Toon posts:

[Flash] Hoogte en Breedte Flash Object HTML

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik deze vraag stelde heb ik:
-> Gegoogled, niks
-> Macromedia.com, AS reference, niks
-> Flash MX reference, niks

Wat ik wil is het volgende:
Wanneer je een flash object in een HTML pagina laadt en gaat zoomen dan is maar een deel van de flashmovie zichtbaar.

Ik wil de coordinaten, of breedte en hoogte weten van het deel dat zichtbaar is.

Stage.width bv werkt niet want die blijft altijd gelijk (behalve bij scaleble flashobjects).

Ik heb het idee dat het niet erg lastig is, maar toch kom ik er niet uit.
Alle reacties welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Er wordt helemaal niet gereageerd en daarom denk ik dat ik wat duidelijker moet zijn in de uitleg van mijn probleem.
Ik heb een FlashMovie met daarin veel MC's en veel vectoren. Op deze movie moet gezoomd kunnen worden. Eerst heb ik dat getest door te zoomen vanuit Flash, dit werkte echter zeer traag dus ben ik gaan kijken naar een alternatief.
Door de method setZoomRect van het Flashobject vanuit Javascript aan te roepen heb je ook een mooie mogelijkheid om te zoomen. Hierin geef je de coordinaten van begin en eind punt op van het vierkant waarop gezoomd moet worden.
Dit werkt lekker snel, maar het nadeel is dat je zelf de breedte en hoogte moet zetten van het vierkant en daardoor maar 1x kan zoomen (met 1 JSknop). Wanneer je de breedte en hoogte (of x en y) van het deel kan opvragen waarop gezoomd is kan je aan de hand van die waarde doorzoomen (huidige_breedte/2).

Verwijderd

ik neem aan dat je bepaalde content weer wilt geven.
Dan kun je toch zelf de X en Y coordinaten intikken van de plaats die jij wilt weergeven?
Ik neem niet aan dat je je user wilt laten zoomen naar iets waar geen content staat.
Dus pak je je ruler en trekt een lijntje of trekt een lijntje en meet het met de info tab.

flashkit gezocht op zoom coordinats
Je kunt ook nog altijd ff op flashkit.com zoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil is dat de gebruiker zelf in kan zoomen, door bijv in html een toolbar te maken met een zoom in en een zoom out button.

Deze buttons spreken dan de JScript aan setZoomRect, de waarde die ik hierin gebruik komen uit Flash (fscommand -> _xmouse en _ymouse) en die reken ik om naar een beginpunt en een eindpunt. Maar dan moet ik zelf vaststellen hoe groot het zoomvenster is (dus hoe groot het gedeelte is waarop ingezoomd wordt).
Wanneer er gezoomd is en er wordt weer op Zoom in gedrukt dan zal hij precies dezelfde waarde nemen voor de hoogte en de breedte van het gebied (deze staat immers vast, door mij ingevoerd).

Het is volgens mij alleen mogelijk om verder in te zoomen wanneer je de breedte en de hoogte van het zichtbare gebied kan opvragen en deze bijv door 2 te delen, zodat het gebied kleiner wordt en er ingezoomd wordt.