[Behuizing]Antec Sonata geluidsproductie hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

Topicstarter
Ik heb net m'n nieuwe behuizing binnen. Een Antec Sonata met 380W voeding. Erg mooi en praktische kast, maar over 1 ding ben ik absoluut niet te spreken: Het geluid dat deze kast produceert is net zo hoog en misschien wel hoger als mijn oude merkloze kast terwijl ik de Antec heb gekozen omdat ie volgens vele reviews erg stil zou zijn. Misschien dat het aan de koeling van mijn CPU ligt. CPU is een AMD T-bird 1.4 Ghz met een heatsink met daarboven op een kleine Coolermaster fan. Ik heb het idee dat deze het hoge gezoem produceert. Wat kan ik hieraan doen? Een andere (stillere) fan natuurlijk, maar ik vraag me af of zoiets makkelijk te bevestigen is en bovendien of het risico van een kapotte CPU niet groot is. Enkele tips??

Isolatie materiaal in mijn kast zie ik pas als allerlaatste redmiddel, want ik ben niet zo erg handig met dat soort dingen.

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, zoek eerst uit welke fan het meeste herrie maakt (fan eventjes stil houden en kijken wat het verschil is).
en wbt een andere cpu fan, daar is zat over te vinden. Als je maar zorgt dat je de core niet sloopt bij het vervangen en de cpu niet te heet wordt is er niets aan de hand.

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 July 2003 @ 16:22:
Tja, zoek eerst uit welke fan het meeste herrie maakt (fan eventjes stil houden en kijken wat het verschil is).
en wbt een andere cpu fan, daar is zat over te vinden. Als je maar zorgt dat je de core niet sloopt bij het vervangen en de cpu niet te heet wordt is er niets aan de hand.
Maar moet ik dan ook die heatsink gaan vervangen of kun je gewoon een stillere koeling op die heatsink plaatsen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

jagermeister1 schreef op 22 juli 2003 @ 16:26:
[...]
Maar moet ik dan ook die heatsink gaan vervangen of kun je gewoon een stillere koeling op die heatsink plaatsen?
Je kunt de heatsink vervangen, maar dat hoeft niet (ik heb het niet gedaan, had een goed koper koelblok, maar met een 60mm fannetje erop. Heb er met een fanadapter een 80mm op gezet die draait op 7volt).
Maar het is gewoon een kwestie van testen wat het beste is.

Verwijderd

wellicht ben je het meest geholpen door eerst ZELF eens op onderzoek uit te gaan, want dat heb je blijkbaar nog niet gedaan. Dan was dit topic er ook niet geweest...

succes!

Het is mooi weer buiten :O) Zal ik dat dan maar als een compliment opvatten...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 16:41 ]

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 22 July 2003 @ 16:29:
[...]

Je kunt de heatsink vervangen, maar dat hoeft niet (ik heb het niet gedaan, had een goed koper koelblok, maar met een 60mm fannetje erop. Heb er met een fanadapter een 80mm op gezet die draait op 7volt).
Maar het is gewoon een kwestie van testen wat het beste is.
Tja..maar het wordt moeilijk om de verschillende mogelijkheden te testen denk ik. Lijkt me niet dat ze je in de shop gerust laten aankloten met hun assortiment heatsinks en fans..
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 16:34:
wellicht ben je het meest geholpen door eerst ZELF eens op onderzoek uit te gaan, want dat heb je blijkbaar nog niet gedaan. Dan was dit topic er ook niet geweest...

succes!
Ga ik doen wannabemodje..... ;)

[ Voor 48% gewijzigd door jagermeister op 22-07-2003 16:43 ]

Verwijderd

Jammer van die antec -sonata, als hij het geluid wat een cpufan produceert niet kan dempen, hoef ik hem niet.
Een goede optie is het kopen van een nieuw koelblok + fan.
Waarom zeg ik dit:
De huidige koelblokken presteren steeds beter, zeker asl je een zallman koopt ( +/- 35 EURO).
Zelf het ik een igloo cooler gekocht bij comouter-land. Deze is zeer stil op mijn XP 1800+ proc.
Maar nog beter zijn de artic coolers. Deze zijn temperature controlled, maken tussen de 12 / 26 BD. die hoor je dus echt niet. Nadeel van deze coolers is wel dat ze groot zijn. ( ze moeten wel op je socket passen met dei condensatoren in de naaste omgeving )

Ze kosten op pricewatch tussen de 10 en 21 euro, en zijn echt super.
Doe je voordeel ermee! B)

• jagermeister

jagermeister

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 16:45:
Jammer van die antec -sonata, als hij het geluid wat een cpufan produceert niet kan dempen, hoef ik hem niet.
Een goede optie is het kopen van een nieuw koelblok + fan.
Waarom zeg ik dit:
De huidige koelblokken presteren steeds beter, zeker asl je een zallman koopt ( +/- 35 EURO).
Zelf het ik een igloo cooler gekocht bij comouter-land. Deze is zeer stil op mijn XP 1800+ proc.
Maar nog beter zijn de artic coolers. Deze zijn temperature controlled, maken tussen de 12 / 26 BD. die hoor je dus echt niet. Nadeel van deze coolers is wel dat ze groot zijn. ( ze moeten wel op je socket passen met dei condensatoren in de naaste omgeving )

Ze kosten op pricewatch tussen de 10 en 21 euro, en zijn echt super.
Doe je voordeel ermee! B)
Er zit geen dempend materiaal in die kast. Het enige dat ik kon ontdekken was dat er kleine rubbere voetjes onder de schroefjes van de Harddisk-bays gemonteerd zitten. Ik ben er nu wel voor 100% zeker van dat het mijn CPU fan is die die hoge zoem produceert.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:51

LopeZ

Too much is never enough

Het is dus niet je kast, dus onnodig topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.