Toon posts:

imac configureren voor wireless router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem met mijn imac @350Mhz Bleuberry met Airport kaart.

ik heb een edimax wireless router tussen mijn kabelmodum en pc hangen, nu wil ik de imac configureren om contact te maken met de wireless router, zodat ik met de imac ook op internet kan surfen via de router.
het volgende is nu, wie kan mij vertellen wat ik moet configureren aan de router, dan wel de imac.

alvast bedankt voor de reacties

lucky123

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:18

YellowCube

Wait...what?

als die Imac draadloze kaart gebruik maakt van het IEEE 802.11a/b protocol dan moet het in theorie! geen probleem zijn om het aan de praat te krijgen.
Kun je wat meer info geven over je situatie (ziet de Airport kaart je Edimax Accespoint? etc)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-08 16:26

Beaves

Usque ad Finem

YellowCube schreef op 23 July 2003 @ 11:20:
als die Imac draadloze kaart gebruik maakt van het IEEE 802.11a/b protocol dan moet het in theorie! geen probleem zijn om het aan de praat te krijgen.
Kun je wat meer info geven over je situatie (ziet de Airport kaart je Edimax Accespoint? etc)
Airport gebruikt 802.11b, Airport Extreme gebruikt 802.11g, allebei dus standaarden en daardoor kan je met de Mac gewoon de router configureren.

Als je geen WEP key hebt kan de Mac meteen het netwerk op, je moet bovenaan bij OS X ff het juiste netwerk kiezen.

(Ik zit helaas niet in de buurt van een OS X machine, dus precies kan ik het niet zeggen).

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 16:16
Ik heb een iBook met Aiportkaart (de gewonen, dus b) en een Edimax 6104W Wireless AP. Standaard zou dat gewoon zo goed als meteen moeten werken, maar met een veilige opzet is wat extra nodig: WEP instellen en MAC filtering.

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
ja paella, ik heb precies dezelfde router als jij hebt, maar het probleem is dus, dat die imac het basisstation (dus volgens mij de router) niet kan zien?

en qua macinthosh en netwerken ben ik echt een noob, dus al die netwerk termen enzo snap ik niet erg veel van :|
ik heb iig geen airport extreme kaart.
bij de configuratie ervan vraagt ie naar een netwerk, maar er is geen netwerk tussen de pc en de imac. de router zit tussen het kabelmodum en de pc.

moet ik bij de router configuratie iets instellen waardoor de mac hem wel kan zien? of moet ik in OSX allemaal instellingen doen?

alvast bedankt voor jullie antwoord,

lucky123

• paella
Ga in OSX naar de "Systeem Voorkeuren" en dan bij Netwerk moet je de Airport kaart kiezen, en in 1e instantie op DHCP zetten. Je zou rechtboven ook een icoontje in de menubalk moeten krijgen waar de signaalsterkte in staat.

Zie ook http://www.info.apple.com/nlnl/airport/

Meer vragen? Stellen! :)

Er is niets speciaals in te stellen op de router voor een Mac tov. PCs. De verbinding verloopt via TCP/IP (internet dan) en dat is voor elke computer natuurlijk functioneel hetzelfde.

Heb je wel iig de nieuwste updates gedownload? (via Software Update bv)

[ Voor 40% gewijzigd door paella op 23-07-2003 17:47 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
YellowCube schreef op 23 July 2003 @ 11:20:
Niet alleen in de theorie maar ook in de praktijk. Ik zou zeggen www.apple.com

Verwijderd

Topicstarter
paella, ik had bij de optie "systeem voorkeuren -> netwerk" het airport kaart al op DHCP gezet, ook heb ik in mijn router instellingen de DHCP ondersteuning enabled, maar als ik nu op de imac naar een basisstation wil zoeken kan hij er geen vinden, ook niet als ik het ip van de wireless router instel kan hij nog niets vinden.
ik had al bij mensen op m'n werk gevraagd en die zeiden dat er een grote kans zou bestaan dat de imac erg omslachtig doet. dit is nu dus ook het geval :-S

Verwijderd

Topicstarter
ik ben ook op www.info.apple.com/nlnl/airpot wezen kijken, maar daar kan ik ook geen oplossing voor het probleem vinden.

en polarbear mijn airport kaart ziet mijn edimax AP niet :S

• paella
heb je wel rechtsboven het icoontje in de menubalk van de signaalsterkte?

edit:
N.a.v. volgende entry: of deze: http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/17199

[ Voor 43% gewijzigd door paella op 24-07-2003 18:00 ]

Verwijderd

Probeer eens met Macstumbler http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/14746 of je die Edimax wel kan zien/vinden.
Pagina: 1