Toon posts:

[XP] Geen HD activiteit tijdens opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

als tijdens het opstarten van Win XP de desktop zichtbaar is, duurt het nog twee minuten voordat ik iets kan gaan doen. Ik hoor en zie in de tussentijd geen HD activiteit en ook geen zandloper. Hij lijkt gewoon twee minuten niks te doen, daarna laad ie pas system tray. Dit was ook al het geval nadat ik XP net had geinstalleerd (week geleden), toen ie nog clean was en ik nog geen Norton Internet Security had en er nog geen programma's opstonden.
Heb de halve forumdatabase hier doorzocht en daardoor dingen gedaan als Bootvis, heb bij netwerkkaart IP-adres zelf toegewezen ipv automatisch, heb een keer geluidskaart disabled, ook netwerkkaart en cd-roms een keer disabled, geen succes. Ben een rookie.

Heb een PII 450 MHZ, 256MB intern, HD: Maxtor 40gig, 7200 rpm

Any suggestions? Thanx!!

Verwijderd

waarom installeer je eigenlijk windows XP op een 450MHz computer :?

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Wat wordt er allemaal geladen?

• Start
• Uitvoeren
• Msconfig

Tabblad opstarten, wat staat daar allemaal?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:18:
Is dat het grote probleem? Tja, win98 lag helemaal overhoop bij mij, iemand gaf me XP, ziet r leuk uit, doet t ook verder prima trouwens, behalve opstarten dus.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Dit heeft gewoon met de snelheid van je PC et maken, de nieuwere besturingsprogramma's moeten meer laden, dit kan vanwege de snellere systemen, dus je kan het wellicht een beetje minder laten worden, maar het zal altijd even duren om het op te starten. Ik had eerst ook een PIII 450 MHz met win2k duurde ook lang.

welkom op GoT trouwens :)
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 14:18:
Waar slaat dat nou weer op, persoonlijk zou ik dan wel kiezen voor 2k, maar als hij eenmaal in windows is werkt het prima hoor. Kheb ook mensen gezien met win98+ op een 486 :), konden ze alleen nog dingen vanaf floppy's en dingen in office doen

Edit:
Maar het ligt trouwens ook wel aan de progs die je erbij laadt, je hebt Norton enzo, ik weet niet wat voor progs hij nog meer laadt aan et begin

[ Voor 11% gewijzigd door the_RJ op 22-07-2003 14:23 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:18:
:? Waarom niet? Het kan makkelijk...

http://www.microsoft.com/...me/evaluation/sysreqs.asp
Here's What You Need to Use Windows XP Home Edition

• PC with 300 megahertz (MHz) or higher processor clock speed recommended; 233-MHz minimum required;* Intel Pentium/Celeron family, AMD K6/Athlon/Duron family, or compatible processor recommended
• 128 megabytes (MB) of RAM or higher recommended (64 MB minimum supported; may limit performance and some features)
• 1.5 gigabyte (GB) of available hard disk space.*
• Super VGA (800 × 600) or higher resolution video adapter and monitor
• CD-ROM or DVD drive
• Keyboard and Microsoft Mouse or compatible pointing device

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
XceeD schreef op 22 juli 2003 @ 14:19:
Wat wordt er allemaal geladen?

• Start
• Uitvoeren
• Msconfig

Tabblad opstarten, wat staat daar allemaal?
usbtapnp
qttask
nerocheck
ccregvfy
ccapp
ctfmon
msmsgs
micorsoft office
adobe gamma loader

ik heb hier al een keer bijna alles uitgevinkt, maakte ook nie uit.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Staat je PC op DHCP ingesteld ?

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 22 July 2003 @ 14:26:
Staat je PC op DHCP ingesteld ?
Nou ik heb IP-adres handmatig toegewezen bij m'n netwerkkaart. Voordat ik dat deed gaf ie een DHCP waarschuwing in eventlog, nu niet meer. Heeft niet uitgemaakt voor snelheid van opstarten.

Verwijderd

Foutje met installatie gemaakt zeker. En WinXP op een 450Mhz processor. duurt altijd langer.

ik heb zelf win2000 op een 233mhz laten lopen. opstarten deed is ook redelijk lang maar zodra hij op het bureau blad was. liep ie wel redelijk snel.

Hier ziet het er naar uit dat hij naar iets zoekt wat ie niet kan vinden. en 256MB vind ik persoonlijk te weinig voor XP want check je Free Memory ( taakbeheer --> Fysiek geheugen --> beschikbaar)dat is weinig. ( pagefile niet mee gerekent )

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
the_RJ schreef op 22 July 2003 @ 14:22:
Dit heeft gewoon met de snelheid van je PC et maken, de nieuwere besturingsprogramma's moeten meer laden, dit kan vanwege de snellere systemen, bla
Hij heeft anders een 7200RPM HDD. Het laden van bestanden heeft weinig met je CPU snelheid te maken -> maar veel meer met de snelheid van je HDD ;)

De PC van mijn vriendin b.v. boot zo'n beetje 2x zo snel als die van mij terwijl zij maar een 600MHz PIII heeft terwijl ik een Athlon2400+ heb. Alleen heb ik maar een 7200RPM E-IDE diskje en zij heeft 15K Barracuda SCSI HHD's (tsja, vrouwtje moet ook wat he) ;)

Win2K en WinXP draaien prima op PII en PIII systemen MITS er maar voldoende geheugen inzit. Geheugen is de key, niet CPU speed.

Topicstarter: Kijk inderdaad eerst eens met "msconfig" wat er allemaal opgestart wordt in de achtergrond. En pas deze key even aan m.b.v. regedit (ik neem aan dat je niet op een Domain aanlogt, ander niet doen):

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]"Userinit"="C:\WINDOWS\system32\userinit.exe" naar "Explorer.exe"

Dit scheelt ook al aanzienlijk qua opstarttijd van je desktop. En 256MB geheugen erbij doen, 2K en XP draaien pas echt lekker met 512MB.

[ Voor 11% gewijzigd door warp op 22-07-2003 14:39 ]

• elevator
  • Niet online

elevator

Je probleem lijkt erg op een wat obscure bug in combinatie met Office, maar aangezien je installatie pas een week oud is, geen Citrix server is, en het XP is lijkt me dit bijzonder vreemd.

Heb je dit probleem ook als je in Safe Mode boot? Als je tijdens het "hangen" Ctrl+alt+del indrukt en handmatig 'explorer' opstart, gebeurt er dan wel wat?

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 14:25:
usbtapnp -> uit
qttask -> uit
nerocheck -> uit
ccregvfy -> uit
ccapp -> uit
ctfmon -> uit
msmsgs -> uit
micorsoft office -> uit
adobe gamma loader -UIt

ik heb hier al een keer bijna alles uitgevinkt, maakte ook nie uit.
Die meuk kun je zo wie zo allemaal weglaten, voegt niets niets toe (behalve vertraging).

Verwijderd

Wat is het verschil:

userinit.exe of explorer.exe?

Ik heb ook XP, dus vandaar

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:40:
Wat is het verschil:

userinit.exe of explorer.exe?

Ik heb ook XP, dus vandaar
Userinit zorgt er o.a. ervoor dat loginscripts, roaming profiles e.d. verwerkt worden die je thuis doorgaans toch niet gebruikt. Als je het veranderd naar Explorer wordt gelijk de GUI geladen zonder dat 2K/XP gaat kijken of er allemaal netwerk instellingen e.d. van de server moeten worden overgenomen.

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

warp schreef op 22 juli 2003 @ 14:35:
Hij heeft anders een 7200RPM HDD. Het laden van bestanden heeft weinig met je CPU snelheid te maken -> maar veel meer met de snelheid van je HDD ;)
Nou dat is het halve verhaal, waar het om gaat is de data transfer rate, de overdrachtssnelheid dus, en dat wordt bepaald door of je mobo of je PCI-controllerkaart en/of hoeveel de PCI-bus gebruikt wordt, als je een 7200 rpm op een 486 aan zou sluiten (laat staan dat ie volledig herkent wordt etc) dan zal hij niet sneller opstarten hoor

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

• warp
  • Niet online
the_RJ schreef op 22 July 2003 @ 14:56:
Nou dat is het halve verhaal, waar het om gaat is de data transfer rate, de overdrachtssnelheid dus, en dat wordt bepaald door of je mobo of je PCI-controllerkaart en/of hoeveel de PCI-bus gebruikt wordt, als je een 7200 rpm op een 486 aan zou sluiten (laat staan dat ie volledig herkent wordt etc) dan zal hij niet sneller opstarten hoor
Je mist het punt.

Zelfs een 486 kan op zijn sloffen 40MB/sec (wat de gemiddelde 7200RPM E-IDE disk van vandaag de dag ong. doet) aan data verwerken.
En ook in een 486 met PCI slots kun je gewoon een 'moderne' E-IDE controller kaart (of zelfs RAID kaart) stoppen.

Verwijderd

Topicstarter
elevator schreef op 22 July 2003 @ 14:37:
Je probleem lijkt erg op een wat obscure bug in combinatie met Office, maar aangezien je installatie pas een week oud is, geen Citrix server is, en het XP is lijkt me dit bijzonder vreemd.

Heb je dit probleem ook als je in Safe Mode boot? Als je tijdens het "hangen" Ctrl+alt+del indrukt en handmatig 'explorer' opstart, gebeurt er dan wel wat?
In Safe Mode doet ie t wel meteen.
Tijdens het hangen ctrl-alt-del doet ie niks, hij laat dan taakbeheer pas zien als ie helemaal klaar is.

Verwijderd

Topicstarter
warp schreef op 22 July 2003 @ 14:38:
[...]

Die meuk kun je zo wie zo allemaal weglaten, voegt niets niets toe (behalve vertraging).
ja dat scheelt wel een seconde of 15 inderdaad. Nu duurt het nog maar 1.45 ;)

• warp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 15:13:
ja dat scheelt wel een seconde of 15 inderdaad. Nu duurt het nog maar 1.45 ;)
Alle beetjes helpen niet waar? ;)

Heb je die reg-setting ook al geprobeerd die ik gepost heb?

Verwijderd

download tweakUi 2.0 voor Xp en stel wat shit in gewoon proberen. tot dat ie naar wens loopt.

• DigiK-oz
  • Laatst online: 19-05 21:22
Of download BootVis van de microsoft site, geeft aan waar de tijd van opstarten zit, kan je wat gerichter troubleshooten.

Whatever

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 15:12:
In Safe Mode doet ie t wel meteen.
Tijdens het hangen ctrl-alt-del doet ie niks, hij laat dan taakbeheer pas zien als ie helemaal klaar is.
Creeer eens een nieuwe user, en log eens als die user in? Doet het probleem zich nog voor?
Pagina: 1