[NERO 6] Wat vinden we ervan? *

Pagina: 1
Acties:
  • 253 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 21:50

Dennahz

Life feels like hell should.

Topicstarter
Aangezien de demo van Nero 6 nog niet via ahead.de te downloaden is heb ik een aantal screenshots gemaakt om te zien wat jullie kunnen verwachten van Nero 6.

De plaatjes zijn in totaal zo'n 350 kb dus voor mensen met een analoge modem kan het wel even duren voor ze te zien zijn.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image1.jpg

Het installatie scherm..

http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image2.jpg

Je kunt je oude Nero gewoon updaten naar de nieuwe, de eerste keer dat ik dit deed kwam hij met de melding dat mijn demo versie verlopen was dus heb ik hem gewoon gewist en opnieuw geinstalleerd en toen ging alles goed.

http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image3.jpg

Dit keer ook ondersteuning voor WMA.

http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image4.jpg

Dit is beetje ala Easy cd creator vind ik, je kan hier gewoon makkelijk cd's maken, rw's legen, covers maken enz enz.

http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image5.jpg

Als je een cd wilt maken in Nero zelf met een wizard krijg je dit scherm te zien waar je allerlei soorten cd's kunt kiezen.

http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image6.jpg

Stel, je maakt een audio cd dan kan je makkelijk alle bestanden toevoegen die je wilt en je ziet direct hoeveel MB je precies geselecteerd hebt. (Handig als je veel mp3 in 1 map hebt staan)

http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image7.jpg

Als je klaar bent met uitzoeken van de liedjes kom je in het volgende scherm en krijg je een netjes overzicht wat er precies op de cd komt en in welke volgorde.

Er is nu ook een functie dat je de pauze's tussen de liedjes kan weghalen (kon in vorige versie's ook wel maar koste iets meer moeite).

http://members.chello.nl/~g.hoek8/nero/image9.jpg

Mod-break:
Ik heb de plaatjes even un-linked om het voor de modemers toch toegangelijker te maken.

Hier heb ik een cue file geopend en zie netjes alle tracks e.d.

Mijn mening :

Ik vind Nero 6 een goedwerkend programma met veel handige, nieuwe functies. Er zitten best veel extra programma's bij (die ik nog niet echt bekeken heb) waaronder een programma waarmee je lp's e.d op cd over kan zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door momania op 22-07-2003 16:12 ]

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind hem niet echt veel veranderd tov de versie die ik nu draai :) Meeste mensen gebruiken geen Nero Express maar gewoon Nero en dan lijkt het anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 12:56
Hier staan nog veel meer pics: http://www.cdfreaks.com/article/115/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind dat ze er aardig in geslaagd zijn om de layout overzichtelijker en gebruiksvriendelijker te maken zonder dat de teletubby-look van ECDC overgenomen is.
Het ziet er behoorlijk strak uit zo.
Ik denk dat ik een upgrade wel ga overwegen (heb nu de oem die bij mijn Lite-on zat, ff kijken of dat mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat WMA support is niet zo'n shock hoor, Nero 5 kan met de juiste plugin zelfs Ogg Vorbis importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ziet er zeker wel weer een stukkie beter uit dan nero 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met deze versie dat die me sony cd's niet meer pakt, platinum gaat wel gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33

Wirehub

Blaat

Ik draai de demo versie hierzo en vind het een goede verbetering daar de menu's op een betere plaats gezet zijn. Tevens kan je alvast de volgende burn klaarzetten tijdens het branden van je cd.
Ik heb alleen nog maar cd's gebrandt en zal dus geen mening kunnen geven voor de DVD burn functies.
Opstarten duurt nu wel iets langer maar verder ....de successtory continues

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Ik wil hier vast even waarschuwen dat dit wel een discussie topic moet blijven met onderbouwde meningen van degene die de demo al hebben.
Uitwisselen doen jullie maar buiten GoT om

Vragen naar cracks e.d. hebben consequenties en die weten jullie hopenlijk wel ;)

Alles wat nog offtopic was is getrashed, vanaf hier dus ontopic :)

[ Voor 13% gewijzigd door momania op 22-07-2003 16:18 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 17-09 07:50

momania

iPhone 30! Bam!

Ik vind die Smart start er best wel gelikt uitzien.
Denk alleen niet dat ik 'm zal gaan gebruiken. Doe ik nu ook al niet met de wizzard.

Verder is het naar mijn mening niet echt uitgebreider geworden, alleen de interface is wat opgeknapt.

Denk ook niet dat ik snel zal updaten, aangezien de huidige nero versie die ik gebruik nog steeds aan mijn behoeftes kan voldoen.

Tegen de tijd dat ik een nieuwe cd-brander of een dvd-brander gekocht heb, zal ik wel gaan updaten vanwege de ondersteuning voor de nieuwe hardware die je dan nodig hebt. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:39

mutsje

Certified Prutser

mot je met dvd-brand shit heb niet eens zo'n ding en trouwens nero5.x legale versie hier en die bevalt prima..zal wel weer gratis update naar 6 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
mutsje schreef op 22 juli 2003 @ 19:50:
mot je met dvd-brand shit heb niet eens zo'n ding en trouwens nero5.x legale versie hier en die bevalt prima..zal wel weer gratis update naar 6 krijgen.
Dus omdat jij geen DVD brander hebt moeten ze het maar niet in Nero doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
Die knoppen in het menu (zie de topicstart) die vind ik moeilijk leesbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 16:04

dreeke

outdated icon

Dit ziet er fijn uit. Ik denk dat de meeste gemiddelde computer gebruikers hier veel aan hebben, zeker als het in het Nederlands is (maar dat zal ongetwijfeld nog wel komen).

Er is bij onze klanten (computerwinkel) veel vraag naar LP's op CD zetten en veel mensen maken ook geen backup omdat ze niet weten hoe dat makkelijk gaat.

Lijkt me dus wel wat :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

kvind hem helaas wat brak aanvoelen, net als winamp3.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-03 23:00
Werk hier met Nero 6 Ultra Edition (final) en moet zeggen dat hij met dvd-s branden minder probleempjes heeft.

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 23:14
Het fijne altijd aan Nero was dat de download klein was en dat je gratis kon updaten. Nu moet ik zometeen opeens gaan betalen voor allemaal extra zooi die ik toch niet gebruik.
Als ik video wil gaan bewerken gebruik ik daar een 'echt' pakket voor, en voor audio edittors heb ik ook wel iets beters.

Aangezien ze nog weinig aan de engine kunnen veranderen proberen ze er maar een hoop andere zooi bij te doen om de mensen maar over te halen toch weer te betalen voor deze versie.

Ik hoop iig dat er een 'lite' versie gaat komen met alleen 'Nero' en eventueel de wave editor, coverdesigner (zeg maar zoals v5.5)
Dan kan ik tenminste nog zelf de update downloaden.

btw: ik weet niet of wel eens mensen naar Nero een vraag gemaild hebben, maar die lui zijn echt achterlijk. Of ze vragen hele domme dingen of ze lezen je bugreport/vraag niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:40
Leuke extra's allemaal maar wat mij aan goed voegt het nou niet echt veel bijzonders toe. Ik heb hem overgins wel geinstalleerd staan:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
Mijn mening verschilt niet veel met mensen. Ik heb dus ook Nero 6 Ultra Edition, de final. Ik had Nero 5.5 met mijn Plextor 24x12x40a brander gehad. Toen ik er achter kwam dat ik zon beetje alles ermee kon branden zolang ik een .cue file had of ervoor schreef, heb ik al het andere brandzooi eruit gegooit zoals Fireburner. De userinterface met flashy icoontjes is wel lachen maar ik heb toch nog steed sgewoon het gevoel dat er onder dat schilletje nix is verandert. Ik heb gister wat filmpies gebrand om hem te checken.

Overigens begon bij mij wel gezeik toen ik hem wou installen. Ik had de NL versie van Nero 5.5 altijd en dat was eentje met ingebakken key. Ik kan hem niet updaten want zodra ik hem wou starten begon hij te zeiken over dat de demo was afgelopen... "demo??" dacht ik... naja. Ff met regedit alles verwijderen in de reg wat er te vinden was van nero, alle files ook weg. Opnieuw installen en toen dee die het.... hoopte ik. Toen begon hij te zeuren over de taal. Ik kon hem niet starten, dus nog eens opnieuw installen. Toen na een bij de instal wma support niet aan te vinken (dan moet hij gelijk connecten met internet) kon ik ineens wel aan de slag. Naja hij draait nu, dat is belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

tis ff wennen maar met nero6 kan zelfs mn broertje nog een cd'tje fikken met alles erop en eran, ik vond de vorige express een beetje karig met haar mogelijkheden... nero6 pakt de kroon wat gebruiksgemak betreft overduidelijk terug van eCDc

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Novah (en andere):

Een Nederlandse Nero waarbij je geen Serial hoeft in te voeren, is een OEM versie. Die zijn gemaakt voor een bepaald type brander. Waarschijnlijk heb je het pakket dan ook bij een CD brander gekregen.

Omdat Nero 6 een full versie is, wil je gaan upgraden van een Limited versie naar Full, en dat gaat dus niet. Vandaar dat ie de "demo" melding geeft ;)

Een brander-fabrikant weet wel wat ie weggeeft hoor! ;)

Dit is overigens eenvoudig op te lossen als je wel een serial hebt voor Nero 5.
Start Nero 5 op en kies bij Help --> Voer nieuw serienummer in.
Daarna heb je een full version en zou je dus moeten kunnen upgraden.

[ Voor 21% gewijzigd door dreeke op 22-07-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dreeke schreef op 22 July 2003 @ 20:13:
Er is bij onze klanten (computerwinkel) veel vraag naar LP's op CD zetten
ik kan me niet voorstellen hoe dat nog makkelijker kan dan met nero 5 -> wave editor, audio-cd-wizard.
en veel mensen maken ook geen backup omdat ze niet weten hoe dat makkelijk gaat.
zelfde eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 22:15:
[...]

ik kan me niet voorstellen hoe dat nog makkelijker kan dan met nero 5 -> wave editor, audio-cd-wizard.

[...]

zelfde eigenlijk...
50% van de mensen weet niet een dat dat er is :)
En zelf heb ik daar eigenlijk ook nooit echt naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 13:10
heb gister ff snel een cd'tje geburned met nero 6 op nieuwe bakkie. de brander was een dvdbrander (nec 1100). en wist niet de cd-r burnspeed uit mijn hoofd.
nu komt het vage. als ik er een cd-r instopte gaf ie als max speed 8x aan. zonder gaf is als max 16x aan. in het burn window kon je ook geen 16x kiezen. best vaag....
ga vanavond ff beter kijken wat er nou precies aan de had was. (burner kan dus 16x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkChylde schreef op 23 July 2003 @ 12:04:
heb gister ff snel een cd'tje geburned met nero 6 op nieuwe bakkie. de brander was een dvdbrander (nec 1100). en wist niet de cd-r burnspeed uit mijn hoofd.
nu komt het vage. als ik er een cd-r instopte gaf ie als max speed 8x aan. zonder gaf is als max 16x aan. in het burn window kon je ook geen 16x kiezen. best vaag....
ga vanavond ff beter kijken wat er nou precies aan de had was. (burner kan dus 16x)
Misschien een oudere cd-r? Ik heb nog van die Philips dingen en Nero 5.5 weigert om die hoger dan 16x te schroeien. Andere recordables doet hij keurig op 24x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
was een pioneer cd van een jaartje oud. maar zat ook aan hetzelfde te denken. probeer het vanavond wel uit met een ander cd'tje.

hey ook een oracle-ist?

[ Voor 12% gewijzigd door DarkChylde op 23-07-2003 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
lag idd aan het cdtje. heb er net gewoon eentje op 16x gebrand..
tot nu toe werkt ie vlekkeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een screentje van de 'binnenkant'. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.brunssum.net/~bartcamp/Misc/Nero6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Als het goed is wordt ie vandaag gereleased...volgens de webiste.
Alleen tsja...tis Amerika hè, dus hebben ze wat andere tijden dan hier :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er mooi uit allemaal. Ik vind het jammer dat de wizard die ik gewend was uit versie 5 verdwenen is. Ook erg jammer dat dit pakket zonder iets te doen al 76mb geheugen in gebruikt neemt. Voor de rest, het doet wat het moet doen, cd/dvd'tjes bakken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

kijk hier is
er staat dat ie nieuwe cdrom spelers kan detecteren, ligt het aan mij of zat dat er al bij nero 5 in :?

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wolfboy schreef op 25 juli 2003 @ 19:05:
kijk hier is
er staat dat ie nieuwe cdrom spelers kan detecteren, ligt het aan mij of zat dat er al bij nero 5 in :?
ik denk dat ze bedoelen dat je niet meer met de hand hoeft aan te geven dat je akkoord gaat met de herkenning van een nieuwe device. maar dat is wel een gokje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:58
Wat ik mij nog altijd afvraag, is het volgende:

Omdat ik Nero 6 Final heb, waarvan ik zeker weet dat hij daar niet in zit,
In Nero 5 heb je een wizard die je door alle stappen neemt en daarna kan je bij een data CD zelf files toevoegen en branden.

Zoiets als Nieuwe CD --> Data CD --> Nieuwe CD (of doorgaan met multisessie CD).

In Nero 6 kan je alles zelf instellen, net zoals in Nero 5, maar ik vond de wizard wel erg prettig. Mijn vraag dus: Zit deze wizard ook in de retail versie van Nero 6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dat weet je over een paar uurtjes (of langer) als de demo uit is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulnix
  • Laatst online: 09-09 11:26

Nulnulnix

BOFH

Hmmm, Leuk dat jullie wachten op de demo... Ik heb hem hier alweer een weekje lopen :) .
Nero is en blijft voor mij redelijk gebruikersonvriendelijk... Maar ja, ik ben dan ook meer gewend aan de Easy CD creator. Het zal wel gewenning zijn...

We have just one world, but we live in different ones...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
Je hebt nero 'smart start'. (of zoiets :) )
Dat lijkt op de wizard van nero 5, en het werkt wel aardig. Ziet er ook beter uit. Je kan bij die wizard zelfs kiezen tussen expert en normal mode. (Echt een 'contradiction in terms', om de woorden wizard en expert in dezelfde zin te gebruiken :P )

System Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Nulnulnix schreef op 25 July 2003 @ 19:42:
Hmmm, Leuk dat jullie wachten op de demo... Ik heb hem hier alweer een weekje lopen :) .
Nero is en blijft voor mij redelijk gebruikersonvriendelijk... Maar ja, ik ben dan ook meer gewend aan de Easy CD creator. Het zal wel gewenning zijn...
Ik heb hem ook al eventjes maar dat is natuurlijk niet de final, en het is natuurlijk ook nog is een "minder legale" versie >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 22:30
Ik gebruik alleen maar de expert mode en dat werkt nog steeds prima moet ik zeggen :).

Ik had laatst wel erg gedonder met InCD. Ik had het uitgezet via msconfig maar op een of andere reden probeerder het toch op te starten. Zodra ik dan een cd in mijn brander of cdrom deed liep het systeem compleet vast. Dus InCD heb ik maar weer geuninstalleerd.

De rest werkt verder prima maar het is wel een beetje een 'hoerenkraam' geworden, een beetje te. Maar dat is misschien heel persoonlijk ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Jorick op 26-07-2003 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdW
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 18:32
Hmmm ik weet niet hoe laat het nu bij hun bij Nero is maar tis hier al de 26'ste :+
Ach volgens mij wordt het gewoon wéér uitgesteld net zoals de vorige keer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

PenguinPower

May the SOURCE be with you

hij is nu te downloaden van de nero site....
http://www.nero.com/en/nero-prog.php#

Deze versie is trouwens 6.0.0.9 dus iedereen die een gelekte versie heeft kan volgens mij gewoon 'updaten'....

[ Voor 41% gewijzigd door PenguinPower op 26-07-2003 02:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Laatst online: 10-09 11:51
dreeke schreef op 22 July 2003 @ 22:10:
Novah (en andere):
Dit is overigens eenvoudig op te lossen als je wel een serial hebt voor Nero 5.
Start Nero 5 op en kies bij Help --> Voer nieuw serienummer in.
Daarna heb je een full version en zou je dus moeten kunnen upgraden.
Jah nah het probleem was snel opgelost, eventjes een minuutje met regcleaner aan de gang en ik kon een frisse instal maken met Nero 6. Wat me wel opvalt is dat je na het branden nog steeds op "Discard" moet drukken voor het brandscherm weggaat. Wekt een beetje irritatie op, zo stom dat zon klein dingetje je kan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

MisterE schreef op 22 July 2003 @ 21:48:
btw: ik weet niet of wel eens mensen naar Nero een vraag gemaild hebben, maar die lui zijn echt achterlijk. Of ze vragen hele domme dingen of ze lezen je bugreport/vraag niet goed.
Ja inderdaad, volg de mails hier maar eens:
Nero burning rom en Disc At Once
Onvoorstelbaar wat een knutselaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de buffer nu wel vrijelijk instelbaar? Of moet je nog steeds aan de gang met Regkey's -> Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen ?

edit:
Jep je kunt kiezen tussen Automatic and manual:
Belachelijk, hij is nog steeds niet vrijelijk instelbaar boven 80MB !

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Nu online

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Jep
je kunt kiezen tussen Automatic and manual:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/8666/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ultra er op staan.
nu heb ik upgedate via nero.com en vision express er bij gekregen.
maar hij staat niet in mijn programma lijst.
volgens de software is hij geinstaleerd.
begrijp het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-09 22:39

Smarron

The bend

PenguinPower schreef op 26 juli 2003 @ 12:26:
Jep
je kunt kiezen tussen Automatic and manual:
[afbeelding]
Oftewel je moet weer de registry induiken om de buffer groter dan 80MB te maken. Hier hebben ze dus niks aan veranderd. Jammer, maar de link van hierboven laat zien hoe het alsnog moet, dus geen probleem!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind t maar niks, ben maar weer teruggegaan naar 5.5. Met de enige reden dat het splitten van een audiobestand voor geen meter gaat.. de tijden die hij aangeeft zijn compleet bugged..
Andere mensen die hier ook last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelc85
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 18:39
Ik vind nero 6 nou niet echt makkelijker werken op het eerste gezicht zal straks eens wat branden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
Volgens een aantal kennissen van mij heeft Nero 6 z'n DVD-Video compilation een klein foutje bij branden.
De compilation speelt wel gewoon af op DVD-spelers zowel computer- als huiskamer- maar als je snel ff wilt doorspelen bij een DVD afspeelprogramma op de computer, dan looptie vast.
Ik heb het maar gehoord, het is niet bevestigd!!!
Ik zeg het maar ff...

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PenguinPower schreef op 26 July 2003 @ 02:02:
hij is nu te downloaden van de nero site....
http://www.nero.com/en/nero-prog.php#

Deze versie is trouwens 6.0.0.9 dus iedereen die een gelekte versie heeft kan volgens mij gewoon 'updaten'....
Wat zijn dat voor applicaties in download packages 2 en 3? Waren deze ingebakken in de geleakte Ultra 6.0.0.0 versie of waren ze toen ook al apart te downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-08 22:17

TaZz

Nostalgist

Wat mij opvalt is dat er ook een ultra edition :? is die veel groter is dan wat je op de site van Nero kan downloaden.... weet iemand hoe dit precies zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linchpin
  • Laatst online: 09:27
TaZz schreef op 27 July 2003 @ 00:08:
Wat mij opvalt is dat er ook een ultra edition :? is die veel groter is dan wat je op de site van Nero kan downloaden.... weet iemand hoe dit precies zit?
Is dat niet een combinatie van de drie packages die je vanaf de website kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lijkt mij met een beetje vergelijken toch wel op te lossen:
Nero 6 consists of three packages. Please download all three packages to get the complete Nero 6 suite.

Current version: 6.0.0.9
Relase date: July 25th, 2003
Running until: August 31st, 2003

Content of Package Nero 6

Nero 6 Download Package 1 contains:
• Nero StartSmart
• Nero Burning ROM 6
• Nero Express 6
• Nero BackItUp
• Nero Cover Designer
• Nero Wave Editor
• Nero SoundTrax
• Nero Toolkit
• Nero Image Drive
ftp://ftp.us.nero.com/nero6009.exe /
ftp://ftp.ahead.de/Nero6009.exe
20.72 MB (21734668 bytes)

Nero 6 Download Package 2 contains:
• NeroVision Express 2
• Nero ShowTime
• Nero Cover Designer
• Nero Recode
ftp://ftp.us.nero.com/nve20022.exe / ftp://ftp.ahead.de/nve20022.exe
14.72 MB (15443966 bytes)

Nero 6 Download Package 3 contains:
• Nero Media Player
ftp://ftp.us.nero.com/NeroMediaPlayer1404.exe / ftp://ftp.ahead.de/NeroMediaPlayer1404.exe
5.07 MB (5319981 bytes)
Ten opzichte van het 4-delige upgradepakket mis ik InCD40121.exe 6.67 MB (7000205 bytes).

In een Deluxe/OEM edition zouden bijvoorbeeld ook de InfoSheets, UserGuides, LanguagePacks, NeroMix, NeroNET, Feurio!, Wallpapers en ThirdParty Tools/Manuals bij kunnen zitten (afhankelijk van wat de OEM bijkoopt bij zijn pakket bij Ahead).

http://www.google.nl/search?&q=Nero+6+Ultra+review

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
ftp://ftp.ahead.de/Nero6009.exe voor diegene die snelle link zoeken, ik haal hier nu ongeveer 70 KB/s :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ultra versie heb ik van 270 Mb. Ik zou eerlijk gezegt niet weten welke versie dit is, maar ik zag deze nog niet bij het rijtje staan hierboven.

In deze versie zit echt alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Offtopic:

Leuke wares editie van Nero 6 gebruikt de topic starter...

Ontopic:
Ja, wel leuke versie, extra's beetje niet-nuttig maar toch! Daarom kan je ze ook los installeren. Het burnprogramma zelf blijft natuurlijk de nummer één!

-Lunchy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 27 juli 2003 @ 17:22:
De ultra versie heb ik van 270 Mb. Ik zou eerlijk gezegt niet weten welke versie dit is, maar ik zag deze nog niet bij het rijtje staan hierboven.

In deze versie zit echt alles.
Idd. de ultra versie bezit alle extra's en add-ons deze is ongeveer 270 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je mag ook niet upgraden nieuw install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt hier ook een linux versie van uit? :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Ik zit met een probleempje.
Ik heb de demo gedownload en geïnstalleerd.
Mij werd verteld dat de installatie plaats zou vinden in de vorm van een soort update. Eerst zou de oude versie eraf gehaald worden en daar voor in de plaats Nero6.
Toen ik het programma opstartte, kreeg ik een foutmelding met daarin het bericht dat de taal die ik draaide (Nederlands) niet ondersteund werd. Ook wordt er gezegd dat ik een cd key moet verkrijgen via ahead.de. Of ik nou wel of niet een code invoer bij de installatie, ik krijg dezelfde melding.

Ik heb het geuninstalled, heb in me registry het nodige aangepast (al hoewel het steeds terug leek te komen) en heb opnieuw getracht het te installeren. Echter komt de installatie steeds terug in het Nederlands, en dus ook komt er steeds bij het opstarten de foutmelding dat de taal niet ondersteund wordt.

De Nederlandse language pack installeren heeft geen zin overigens.

Wat te doen? Bij voorbaat bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Eyradir op 27-07-2003 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deinstalleren, registry cleanen en dan de full installeren ipv update?

edit: registrycleanen bedoel ik mee: de hele ahead tree wegmieteren ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 03:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eyradir
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-05 00:05
Heb ik al geprobeerd voordat ik met me post kwam :(
No use.

[ Voor 4% gewijzigd door Eyradir op 29-07-2003 23:21 . Reden: FIXED! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
draai hem sinds gisteren en moet zeggen doet het goed zowel dvd's als cd's brandt ie uitstekend,heb btw gewoon mijn 5.5.10.20 geupdate no probs gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lacobo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-08 13:07

lacobo

Tyros2 fan

Nero Vision Express is nog wat brak (kan af en toe een dll niet vinden of geeft er tijdens het converteren van mpg's de brui aan) maar is zeer veelbelovend! Binnen de kortste keren brand je je eigen DVD's met menu's, Dolby geluid etc. etc. Ok, het coderen duurt even (4 x 2 min filmpjes zijn goed voor 30 minuten coderen op een P4 2.4Ghz met 512 MB 1066 RIMMS), maar dan heb je ook wat.

LACOBO's Tyros2 site: http://www.lacobo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 04:49
Verwijderd schreef op 27 July 2003 @ 17:38:
Offtopic:

Leuke wares editie van Nero 6 gebruikt de topic starter...

Ontopic:
Ja, wel leuke versie, extra's beetje niet-nuttig maar toch! Daarom kan je ze ook los installeren. Het burnprogramma zelf blijft natuurlijk de nummer één!

-Lunchy
heh vooral dat flashfxp schermpie erachter :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:37
Tja, wat zal ik zeggen. De user interface is wat opgeknapt, maar verder is er niet heel veel veranderd aan de burning engine lijkt het. Wel leuk dat al die extra's er nu bij zitten, hoewel ik me voor kan stellen dat er mensen zijn die een lite versie zouden willen hebben.

Waar ik me wel mateloos aan irriteer is dat Nero de breedte van de kolommen bij het samenstellen van een compiliatie niet onthoudt!

Versie 5 deed dit ook al niet en ik had gehoopt dat dit in versie 6 opgelost zou zijn, maar helaas... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nero 6 ultra, en het bevalt me prima, ik heb alleen een probleem met dvd+r schijfjes die 2.4x certified zijn. Ik kan ze namelijk niet op 4x branden terwijl dat met andere software zonder problemen gaat.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

ps. de downloadpack 2 (met 'nero vision express 2') kan ik zeker aanraden, je kan er echt moie dvd menu's mee maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan die ogg files maar niet branden, weet iemand in welke directory de plugin geplaatst moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreyGhost
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:26

GreyGhost

Het is een spook

check maar in de preferences op het 1e tabblad onderaan staat waar de plugin directory is.

(zoites als c:\program files\common files\(nero/ahead/oid)\audio plugins)

For I am grey, between the darkness and the light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
Ahead is lekker bezig: http://ahead.de/en/631943759476949.html
Pentium Celleron 800Mhz (Minimum)
En er bestaan ook geen AMD's zeker? B)

[ Voor 5% gewijzigd door Sir_Killalot op 01-08-2003 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Tot voor kort was ik nooit zo'n ontzettende nero fan, maar sinds ik 6 gebruik, vindt ik het een ideaal programma.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik wacht nog wel ff:
Bug in Nero 6 kan HD wissen
Daarom gebruik ik nooit direct de nieuwste software >:)

[ Voor 18% gewijzigd door RaZ op 01-08-2003 15:39 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bug in Nero 6 kan harde schijf wissen
Door Mark Timmer - vrijdag 1 augustus 2003 - 11:55 - Bron: PC Welt - Submitter: MjB
Bij PC Welt lezen we dat er een behoorlijke bug in Nero 6 is geslopen. Het recentelijk uitgegeven brandprogramma bevat naast de eigenlijke programmatuur om cd's en dvd's te vullen ook andere tools, waaronder "Nero Recode". Dit programmaatje is ervoor bedoeld om de inhoud van een dvd-film tot de grootte van een commerciële lege dvd te comprimeren. Deze op zich bruikbare toepassing kan echter ook nadelige gevolgen met zich meebrengen. In het extreemste geval kan het zo zijn dat een groot gedeelte van de harde schijf in korte tijd leeggegooid wordt, zonder dat de gebruiker hier iets aan kan veranderen.

Kies je voor de mogelijkheid om niet direct naar dvd te branden maar eerst een imagebestand aan te maken, dan wordt gevraagd of alle eerdere imagebestanden verwijderd moeten worden. Op zich lijkt dit geen probleem, maar wie als temp-directory per ongeluk bijvoorbeeld "C:\" gekozen had zal merken dat niet slechts de imagebestanden verwijderd worden, maar botweg de hele temp-directory leeggegooid wordt. Wie bij deze vraag niet op "ja" heeft geklikt zal toch ook de pineut zijn, aangezien bij het afsluiten van het programma alsnog - en nu ongevraagd - de temp-directory geleegd wordt. Er wordt al gewerkt aan een patch, maar wanneer deze beschikbaar zal zijn is nog niet bekend:
Eine dieser neuen Spezialanwendungen trägt den Namen "Nero Recode" und ermöglicht es dem Anwender, ähnlich wie mit DVD Shrink und Clone DVD, den Inhalt eines DVD-Films auf die Größe eines handelsüblichen DVD-Rohlings zus komprimieren.

Die Verwendung von "Nero Recode" kann für den Anwender allerdings auch unerwartete und schlimme Nebenfolgen haben. Der Grund: In dem an sich nützlichen Tool steckt ein schwerer Bug, der schnell dazu führen kann, dass der Inhalt der gesamten Festplatte binnen Sekunden im Datennirvana verschwindet, ohne dass der Anwender es verhindern könnte.
Ook Ahead, de fabrikant van Nero, heeft ondertussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[rml][ Nero] bug in laatste versie ?[/rml]

moved dan maar 8)7

/edit/
te laat/ :z

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cold Shadow
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02-2024
Ik vind die Nero Startsmart echt nutteloos, het is precies hetzelfde als express.

Cold shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Heb nu ook de ultra versie maar ik zie nergens die optie recode (voor DVD te encoden en op een DVD van 4,7 te fikken). En in dat programmaoverzicht kan ik dat Express ook nergens vinden. Ik het de full version dus geen demo. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klikko
  • Laatst online: 15-03-2023

klikko

Shit Happens ( everyday)

Er is een nieuwe update mensen versie 6.0.1.1 , mischien is hier die bug nu wel uit.
Je kunt de bestaande versie 6.0.0.9 gewoon updaten met deze.

GRTZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 augustus 2003 @ 13:54:
Kan iemand mij helpen? Heb nu ook de ultra versie maar ik zie nergens die optie recode (voor DVD te encoden en op een DVD van 4,7 te fikken). En in dat programmaoverzicht kan ik dat Express ook nergens vinden. Ik het de full version dus geen demo. Iemand enig idee?
effe downloaden van de website
zie voor link http://www.nero.com/en/nero-up.php# ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja die download heb ik allemaal en volgens nero is het ook geinstalleerd, maar die optie is nergens bij komen staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opstarten - bestand (file) new compilation opent een nieuw venster

rechts boven in dat nieuwe venster staat NEW CANCEL en Nero EXpress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:21
Op zich niet veel veranderd, maar het was wat mij betreft al een perfect programma. het uiterlijk is wat naar de WinXP layout gegaan.

Wat ik wel jammer vind, is dat de Wizard functie verwijderd is, ik vond dat toch altijd wel makkelijk. Nero Express en Smartstart zijn toch niet mijn favorieten.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Mr Magic schreef op 29 July 2003 @ 21:36:
Waar ik me wel mateloos aan irriteer is dat Nero de breedte van de kolommen bij het samenstellen van een compiliatie niet onthoudt!
Even Ctrl-+ en het is toch opgelost?

De resizable dialogs zijn niet helemaal goed geimplementeerd (bepaalde dingen zouden niet moeten resizen), maar gelukkig is resizen wel een optie.

Wat ik wel raar vind is dat je aan een multisession DVD+RW nog een sessie kan toevoegen nadat die al gefinalized (no further writing possible) is.
Ook bij het kiezen van een sessie zijn bij mij alle rijen leeg.

[ Voor 72% gewijzigd door Olaf van der Spek op 04-08-2003 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een stome vraag, maar ik had het nog niet tegen gekomen...... Ik kan niet overburnen met nero6 terwijl ik dat wel met 5.5 kon. Ik krijg steeds de melding: er is onvoldoende ruimte op de schijf. plaats een andere. Overburn functie staat aan, maar ik kan niet aangeven doorgaan met overburn.
De schijf is 79.43 (min) en ik gebruik een 80 min CD (79.59 min) dat moet ie dus wel pakken, maar hij vind van niet.

Snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Laatst online: 11-08 18:52
Wingman5, ik kan met Nero 6 rond de 20 MB minder kwijt op een 700 MB CD. Ook al zegt ie bij de ISO preview dat er 698 MB op gaat komen te staan, bij het burnen zegt ie simpelweg dat ik er een CD met voldoende ruimte in moet flikkeren.

Pas als ik +- 680 MB aan data er op ga zetten, wou die hem branden. Nero 5 maar weer snel teruggezet,.. gaat weer goed nu :/

Zelfde probleem dus.

[ Voor 4% gewijzigd door Thunk op 29-09-2003 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 15:41:
Bug in Nero 6 kan harde schijf wissen
Door Mark Timmer - vrijdag 1 augustus 2003 - 11:55 - Bron: PC Welt - Submitter: MjB
Bij PC Welt lezen we dat er een behoorlijke bug in Nero 6 is geslopen. Het recentelijk uitgegeven brandprogramma bevat naast de eigenlijke programmatuur om cd's en dvd's te vullen ook andere tools, waaronder "Nero Recode". Dit programmaatje is ervoor bedoeld om de inhoud van een dvd-film tot de grootte van een commerciële lege dvd te comprimeren. Deze op zich bruikbare toepassing kan echter ook nadelige gevolgen met zich meebrengen. In het extreemste geval kan het zo zijn dat een groot gedeelte van de harde schijf in korte tijd leeggegooid wordt, zonder dat de gebruiker hier iets aan kan veranderen.

Kies je voor de mogelijkheid om niet direct naar dvd te branden maar eerst een imagebestand aan te maken, dan wordt gevraagd of alle eerdere imagebestanden verwijderd moeten worden. Op zich lijkt dit geen probleem, maar wie als temp-directory per ongeluk bijvoorbeeld "C:\" gekozen had zal merken dat niet slechts de imagebestanden verwijderd worden, maar botweg de hele temp-directory leeggegooid wordt. Wie bij deze vraag niet op "ja" heeft geklikt zal toch ook de pineut zijn, aangezien bij het afsluiten van het programma alsnog - en nu ongevraagd - de temp-directory geleegd wordt. Er wordt al gewerkt aan een patch, maar wanneer deze beschikbaar zal zijn is nog niet bekend:
Eine dieser neuen Spezialanwendungen trägt den Namen "Nero Recode" und ermöglicht es dem Anwender, ähnlich wie mit DVD Shrink und Clone DVD, den Inhalt eines DVD-Films auf die Größe eines handelsüblichen DVD-Rohlings zus komprimieren.

Die Verwendung von "Nero Recode" kann für den Anwender allerdings auch unerwartete und schlimme Nebenfolgen haben. Der Grund: In dem an sich nützlichen Tool steckt ein schwerer Bug, der schnell dazu führen kann, dass der Inhalt der gesamten Festplatte binnen Sekunden im Datennirvana verschwindet, ohne dass der Anwender es verhindern könnte.
Ook Ahead, de fabrikant van Nero, heeft ondertussen
Als je dat gebeurt, zit je gewoon niet op te letten. Welke flapdrol stelt nou C:\ in als ze temp dir. En als je dat al doet, check zelf toch zeker wel of daar wel genoeg ruimte is.

Gebruik het nu langere tijd, en ben nog steeds erg tevreden. Om een of andere reden vindt ik die smartstart wel lekker...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed balen, dat ie dat niet doet. Zelfs met het branden van een cue bestand (met bijbehorende BIN) gaat hij niet fikken, en hij vraagt niet om overburn :? erg balen dus. toch maar terug naar 5.5.x.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:46

Wimmel

Hello

Met Nero 6.0.0.11 werkt overburn wel. Ik heb zelf ondervonden dat overburn met 6.0.015 niet werkt. Terug naar 6.0.0.11 en overburnen werkt weer :)

FF Googlen laat zien dat meer mensen dit probleem met de 0.15 versie hebben. Helaas nog geen fix gezien.

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunk
  • Laatst online: 11-08 18:52
Verwijderd schreef op 29 September 2003 @ 19:53:
Goed balen, dat ie dat niet doet. Zelfs met het branden van een cue bestand (met bijbehorende BIN) gaat hij niet fikken, en hij vraagt niet om overburn :? erg balen dus. toch maar terug naar 5.5.x.x
Hey, er is nu een fix voor op de Ahead site.

Get it here: ftp://ftp6.nero.com/Support_doc/Nero60015Issue5203Patch.exe !

En trouwens ik heb het volgende probleem:

Telkens als ik Nero 6 opstart vraagt ie naar een serial. Moet ik hele tijd m'n cd er bij pakken enzo 8)7... hoe kan ik dit oplossen ?
Pagina: 1