Toon posts:

Hoe verrekijker op statief krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Luxon 12*50 verrekijker en een Luxon travel 1 statief. Bij een vergroting van 12* of meer word een statief aangeraden, er staat ook een statief plaatje op de verrekijker, maar ik zie nergers een manier om hem te bevestingen. geen schroefdraad etc. :?

Weet iemand toevallig hoe het moet? (nee, het staat niet in de gebruiksaanwijzing)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:52

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Die Luxon leden hebben een enorm gare site, dus ik kan je niet helpen door te wijzen op bepaalde accessoires die ze in huis hebben voor het monteerwerk. Wat ik je wel aan kan raden is met deze spullen naar een betere fotozaak te gaan en het daar eens te vragen.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Ben er achter, je bleek het dopje met het statiefje erop, eraf te kunnen draaien. Het bleek alleen wat te klemmen en zat dus niet vast. |:(

Alleen nu blijkt het boutje van het statief net te kort te zijn. Iemand hier een oplossing voor? Zijn deze boutjes los te koop?

Verwijderd

Afhankelijk van de draad die erop zit: gewoon in een ijzerwarenhandel.

Verwijderd

Hama heeft speciale verrekijker-op-statief-bevestig-adaptertjes in het assortiment, loop eens binnen bij een goed-gesorteerde fotospeciaalzaak.