P4g8x bewering van winkel: 1400 mhz ipv 2800

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-08 08:47
Hallo tweakers van nederland,

ik heb een nieuw systeem met een intel 2.8 ghz (800 mhz fsb +ht)
Ik weet niet heel veel van moederborden dus ik heb mij laten voorlichten.
ze hebben mij een p4g8x verkocht.
ik kijk nu bij deze computer en dan eigenschappen:
Pentium 4 2.80 ghz
Kloksnelheid 1.40 ghz

Ik kijk in de bios, en zie de frontsidebus op 100 staan
ik denk, die kloksnelheid klopt niet, en was net nieuw dus wou niet zelf aan kloten.
Ik terug naar die winkel, zeggen ze: ja, die 1.40 ghz is normaal, want met Hyperthreading moet je dat x2 doen???
Wat weten jullie hiervan? desgevraagd zal ik de biosinformatie even overtypen.

Of als jullie een screenshot nodig hebben van een of ander programma, (3dmark of zo? ik ga nu eerst eens even 3dmark2003 draaien.)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

Je moet de fsb op 200 zetten, dan werkt ie wel goed... je weet dat je cpu een 800 fsb ding is, aangezien ze met een quad based fsb werken (maal 4 dus) krijg je 200 * 4 = 800 fsb en een cpu die op 2800 mhz werkt.

[edit]
Bij mij zegt winxp gewoon netjes dit:

Intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 2.80Ghz
Kloksnelheid: 2,80 Ghz
1,00 GB RAM-geheugen

[ Voor 24% gewijzigd door Sick Nick op 22-07-2003 14:07 ]

Verwijderd

Dat klopt volgens mij niet :)

Volgens mij heb je ook het verkeerde mobo meegekregen, een p4c800 zou het moeten zijn...

Terug gaan naar de winkel en klacht neerleggen lijkt me zo..

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

het ligt er maar net aan welke p4 2.8 je hebt.
ik ga er maar even van uit dat je de p4 2.8 met een quad pumped bus van 800mhz hebt.
dan moet de fsb inderdaad op 200mhz staan.

Verwijderd

ja, die 1.40 ghz is normaal, je hebt toch een 2.8 ghz betaalt.
wat een sukkel zeg die gozer van de computerzaak hij zou beter moeten weten dan jou.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 14:11 ]

• feelthepower
Bedankt voor de reactie:

als ik mijn fsb instel op 200 boot de computer niet (het beeldscherm floept niet eens aan...) wat zouden de dividers voor apg en zo moeten zijn?

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:57

Sick Nick

Drop the top!

damster schreef op 22 July 2003 @ 14:08:
het ligt er maar net aan welke p4 2.8 je hebt.
ik ga er maar even van uit dat je de p4 2.8 met een quad pumped bus van 800mhz hebt.
dan moet de fsb inderdaad op 200mhz staan.
|:( lees dan wat ie schrijft

intel 2.8 ghz (800 mhz fsb +ht)

Welke zou ie nou hebben :? :D

Anyway, de P4G8X ondersteund officieel gezien cpu's met een fsb tot 533 (133 quad pumped). Er zit een granite bay chipset op. Ik zou terug gaan met het bord en die omruilen voor eentje die wel een 800fsb aan kan (p4p800, p4c800, p4s800 als je bij asus wilt blijven)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

Sick Nick schreef op 22 juli 2003 @ 14:10:
|:( lees dan wat ie schrijft

intel 2.8 ghz (800 mhz fsb +ht)

Welke zou ie nou hebben :? :D
jaja, okee.
maar ik zeg het maar voor de zekerheid.
hij heeft er niet zo veel verstand van, dus misschien dat hij iets verkeerds heeft overgenomen.

wat betreft het mobo. hij kan wel een fsb van 200 (quad pomped bus van 800) aan, onofficeel. maar een ander mobo is beter aangezien je dan echt op het einde van z'n specs draait.

en de reden dat je monitor niet boot kan zijn dat je fsb/mem ratio nu niet meer goed staat. je probeert nu waarschijnlijk je mem buiten de specs te draaien.
dat wordt dus een biosreset en dan opnieuw booten.

verder zou ik terug gaan naar de winkel en een ander mobo vragen.
uitleggen dat de fsb toch echt op 200mhz moet.

willen ze je niet geloven, manager erbij vragen en anders de pc inleveren. geld terug en naar een andere schop gaan. want met zulke prutsers wil je niet in zee.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 22-07-2003 14:16 ]

• feelthepower
Sick Nick schreef op 22 July 2003 @ 14:06:
Je moet de fsb op 200 zetten, dan werkt ie wel goed... je weet dat je cpu een 800 fsb ding is, aangezien ze met een quad based fsb werken (maal 4 dus) krijg je 200 * 4 = 800 fsb en een cpu die op 2800 mhz werkt.

[edit]
Bij mij zegt winxp gewoon netjes dit:

Intel(R)
Pentium(R) 4 CPU 2.80Ghz
Kloksnelheid: 2,80 Ghz
1,00 GB RAM-geheugen
heb jij hetzelfde moederbord?

Verwijderd

[quote]feelthepower schreef op 22 July 2003 @ 14:18:
[...]

heb jij hetzelfde moederbord?

als je zijn spec check dan weet je het :)

• feelthepower
|:( |:( |:(
ok, dat had ik even over het hoofd gezien...

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

terug naar de winkel dus.....en snel!! Dat mobo is niet voor jou....je moet een ander hebben...die wel 800 MHz FSB (4x200) officieel ondersteund.

Die verkoper moet terstond ontslagen worden...hoe kan iemand met zijn gezonde verstand beweren dat 1400MHz met HT gelijk is aan 2800MHz. Dat heeft NIETS met elkaar te maken. Welk een gepruts!! Ik zou als iemand mij die onzin verkocht al uit principe alles terugbrengen naar die "winkel"!!

reserveringshouder Tesla Model 3

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-08 16:19
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Dit is echt te belachelijk voor woorden!!!

• feelthepower
Ik denk dat Femme Taken het wel kent,
Tradeway computers in Borculo (klein plaatsje in gelderland)
Ze staan in de omgeving redelijk tot goed bekend, en ik vond voor de rest dat ik goed werd geholpen.

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

In de shop survey met die bagger!!! Het is inderdaad bijna te erg! "meneer...mijn auto heeft een afwijking naar rechts.....oh, dat ken ik...moet je gewoon meer naar links sturen!" |:(

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

[quote]hullepim schreef op 22 July 2003 @ 14:29:
Mag ik vragen waar je hem gekocht hebt? Dit is echt te belachelijk voor woorden

lijkt mij niet echt verstandig om te vragen omdat anders gaat het verkeerd aflopen dat moeten we niet hebben in deze topic :) topicstarter het beste is om terug naar de winkel gaan met bon enzo en een andere mobo te eisen zonder bij betaling! en gelijk ook de directeur aanspreken over hun manier van werken en ook nog die man/jonge aan te spreken samen met de directeur. ik wens je veel succes

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OK, het is onderhand wel duidelijk dat dit gewoon onzin is :)

Topicstarter, be a Tweaker, verdiep je je eens wat meer in de materie; check de CPU en de mobo specs, ga zélf na waar al die termen (FSB, multiplier, Quad Data Rate, Hyperthreading, etc..) voor staan. De FAQ's, Search en Google zullen je hierbij een heel eind verder kunnen helpen :)

Tot slot gooi ik dit topic dicht, omdat dit toch alleen maar in een flamewar richting de zaak uitloopt. Neem gewoon contact op met hun en vul eventueel een keiharde shopsurvey entry in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.