Toon posts:

Befvp41 & Netgear DG814

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer 2 netwerken met elkaar te verbinden 1 in engeland en 1 in nederland middel een vpn. Beide hangen aan het internet met een adsl connection (BT voor UK en KPN voor NL). Beide netwerken maken gebruik van een linksys befvp41 router.

De adsl modem in engeland is een netgear dg814. Ik heb hier nog niet mee gewerkt (de modem bedoel ik). accepteert deze modem dialup verzoeken van een ander apparaat (router). volgen mij zit er ook een ingebouwde router in, maar vaak zit op dat soort dingen geen firewall of vpn functie. Dus hoe zet je die router functie uit? :?

Ook wil ik een vpn kunnen opbouwen vanaf andere locaties met een inbelverbinding of andere internetverbinding. Ik gebruikte SSH sentinel om een verbinding tot stand te brengen. Hiermee kon dan ook een citrix sessie opgestart worden. Zijn er ook nog andere gebruikersvriendelijke vpn clients? Hiermee bedoel ik dat gebruikers alleen maar 1 of 2 x hoeven te klikken om een vpn voor elkaar te krijgen.

bedankt.

<edit>
na wat beter zoeken zag ik bij deze post wat vpn clients vpn client dial software |:(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 14:09 ]