[ASP.NET] Placeholder control: locatie bepalen

Pagina: 1
Acties:

• Feyd-Rautha
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-08-2025
Ik ben bezig met een webapplicatie'tje aan het schrijven in ASP.NET. Kwestie om dit een beetje onder de knie te krijgen enzo :)

Nu wil ik 'at runtime' bepaalde hyperlinks toevoegen aan mijn pagina. Het aantal hyperlinks is niet direct op voorhand bekend.
Dus om die hyperlinks toe te voegen op mijn pagina, dacht ik eraan om een soort container te gebruiken waarin ik dan via een method in de aard van Controls.Add() mijn hyperlinks kan toevoegen.

Na een drukke zoektocht, kwam de control PlaceHolder uit de bus waaraan ik dan 'at runtime' mijn controls aan kan toevoegen.

Het grote probleem is dat ik de locatie van die PlaceHolder control niet kan specificeren op mijn webpagina... :?
Met andere woorden, ik kan die control niet slepen waar ik maar wil.

Is dit normaal ? Of zie ik de functionaliteit van een PlaceHolder verkeerd in ?

Het lijkt mij toch logisch dat ik die container zou moeten kunnen plaatsen waar ik wil.

Edit ik merk nu dat die placeholder enkel als 'flowlayout' kan gebruiken :( .
Zijn er in .NET geen betere alternatieven voor een placeholder die ook met 'gridlayout' overweg kunnen ?

[ Voor 15% gewijzigd door Feyd-Rautha op 22-07-2003 15:09 ]

I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan voor dit soort dingen gewoon een Panel gebruiken. Als de page gerenderd wordt dan wordt dit volgens mij gewoon vertaald naar een div.

Een placeholder is volgens mij meer bedoeld om bepaalde dynamische stukken op een bepaalde plek in je source te krijgen. Maar ik weet het niet precies want ik heb nog nooit een placeholder gebruikt

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 22:54
In je toolbox heb je onder de HTML controls een 'Grid Layout Panel' die ja kan gebruiken.
Sleep die naar je form, klik er rechts op en selecteer 'Run as Server control'.

https://fgheysels.github.io/