Toon posts:

Vraagje over het programma CPU-Z.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al ongeveer 2 dagen met mijn geheugen aan het worstelen, ik heb de boel eindelijk een beetje stabiel.
Alleen nu rest mij nog 1 vraag, wanneer ik met het programma CPU-Z naar mijn geheugen snelheid kijk, dan geeft hij aan dat het geheugen (Twinmos PC 3200) op 212,5 Mhz loopt.
Houd dit in dat mijn geheugen dan eigenlijk op 425Mhz loopt, of loopt het echt maar op 212,5Mhz?
Dit laatse zou ik dan erg raar vinden, want mijn systeem loopt verder op 12 X 265, met de geheugen op 320 ingesteld (op asus P4P800 in jumperless settings menu).

Wie kan mij dit even uitleggen, want ik snap er helemaal niks meer van, ik loop al 2 dagen de search en google te terroriseren, maar zonder het gewenste resultaat.

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:50
Lijkt erop alsof je de memory devider op 5:4 hebt staan, komt precies uit :

(265/5)*4 = 212 MHz.

Verwijderd

ja dan moet je idd je memory diverders aan passen..

Verwijderd

Topicstarter
Maar loopt het nu op 425Mhz DDR dan?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 16:58:
Maar loopt het nu op 425Mhz DDR dan?
425MHz DDR, dus '850' effectief zal het zeker niet lopen :z

Het is niet te zeggen voor ons omdat het beiden binnen de grenzen der mogelijkheid ligt. Toch klinkt dit alsof het op 212MHz ('425' effectief) draait, wat dus niet optimaal is als de FSB op 265MHz zit (anders ook niet overigens omdat het dan flink asynchroon is)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Dat het niet synchroon loopt weet ik, maar dat lukt ook nooit als je de P4 met 800FSB gaat overklokken, want daar wordt de fsb te hoog voor.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
212 Mhz DDR dus
Hij loopt dus op 212 mhz, maar dan ddr (goh, wat een uitleg weer...)

Effectief loopt ie dus op 425Mhz, wat niet bijster veel overgeclockt is.

Verwijderd

Topicstarter
weet ik, maar als je de devider 1 op 1 zet wordt het te hoog!

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-02 01:07

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 18:45:
weet ik, maar als je de devider 1 op 1 zet wordt het te hoog!
heb goedkope PC2700 samsung op 2x213 lopen zonder problemen lijkt me dat PC3200 toch wel op 265 moet kunnen lopen dan , hoogstens dat je de voltage van je ram wat moet verhogen.

toch :?

(bij 2 x 220 krijg ik errors met memtach, dus dat is zo'n beetje het max denk ik)

[ Voor 11% gewijzigd door OldButNotSoWise op 22-07-2003 18:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Deze Twinmos Modules halen ongeveer 448Mhz volgens de testen, dus dat wist ik al voordat ik ze kocht.
Maar al met al heb ik mijn syteem nu stabiel op een FSB van 275, en mijn geheugen loopt op 440 met 2,2,4,8 timings.

al met al niet slecht met een budget processor, en budget geheugen!!

Je kan wel 20 Mhz meer halen met geheugen dat het dubbele kost, maar dan heeft het tweaken geen nut meer vind ik, dus ik ben nu tevreden, nu maar hopen dat het stabiel blijft, want prime loopt nog steeds!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:50
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 18:11:
Dat het niet synchroon loopt weet ik, maar dat lukt ook nooit als je de P4 met 800FSB gaat overklokken, want daar wordt de fsb te hoog voor.
Ik heb hier een 2.4c op 3.0 Ghz lopen, ook met twinmos modules op een 1:1 ratio.
Ik heb wel de duurdere modules gekocht, met een DDR rating van 466.

Lopen perfect op 500DDR met timings van 2-2-2-5-8.

Verwijderd

Topicstarter
Krijg het toch nog niet helemaal stabiel, zou graag van iemand horen met dezelfde config hoe hij alles heeft staan.
Pagina: 1