[tvout]blokkerig beeld op tv, perfect beeld op monitor

Pagina: 1
Acties:

• Goldme
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-08 09:20
Ik heb onlangs een radeon 9500 overclocked naar 9700 via de omegadrivers gekocht.

Ik heb echter het probleem dat als ik een divx of xvid film wil afspelen via de tvout ik slecht beeld krijg via de tvout terwijl de monitor een perfect beeld laat zien.

Het beeld op de tv is niet slecht met normale beelden maar zodra er egale vlakken in beeld zijn(muren enz.) dan zie je 1 grote wirwar aan blokken op die egale plekken, hetzelfde wat je zou krijgen bij een te sterk gecomprimeerd divx.

Ook merk ik dat er een aantal verticale rijen met rode punten op de tv door het beeld verschijnen in de vorm van:

code:
1
2
3
4
:        :

Ik gebruik zoals gezegd een 9500-->9700 via de omegadrivers. Ik gebruik de theater mode om beeld op tv te krijgen. verder nog windows xp en ik heb verschillende media players gebruikt(WMP en bsplayer).

Ik heb net ook een paar dinge geprobeerd waaronder het verwisselen van beelden tussen monitor en tvout, de tv liet dus de desktop zien en de monitor de overlay(afgespeelde film). En daar zag ik die rode punten weer maar nu dus op de monitor zelf. Dit lijkt dus op een overlay-probleem(software??) dan een tvout(hardware) probleem. Hebben er nog meer mensen last van deze zaken en wat valt er aan te doen?

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Goldme schreef op 22 July 2003 @ 13:53:
Het beeld op de tv is niet slecht met normale beelden maar zodra er egale vlakken in beeld zijn(muren enz.) dan zie je 1 grote wirwar aan blokken op die egale plekken, hetzelfde wat je zou krijgen bij een te sterk gecomprimeerd divx.
Toevallig ook een groene waas over het beeld?
Ook merk ik dat er een aantal verticale rijen met rode punten op de tv door het beeld verschijnen in de vorm van:
code:
1
2
3
4

Ik gebruik zoals gezegd een 9500-->9700 via de omegadrivers. Ik gebruik de theater mode om beeld op tv te krijgen. verder nog windows xp en ik heb verschillende media players gebruikt(WMP en bsplayer).
Lijkt het toevallig op wat ik eerder had in een ander topic?

[ Voor 2% gewijzigd door Luxx op 22-07-2003 15:54 . Reden: minder newlines ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Goldme
Luxx schreef op 22 July 2003 @ 15:49:
[...]
Toevallig ook een groene waas over het beeld?

[...]
Lijkt het toevallig op wat ik eerder had in een ander topic?
Nee, geen groene waas. Toen ik een groene waas had lag het aan de drivers(lang geleden). En het is zeker niet zo erg als in jou plaatjes.

Ik heb de laatste drivers enz. maar het lijkt niet codec-gebonden aangezien ik dat ook krijg bij xvid.

Ik weet het zelf ook niet meer maar ik ga eens weer een aantal drivers installeren, kijken wat er van komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Goldme op 22-07-2003 16:22 ]

• Goldme
inmiddels de laatste omega drivers geinstalleerd maar het probleem lijkt wel verergerd, de divx artefacts zijn zeer prominent aanwezig op de overlay(tv) terwijl de monitor perfect beeld weergeeft. hebben er nog meer mensen hier last van?