[SUSE YOU] Yast2 Online Update

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allen,

Ik heb een probleem met Yast Online Update (YOU). Elke keer als ik YOU probeer te starten, dan start deze, maakt verbinding met internet, en nog voordat ie een lijst met updates geeft sluit ie vanzelf. Ik heb op google gezocht, maar daar doet iedereen nogal vaag over het probleem.

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag wat meer informatie, krijg je helemaal geen errors ?

Heb je je log-files al nagelopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb denk ik hetzelfde probleem. Als ik het opstart wordt er nog wel gezocht naar de servers, maar daarna sluit online update zich weer af.

Ik vermoed ook dat ik weet waardoor het komt. Online Update is tijdens het ophalen patches keihard afgesloten omdat de machine werd uitgezet.

Als ik via de commandline opstart (YaST2 en dan online update kiezen in het menu) dan krijg ik wel een foutmelding, maar dat zegt mij verder niets:
code:
1
2
/sbin/yast2: line 149: 10653 Aborted  /usr/lib/YaST2/bin/y2base $module
"$@" qt -geometry "$Y2_GEOMETRY" -style="$Y2_STYLE" -fn $Y2_XFONT
(het staat op 1 regel, maar dat vind de lay-out niet leuk)

Die regel staat inderdaad in /sbin/yast2 en 10653 is het pid, maar verder kan ik er ook niet echt wat mee.

Als ik via een terminal opstart (dus met ncursus ipv X) dan krijg ik een soortgelijke melding. Ik heb er een echo statement voor gezet en de $module = "menu", maar ja, daar heb ik verder ook niets aan.

Iemand enig idee om dit weer goed te krijgen? Op die PC draait SuSE 8.0 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had dus hetzelfde probleem.. sinds kort gebruik ik fou4s:
http://fou4s.gaugusch.at/
En dit werkt als een zonnetje! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat ik Yast altijd al heel vaag vondt(dat kan oko aan mij liggen natuurlijk).

Het is d e primere reden geweest dat ik ben gaan zoeken naar iets anders als Suse(wat uiteindelijk debian werdt).

Verder heeft deze post geen informative waarde voor de topic starter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 20:35

JointFillah

Techno Addict

Hoe nieuw is je YOU-versie? Er zijn inmiddels al heel wat bugs uitgehaald...

Heb je niet de nieuwste, download dan eens ff handmatig de nieuwste van bijv. ftp://ftp.nl.uu.net/pub/linux/suse/i386/update/ <VERSIE> /yast1 en installeer die zelf met rpm

Daarna YOU weer draaien, doetie het nog steeds niet, dan eeh...weet ik het niet :D

~* Peace, Love & XTC *~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
sinds kort gebruik ik fou4s
Right, dat werkt perfect! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Heb je niet de nieuwste, download dan eens ff handmatig de nieuwste
Dat heb ik net gedaan om te kijken of het hielp, maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simkin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 20:22

Simkin

Bzzzzz

Volgens mij moet je eerst handmatig de yast update downloaden en installeren.
Ik vermoed dat je een oude YAST gebruikt

Ik heb het ook wel eens gehad, toe starte ikde online update, selecteerde ik alleen yast, en finish, daarna yast opniew starten en probleem was opgelost.

[ Voor 37% gewijzigd door Simkin op 23-07-2003 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch is het wel handig als iedereen de versie even van Suse er bij vermeldt.

8.0 - YOU heeft code fouten op behoorlijk laag niveau. Ook werkt de server selectie methode niet goed. (Pad wordt verkeerd berekend)
8.1 - YOU heeft nog steeds code fouten, maar werkt na een patch wel.
8.2 - YOU werkt goed.

In alle gevallen klapt de update vaak er uit omdat de gekozen server de verbinding weigert. Bij 8.2 werkt de 2e server (uni-kl.de of zoiets geloof ik ?? Nogmaals, de tweede van boven uit het lijstje.)

Bij met de hand invullen loop je tegen een vreemde syntax aan, WEL http invullen, maar geen WWW en dan het IP adres in plaats van de naam. En de / 'jes soms wel ,en soms niet :) ....
Pagina: 1