op laptop internetten met gprs

Pagina: 1
Acties:

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-11 11:26
Titel is een beetje onduidelijk maar zal het nu zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen.

Het bedrijf waar ik werk wil de baas zijn laptop (acer travelmate 800lci) aansluiten op zijn GSM (siemens s45) en dan zijn email kan ophalen en op het bedrijfsnetwerk kan.

Het eerste geval moet niet zo moeilijk zijn maar het probleem zit hem in het aansluiten op het bedrijfsnetwerk.

er zullen waarschijnlijk verscheidenen oplossingen zijn en die zou ik graag willen weten, wat erg van belang is is dat de beveiliging van het bedrijfnetwerk gewaarborgd blijft.

Dit alles moet ook in het buitenland te gebruiken zijn en om de kosten te drukken ook gewoon via de modem van de laptop.

De search heb ik gebruikt en heb ik ook het antwoord van hoe je je email kan ophalen. maar dat van het bedrijfsnetwerk niet.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Verwijderd

dat ligt er dus maar net aan hoe het netwerk in elkaar zit.

als het bedrijf bij. met lotus notes (of zoiets) werkt heb je mazzel: standaard inbelverbinding, systeem zorgt voor de rest.

dus: specs over netwerk svp...

• Poltergeist
  • Laatst online: 17-11 14:53
Bedrijfsnetwerk is via GPRS te bereiken via een VPN. Oftewel: VPN server opzetten aan de serverkant, laptop verbinding laten maken naar het internet, en dan een VPN tunnel op laten zetten.

Er zijn ook GPRS abo's waarmee je het in kunt bellen op het bedrijfsnetwerk (zonder VPN). Dan kun je echter niet direct het internet op, maar doe je dit bijvoorbeeld via de centrale proxy op de zaak.

• Dreamer
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 14:46:
dat ligt er dus maar net aan hoe het netwerk in elkaar zit.

als het bedrijf bij. met lotus notes (of zoiets) werkt heb je mazzel: standaard inbelverbinding, systeem zorgt voor de rest.

dus: specs over netwerk svp...
het is net zoals een thuis netwerkje

adsl---->router----->computers (waaronder een server waar hij op wil komen)

OS is windows2000 professional (alle pc's)

als ik op de kpn site kijk geven ze aan dat ze dan een VPN server maken. is dit een optie voor hier?

[ Voor 16% gewijzigd door Dreamer op 22-07-2003 14:50 ]

specs | specs server

Verwijderd

ja, als het netwerk nog niet draait met specifiek daarvoor bedoelde apps, gewoon doen wat poltergeist zegt

• Dreamer
Is vpn ook veilig (heb search nog niet gebruikt ga ik nu doen :P)

specs | specs server

• rammes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:23

rammes

koekebakker 1e klas

toevallig ben ik dat ook aan het opzetten... we werken met die gprs kaartjes van vodafone.. :9 erg cool. daarnaast een vpn concentrator plaatsen (of iets goedkopers)

Ik zou het doen!

Pagina: 1