Toon posts:

Geluid in WinTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met het gelijk als ik mijn hauppage WinTV kaart gebruik.Eigenlijk zijn het er 2.Maar zal beginnen met het belangrijkste.
Als ik winTV gebruik valt mijn geluid na een paar minuten weg.Het geluid komt terug als van zender verander of als ik 2 keer op mute klik. Of als ik mijn cd-rom open of toe doe gaat het geluid weg.Heb al andere drivers genomen en het kabeltje er beter in gestoke,nix helpt.

2de probleem is, soms kijk ik tv op mijn pc en speel ik mp3'kes af in winamp.En als ik van zender verander hapert het gelijk in winamp even.

Weet iemand hier iets op want in de search vind ik nix concreet ivm mijn problemen.

Ik heb een creative live 1024 kaart,als het zou helpen

• amontillado
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:36
1ste probleem wordt vaak veroorzaakt door Xp sp1 , Windows Messenger of de bloodhoud instellingen van norton antivirus 2003.
Probeer eens even de nieuwste drivers voor xp en/of messenger uit zetten en/of bloodhound uitzetten/ norton even disablen

"All that we see or seem, is but a dream within a dream" E.A. Poe

Verwijderd

Ja gebruik toch niet de software van hauppauge om tv te kijken ?

Want met die sofware van hun heb ik elktijd probleme.

Verwijderd

Idd kan aan norton liggen, verder moch je iets anders willen proberen dan is dscaler een goede keus :7

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dscaler is inderdaad een goede optie, alhoewel ik eigenlijk meer problemen qua geluid met dat proggie heb dan met WinTV. Bij vaak zappen valt het geluid van een net wel eens weg. DScaler geeft alleen een veel beter beeld. Probeer het eens en je wil nooit meer iets anders.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik idd de software van hauppauge maar daar heb ik int verleden nooit geen problemen mee gehad.Maar zal DScaler eens probere.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Move VB --> AVH, probleem gaat over geluid :)

Verwijderd

Topicstarter
heb nieuwe audiodrivers geïnstalleerd,maar heet geeft geen verschril, en dieje DScaler is wel een pak ingewikkelder zit al vast met de juiste hardware te selecteren,zal nog nie eens weten welke tuner er op zit.Als hij in de lijst staat tenminste.

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Dit probleem heb ik ook wel vaker gehad, en eens een keer vrij erg, zoals bij jouw.
Ik dacht dat ik toen een Windows XP reinstall had gedaan, waarna het probleem verholpen was.

Ik heb het ID dat de laatste drivers een stuk stabieler zijn. Heb het nu zelfs ook niet meer met mijn cdroms etc.
(heb XP met SP1 en de nieuwste updates, dx9a etc)

Ik heb DScaler ook wel eens ff getest. Ik dacht dat de geluidskwaliteit er een stuk minder in was, maar weet niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Geluid heb ik nog niet eens gehad met DScaler maar moet wel zeggen dat het beeld scherper en minder ruis opzit.Allé van diene sneeuw.Of hoe moet ik da zegge.

Maar ik heb binnenkort toch een andere HD want de deze is niet van mij en moet dan toch alles op nieuw instaleren.Hopelijk is het dan gedaan met mijn probleemkes.

• htf99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 05:44
je kunt ook gebruik maken van de vfw driver voor je wintv kaart. Bijkomend voordeel hiervan is dat je wintv 0,00% van je CPU vraagt en wat je ook doet op je pc het beeld nooit zal haperen. Het beeld is wel wat minder..

Verwijderd

Topicstarter
en waar moet ik die vfw drivers vinde,op de site van hauppauge zelf,want ik heb er zelf nog nooit van gehoord.Maar zelf eerst zoeke en late wete of ik ze gevonden heb ok nie.

Maar een happerend beeld heb ik niet ;) ,allen happerend geluid in winamp of ea mp3-speler

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 17:36 ]

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
http://www.hauppauge.com/html/sw_wcst.htm#wdm

Ik weet niet welk model je precies hebt, maar ze staan bij dit model op de helft van de pagina. WDM geeft echter veel minder beeld.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• htf99
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 17:32:
en waar moet ik die vfw drivers vinde,op de site van hauppauge zelf,want ik heb er zelf nog nooit van gehoord.Maar zelf eerst zoeke en late wete of ik ze gevonden heb ok nie.

Maar een happerend beeld heb ik niet ;) ,allen happerend geluid in winamp of ea mp3-speler
Ik haal de VFW driver gewoon van de meegeleverde CD-Rom

Met dat haperen bedoelde ik als je bijv. explorer opent.

[ Voor 24% gewijzigd door htf99 op 23-07-2003 18:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja mensen merci voor de hulp want het is opgelost geraakt.No problemo meer :)

• htf99
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 10:27:
Ja mensen merci voor de hulp want het is opgelost geraakt.No problemo meer :)
Ja en hoe dan?

Verwijderd

Die Dscaler is mooi voor Beeld :)
maar is er ook een vervangen voor die FM radio tuner ?
dat zou hele maal fijn zijn

Thnx ;)

• htf99
Wat is er mis met de radio tuner software dan? Behalve dan dat ie er niet uit ziet.

Verwijderd

HTF99_PCP schreef op 27 July 2003 @ 21:53:
Wat is er mis met de radio tuner software dan? Behalve dan dat ie er niet uit ziet.
deze heeft nl wel es de neiging om er spontaan mee op te houden en dan moet e ghele pc resetten om er weer geluid uit te krijgen

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles gedeïnstalleerd,en dan die vfw dingen geïntalleerd,en sinds dien geen probleem meer,geluid valt nie meer weg,cpu is 0% belast,en geen happeringen in winamp in wintv.
heb DScaler nie gebruikt,is iets te complex voor mijn kleine verstand.
Pagina: 1