Batch-capture problemen met Sony DCR-IP7E en Movieshaker

Pagina: 1
Acties:

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb vandaag weer eens wat videootjes die ik heb gemaakt met m'n (MicroMV) handycam over proberen te zetten op m'n PC. Ik doe dit via een i.LINK kabeltje van m'n cam naar m'n (Sony RX-1) PC. Het daadwerkelijke capturen doe ik met het Sony programma MovieShaker.

Ik wilde verschillende "takes" van het bandje capturen (niet opeenvolgend). Nu deed het volgende probleem zich voor:
telkens als er een take was gecaptured en de camera moest gaan doorspoelen naar de volgende take, kwam er een blauw scherm met daarin de melding dat Windows (XP) was stopgezet om schade aan de PC te voorkomen. Ik heb het meerdere malen geprobeerd, en ook meerdere foutmeldingen gehad. De bestanden die de problemen veroorzaakten waren de ene keer portcls.sys en de andere keer atapi.sys. Verders stond er de melding dat het physical geheugen geleegd werd. Ik kon er niks tegen doen want geen enkele toets(combinatie) werkte, ook de uitknop niet.

Als ik uiteindelijk de stroom eraf gooide en weer opnieuw opstartte, kwam uiteraard Scandisk naar voren. Dit leverde geen problemen op.

Misschien een dom idee, maar ik heb ook voor de zekerheid nog even op virussen gescand, zonder resultaat.

Het bestand wat wel is gecaptured staat er wel gewoon goed op.

Weet iemand misschien wat dit probleem is en hoe ik het kan oplossen?

EV: Leapmotor B10 67,1kWh 2026

• Gitarist
  • Niet online
* Gitarist kickt maar eens omhoog...

Verwijderd

Kan van alles zijn, ik zal zeggen die een verse win instal.

Ze gaf bij mij een direxct 9 versie probleme met het capture van me camara. De nieuwe 9a werkt wel.

• Gitarist
  • Niet online
Hmm... dan ga ik die maar eens downloaden... bedankt voor zover!