Toon posts:

[NWN] Ongelovelijk langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is als volgt, ik heb sinds kort NeverWinterNights legaal van een vriend gekregen (dus een gekochte versie). Ik heb het eerder gespeeld, op deze computer, met een illegale versie. Maar omdat de laatste drivers alles in de war gooide besloot ik dat 1 spel al de problemen niet waard waren. Toen had ik nog windows 98, maar inmiddels heb ik windows xp prof. Er is verder niks aan de hardware veranderd. Nu had ik hetzelfde probleem als destijds (het menu was niet zichtbaar, wel de cursor) maar dat werd verholpen met een patch. Het probleem nu echter is dat het spel ongelovelijk langzaam is, ik heb echt 1 frame per seconde, terwijl dit maanden geleden in win98 nog wel speelbaar was. Een vriend van me zegt dat NWN wel wil lopen op een computer die langzamer dan de mijne is.

Mijn systeem is als volgt:
Windows XP Professional
P3 733 mHz
Ati All-In-Wonder 128 pro
+- 240 mb ram

Bij voorbaat dank.

[edit]
Probleem is opgelost, het lag dus wel aan de drivers. Omdat op de Ati site geen nieuwere stonden dacht ik de laatste te hebben, maar de Toolset zei dat ik nieuwere moest hebben. Met Google heb ik nieuwere gevonden, en nu werkt het.

Deze kan dus dicht, sorry voor de moeite.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 14:46 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
En welke drivers heb je dan gevonden die wel werkten? Misschien dat mensen met hetzelfde systeem in de toekomst hier nog wat aan kunnen hebben :)

Hoe speel jij NWN trouwens met dat systeem? Alles op z'n laagst of iets dergelijks? Ik heb namelijk een P3 866 Mhz, 704 MB Ram en een Radeon 9500 Pro, over het algemeen dus een stuk sneller dan die van jou en hier draait ie dan ook wel redelijk op 1024x768. Maar echter met hetzelfde systeem, maar dan 256 MB Ram en een TNT2 M64 viel het eigenlijk niet te spelen, jouw systeem lijkt me niet veel sneller dan het laatst genoemde systeem van mij.

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
MaRc0 schreef op 22 July 2003 @ 15:31:
En welke drivers heb je dan gevonden die wel werkten? Misschien dat mensen met hetzelfde systeem in de toekomst hier nog wat aan kunnen hebben :)

Hoe speel jij NWN trouwens met dat systeem? Alles op z'n laagst of iets dergelijks? Ik heb namelijk een P3 866 Mhz, 704 MB Ram en een Radeon 9500 Pro, over het algemeen dus een stuk sneller dan die van jou en hier draait ie dan ook wel redelijk op 1024x768. Maar echter met hetzelfde systeem, maar dan 256 MB Ram en een TNT2 M64 viel het eigenlijk niet te spelen, jouw systeem lijkt me niet veel sneller dan het laatst genoemde systeem van mij.
[RAGE 128 PRO (6-60) Reference Drivers]
Ik speel op 800x600, met alles op z'n laagst, het is mischien niet erg mooi, maar erg lelijk is het niet, en het loopt toch lekker soepel.
Vanavond dus lekker multiplayeren met vrienden. :)