basic abo dus ... nou goed 1 ding kan ik je vertellen als je ook maar op iets van casema aboneerd dan ben je 8)7 maakt niet uit wat je anders neemt slechter als wanadoo kan het niet zijn |:(
sorry hoor maar ik ben hier niet mee eens.Het hoeft slecht te omdat jij alleen zo'n bagger snelheid hebt. Meeste mensen waar ik onder ook val hebben goeie ervaring met casema zoals tv en internet mijn snelheid is altijd rond 100kb soms hoger ik mag niet klagen en mij hoor je ook niet klagen over de snelheid :) het ligt ook aan waar je woont en hoeveel mensen hebben de zelfde abbo in je straat volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 12:56:
zoo topicstarter is niet bepaalt klein verhaal wat je schrijft ik kan heel goed begrijpen dat je ook wel boos bent op casema en je hebt ook geen vertrouwen meer in ze hebt. Maar mijn broer heeft de wanadoo premium en opzich nooit problemen mee gehad ook niet met het overstappen naar deze pakket. ik hoop dat er ook nooit problemen komen.maar idd aan de service mogen ze wel wat aan doen want die is heel bagger :r. voor de rest ben ik blij met me snelheid enzo alleen wat ik tegen jou kan zeggen is heel veel succes en hopen dat je snel internet hebt :)
Nou, dat heb ik dus nog steeds niet :-(
En ik heb begrepen dat ze de klantenservice hebben ge-outsourced. Dus niet meer in eigen beheer. Zou nu in Maarssen zitten i.p.v. Den Haag. Sinds deze wijziging schijnt de klantenservice van Casema dus nog slechter te zijn geworden (en ik stond echt verrast te kijken dat dat kon).
Nu komt mijn zwager vandaag/morgen langs. Hij heeft zelfde modem en internet verbinding als ik. Bij Casema konden ze hem ook niet helpen. Toen heeft ie het zelf geprobeerd op te lossen. Met succes!
Er schijnt een probleem te zijn met XP en de witte Motorola modem.

• nihitsia
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-05 20:18

nihitsia

The Banana goes on always on

Ik heb zoals al gezegd die hele zut nu ook voor 3 maandjes. zowiezo beter dan 56K modem.

Nu heb ik alle "dingen" (splitter,modem,netwerkkaart) allemaal al geinstalleerd en het modem goed aangesloten enzo. Maar hij zit nu al een dag te zoeken naar een 'Receive kanaal'. Als hij deze dan soms heeft gevonden gaat hij een 'Send kanaal' zoeken. Na dit 15 minuten gedaan te hebben gaat het powerlampje knipperen en gaat hij opnieuw een 'Receive kanaal' zoeken.

Zo kom ik nergens natuurlijk. Moet ik nu de helpdesk gaan bellen (in de zin van: het ligt aan hun) of kan ik het zelf verhelpen.

Gamebak Specs

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde probleem heb ik dus ook gehad. Bellen met die "help"desk. Ze moeten een monteur laten komen. Waarschijnlijk zelfde probleem als ik had dat er een filter in de kast in de straat er nog uitgehaald moet worden.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 11:34
Heb sinds 1998 een aanvraag bij Casema lopen... nooit meer wat van gehoord (gelukkig :P)

Een paar jaar terug was 't natuurlijk nog helemaal bagger maar ik moet zeggen dat ze flink geinvesteerd hebben in techniek en de snelheid om hoog hebben weten te krijgen... nu alleen de service nog. M'n buurvrouw belde de helpdesk en kreeg te horen dat ze pech had... want Windows 2000 ondersteunden ze niet.

Ikzelf heb nu ruim een jaar adsl. Ben van mening dat deze infrastructuur gewoon robuuster is. En aan Casema geef ik m'n geld natuurlijk helemaal niet meer. Nu alleen nog snel een schotel :D. Maar ik wens je veel succes toe... als het eenmaal draait dan blijft dat meestal wel zo.

[ Voor 9% gewijzigd door Timer op 31-07-2003 13:59 ]

Verwijderd

Lol wij hebben ook schotel genomen omdat iedereen hier niks meer met casema te maken wou hebben.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:05

sphere

Debian abuser

Positieve ervaring:

Ik woon nu zo'n 2 jaar in Den Haag en omstreeks juli twee jaar geleden een Broadband Basic abonnement aangevraagd. Toen ging dat nog met de duizelingwekkende snelheid van 80/32 kbps, maar inmiddels is dat al een stuk beter, dankzij de concurrentie die aangegaan moet worden met ADSL Lite. Via 150/32 zit ik inmiddels op 300/64. _/-\o_

Hoewel ik verwend ben met SURFnet snelheden en latencies, vind ik mijn ping van 35ms naar *.tudelft.nl prima en met 300kbps is het inmiddels een stuk aangenamer om iets te downloaden. (alhoewel ik ooit wel een keer de non-US iso van Debian heb geleeched met 80 kbps :*))

Soms ligt mijn verbinding er wel eens uit, of is het traag (vaak zijn de euronet routers de boosdoener). Echt "inbel"-problemen heb ik zo eens in de twee maanden, eventueel omfloerst met periodes van slechte latencies.

Het grootste minpunt van Casema vind ik persoonlijk de slechte berichtgeving over onderhoud/upgraden van het netwerk, en eventuele congestie. In de helft van de gevallen moet ik hiervoor zo'n automatische juf bellen op een 0900 nummer, en de andere helft wordt er in alle talen gezwegen. Soms lijkt het werkelijk alsof de NS het nog beter voorelkaar heeft! :r

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:39

Crusader

Arc Nature

Ik krijg het benauwd als ik de naam casema hoor. We hebben hier 6 maanden cable premium en in totaal heeft het 1 maand niet gewerkt. Altijd hetzelfde: knipperend Send lampje. <knip>
Ja, dat heb ik nu sinds het begin!
Heb het net twee weken maar het heeft nog nooit fatsoenlijk gewerkt. Vele malen met dat gratis nummer gebeld en ik kreeg te horen dat het bij mij ligt aan een te zwak signaal dat het modem krijgt.
De volgende medewerker had het over "zo, die lijn ziet er wel onrustig uit".
Hopelijk is dat soon gefixt. Maar ik ga dus zeker wel gebruik maken van de niet-goed-geld-terug regeling. Geld terug dus.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
K zit hier (gemeente Alphen aan den Rijn) ook vast aan Casema en ik internet ook via Casema. Het internet heb ik niks over te klagen, behalve dat je met chello oid voor hetzelfde bedrag letterlijk 10 keer zo snel kan internetten. Ik download met 40kb/s MAX voor 32.95 per maand :/

Als je de "oude" modem van Casema krijgt (zwarte Com21) moet je inderdaad NOOIT die software van hun gebruiken want dat is brakker dan brak, kwam zelfs nog WS_FTP logs tegen op die cd. Daar kwam ik ook de usermap in tegen van de vriendelijk meneer die die cd heeft gemaakt. Ik zal maar voor zijn eigen veiligheid geen namen noemen ;)

• Reset2003
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
4 weken geleden werd ik gebeld door een medewerker van casema met dezelfde aanbieding.
Het leek mij wel een goeie aanbieding en stemde toen ook meteen toe om mij in te laten schrijven.
2 weken later krijg ik de bevestiging. Naderhand dacht ik togh dat internet thuis niet zo'n goed idee was omdat de kinderen teveel ruziemaken om te internetten.

Ik belde casema om de aanvraag te cancelen.
En wat denk je.....Komen ze togh langs :@.
Mijn vrouw die niks van internet af weet heeft het pakket gewoon in ontvangst genomen omdat de monteur suggerreerde dat dat het beste was.

Nu heb ik met casema gebeld om uitleg te vragen. Krijg ik te horen dat ik eerst 2 brieven moet schrijven en dan nog zelf naar het postkantoor moet gaan om het pakkettje terug te zenden.

Hier heb ik dus echt geen tijd voor. Toen ik dit uitlegde aan de mevrouw aan de telefoon was zij heel kort en bleef er maar op hameren dat m'n vrouw het pakket niet in ontvangst had moeten nemen.

Die brief schrijven doe ik wel, maar ik ga dus echt niet helemaal naar het postkantoor en dan ook nog betalen voor de verzendkosten. Het lijkt wel alsof de mensen bij casema gek zijn geworden. K ben hier helemaal niet blij mee.

Altijd ook die rot casema. Zodra je een beetje service vraagt houdt alles ineens op.

Dell U2711HM | Dell1707FP | Logitech G510 | Coolermaster Stacker 830 | Intel Core i5 2500K | AsRock Z68 Extr3 Gen3 | Corsair Vengeance LP 16gig DDR3 1600Mhz | XFX6870 1gig | Samsung SH-222AB DVDRW | Samsung 820 series 120gig SSD boot disk

Verwijderd

pt0x schreef op 24 July 2003 @ 11:03:
even voor de duidelijkheid

het witte modem is een motorola en gebruikt zover ik weer een ander protocol als PPPoE
zodat het niet werkt met de meeste routers (zoals E-Tech, Eminent, Sitecom etc)
Sitecom was de eerste welke het L2TP client protocol (motorola modem) van Casema VOLLEDIG (dus inclusief portforwarding) ondersteunde.

Die hoort dus in je rijtje niet thuis :)

• iNSaNe-oNe

iNSaNe-oNe

Hier schreef ik rampspoed over Casema, maar tot mijn grote verbazing zag ik dat het allemaal netjes is teruggestort. Ik had niet verwacht dat het alsnog zo snel zou gaan... Nouja. Toch blijf ik bij mijn mening: indien iets niet lekker loopt bij Casema, is het de administratie wel.

• Djith
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb ook een dergelijke ervaring met Casema, met name dat het niet zo erg breedband is.

Ik heb in mijn oude huis ongeveer een jaar of twee geleden Wanadoo Cable Premium aangevraagd, en er kwam netjes een monteur langs om alles aan te sluiten. Ik blij software installen en proberen te verbinden, maar dit lukte niet.

Na een half jaar lang! mailen en heel veel bellen en wachten kwamen ze er met hun domme kop eindelijk achter dat een tap van de verdeelkast uit de straat stuk was. Er zijn wel eerder monteurs langs geweest, twee man, maar de eerste dacht dat de batterij van zijn console leeg was, omdat het veel stroom zou kosten om het filter weg te halen? :S

Met de ander zijn we een half uur door de wijk gelopen omdat hij dacht dat het de verkeerde kast was..

Toen ik in februari 2002 eindelijk gebruik kon maken van mijn kabelverbinding was ik er aanvankelijk wel tevreden mee. Maar met name de laatste paar maanden dat ik met ze te maken heb gehad, (voor juni 2003) heb ik verschrikkelijk veel storingen gehad, ongeveer een uur per dag lag mijn internet er uit, en als het wel werkte had ik bij het gamen pings van 150+ (lekker als je een war moet spelen :'(). Downloaden ging ook niet al te snel meer, 40kB/s, wat erg mager is voor een toch al langzame 800kbits verbinding.

Ik heb ze zo ongeveer elke dag gemaild en dan mailt er zo'n truus terug dat ik moet opletten of ik geen virussen, spyware of kazaa in de achtergrond heb draaien en dat de snelheid af hangt van de download server :?

Ik stuur een mail terug en ik scheld die truus verschrikkelijk uit dat ik geen cheapass nuub ben en dat ik zelfs van een dedicated 100mbit ftp niet meer dan 40kB/s haal.

Ik heb verder nooit meer wat van ze gehoord en ik ben blij dat ik eindelijk verhuisd ben.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb nog steeds geen verbinding via kabel van Casema. :(
Niemand daar van de klantenservice schijnt me te kunnen helpen.
Ik heb XP met die witte Motorola en mijn systeem herkent het modem dus niet.
Ik heb dus alles geprobeerd en hier in de topic heb ik al wel wat suggesties gekregen, maar de één zegt dat iets werkt en de ander spreekt dat tegen.
Kan iemand mij hier een duidelijk antwoord op geven wat ik eventueel kan doen? Iemand die misschien zelfde probleem heeft gehad?

Off topic:
Casema heeft Filmtime (een onderdeel van Casema Digitale Televisie) stop gezet. Nu heb ik daar dus een abonnement op. Is het zomaar mogelijk dat Casema dit kan doen, zonder mij daarin te compenseren?
Ik betaal er immers wel voor en als ik nu een "nieuw" pakket wil, ga ik VEEEEEEEEEEL meer betalen dan dat ik nu betaal.
Iemand goede suggesties?

Verwijderd

das balen maar geld ben je gewoon kwijt Nagilum je zou nog kunnen proberen aangetekende brief met je klacht en dat je copie van de brief naar consumentenbond hebt gestuurd en kassa, dan reageren ze wel
Pagina: 1