[Tearing] Alleen bij 1 spel

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Ik heb net 1 dag een Radeon 9700 Pro en heb al wat spellen ermee gespeelt zoals Midnight club 2 en Battlefield.
Bij allegames loopt ie supergoed alleen bij Tactical Ops niet. In dit spel heb ik onwijs last van tearing. Dus ik heb hier rondgezocht naar topic over tearing en ben er achter gekomen dat het helpt om vsync aan te zetten. Ik dus Vsync aan zetten bij OpenGL (ik draai OpenGL bij TO want D3D werkt niet bij mij) en ben het nog een keer gaan proberen.
Nu zie ik ingame dat mijn frames terug gebracht zijn tot 60 in plaats van 120 maar het loopt nog steeds voor geen meter. Heb nu minder last van tearing maar het is er nog echt wel degelijk. Wat moet ik doen? TO is een spel die ik heeeeeeel vaak speel en dit zuigt nogal.

Assume there are no rules and it's one big free for all

Verwijderd

offtopic:
wat is tearing?

Verwijderd

Huh? vsynch zou tearing toch moeten stoppen, da's iig het hele idee. Zo'n enorme terugval in framerate zou ik trouwens ook niet verwachten. Op welke refresh draait je monitor? Als die 60 is kun je met je fps daar idd niet bovenuit komen.

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:07

TdV

Tearing is een soort scheur in je beeldscherm als de scene wordt aangepast terwijl het beeld op het scherm wordt gezet. BV poppetje loopt een stukje naar rechts; dan zijn de benen verder dan het lichaam.

Die 60 frames is omdat vsync het aantal frames limiteerd aan de verversingsfrequentie; 60hz bij jou dus blijkbaar. Met vsync behoor je geen tearing te hebben maar daar kan ik je verder niet mee helpen.

• Alpha-sphere
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:21:
Huh? vsynch zou tearing toch moeten stoppen, da's iig het hele idee. Zo'n enorme terugval in framerate zou ik trouwens ook niet verwachten. Op welke refresh draait je monitor? Als die 60 is kun je met je fps daar idd niet bovenuit komen.
in de game draait ie 60 hertz op 1152x864 en de tearing is niet extreem ofzo maar de game loopt gewoon niet meer lekker door dat beetje tearing.

Verwijderd

Als ie 60 Hz draait gaat de FPS idd ook naar 60 hz, maar dat maakt niet uit want een hogere FPS zou je dus niet eens zien. Maar als ie gevsynched is zou er geen tearing moeten optreden :? Heel raar.

Verwijderd

heb je in tactical ops, als je daaro ~ indrukt, en daar preferences typt....en dan bij je hardware rendering zooi kijkt....wat staat daar dan bij V-sync momenteel? heb je hem daar ook aangepast in het spel???

• Alpha-sphere
huh? wis niet eens dat dat kon. Het werkt :) thank you
_/-\o_ _/-\o_

Verwijderd

;) mooi zo....krijg je als je 4 jaar lang Unreal Tournament speelt ;)

• Alpha-sphere
Arrgggh tijdens het spelen voelde het alsof 't veel beter was maar het ging dus helemaal niet beter. Ik had de vsync optie bij direct3D aangezet maar was dus even vergeten dat ik open GL draai en daar kan ik geen Vsync aanzetten :S

Ik heb dus maar catalyst 3.6 eraf geknikkerd en catalys 3.5 geinstalleerd. Daarna heb ik TO opgestart om te kijken hoe het ging. Moeilijk last van tearing natuurlijk dus weer even terug gegaan naar windows en bij de geavanceerde optie van de videokaart wou ik handmatig Vsync aanzetten maar dat kan niet. Ik heb alleen de keuze Always off en application preference. Wat nu? Denk dat TO een stuk beter loop met catalyst 3.5 als ik Vsync aan kan zetten.

O ja, Ik had gister ook nog de omega driver geprobeerd maar die kon ik toen niet installen omdat de videokaart niet juist was ofzo :S
moet maar kijken of ik die nieuwe omega driver kan installen

EDIT: net even de nieuwste omega drivers gedownload en ook beij deze krijg ik een foutmelding over de videokaart als ie de drivers net wil gaan installen.

[ Voor 23% gewijzigd door Alpha-sphere op 23-07-2003 19:47 ]

• Alpha-sphere
Ik draai trouwens geen D3D omdat ik bij TO alleen maar een zwart scherm krijg en voor de rest zie ik niks. Hoort het geluid wel. Als daar een oplossing voor is wil ik het ook wel op D3D draaien.

Pagina: 1