specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Verwijderd
dat ligt er dus maar net aan hoe het netwerk in elkaar zit.
als het bedrijf bij. met lotus notes (of zoiets) werkt heb je mazzel: standaard inbelverbinding, systeem zorgt voor de rest.
dus: specs over netwerk svp...
als het bedrijf bij. met lotus notes (of zoiets) werkt heb je mazzel: standaard inbelverbinding, systeem zorgt voor de rest.
Bedrijfsnetwerk is via GPRS te bereiken via een VPN. Oftewel: VPN server opzetten aan de serverkant, laptop verbinding laten maken naar het internet, en dan een VPN tunnel op laten zetten.
Er zijn ook GPRS abo's waarmee je het in kunt bellen op het bedrijfsnetwerk (zonder VPN). Dan kun je echter niet direct het internet op, maar doe je dit bijvoorbeeld via de centrale proxy op de zaak.
Er zijn ook GPRS abo's waarmee je het in kunt bellen op het bedrijfsnetwerk (zonder VPN). Dan kun je echter niet direct het internet op, maar doe je dit bijvoorbeeld via de centrale proxy op de zaak.
het is net zoals een thuis netwerkjeVerwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 14:46:
dat ligt er dus maar net aan hoe het netwerk in elkaar zit.
adsl---->router----->computers (waaronder een server waar hij op wil komen)
OS is windows2000 professional (alle pc's)
als ik op de kpn site kijk geven ze aan dat ze dan een VPN server maken. is dit een optie voor hier?
[ Voor 16% gewijzigd door Dreamer op 22-07-2003 14:50 ]
specs | specs server
Verwijderd
ja, als het netwerk nog niet draait met specifiek daarvoor bedoelde apps, gewoon doen wat poltergeist zegt
Is vpn ook veilig (heb search nog niet gebruikt ga ik nu doen
)
specs | specs server
toevallig ben ik dat ook aan het opzetten... we werken met die gprs kaartjes van vodafone..
erg cool. daarnaast een vpn concentrator plaatsen (of iets goedkopers)
Ik zou het doen!
Pagina: 1