Toon posts:

Processor doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 2 weken een nieuwe pc

Win XP professionel
pentium 4 2.8 ghz
2x 256 mb ram
ati radeon 9600 pro 128 mb
2x 80 gb maxtor Hd

Nou wilde we een 3e 80 gb maxtor van de oude pc in de nieuwe zetten en hebben dat dus gedaan. Toen begonnen de problemen:

1 windows start niet altijd op
2 hij maakt vreemde foute waardoor de computer wordt uitgeschakeld
3 bij het moven van de bestanden van de 3e (overgeplaatste HD) naar de 2 die we er nieuw in hebben gekocht is de helft van de data verloren gegaan.

de 3e HD staat trouwens met een los serial ata connector op het moederbord vast. nou ben ik erachter dat die jumper op cable select stond (of ie dus master of slave was) ik heb die ondertussen op slave gezet en nu start de pc iig altijd op.

Nou komt de processor om de hoek kijken, als de computer aant opstarten is (desktop opbouwen etc) gaat het allemaal erg traag en ook als ik daarna iets wil openen bijv. IE of deze computer dan duurt dat lang. als ik taakbeheer open en dan op prestaties druk zie ik dat de processor 99% aant werken is 8)7 terwijl ik helemaal niets doe.

Voordat we die 3e HD erin deden was er niets aan de hand en liep alles als een zonnetje, kan het met de HD te maken hebben dat die processor zo raar doet. Ook als ik muziek wil luisteren hapert dat waarschijlijk ook door een overbezette processor. Ram zit op de 110 mb ongeveer terwijl er 512 in zit dus daar zou het nie aan kunnen liggen

P.S ik zat te twijfelen tussen dit forum en een andere omdat het dus nie alleen met de processor te maken heeft waarschijnlijk..maar geef um dan maar een schopje naar het goede forum.

Alvast bedankt

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De proc doet echt niet raar hoor, das windows :)
Kijk eens welk proces zoveel CPU tijd nodig heeft?

Als je die 3e HD eruit haalt, heeft je PC dan ook nog kuren?

Verwijderd

Topicstarter
IE (ik heb alleen tweakers open) neemt 23 mb ram in veel te veel lijkt mij, en de explorer neemt 19 mb in dat zijn de uitschieters...dan zijn er nog een zooitje met 4 en 5 mb.
ik heb de 3e hd er niet ECHT uitgehaald maar in de bios uitgezet en toen startte ie ook nie op...

Verwijderd

rag eens op "Ctrl - Alt - Del" en kijk eens bij processen.
Onder "CPU" staat vaak 00 dat betekent dat er 00% processorkracht voor nodig is.
Welke staan er allemaal boven de 30? bij jou?

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 15:07
Lijkt me de SATA... Zijn de drivers voor die SATA goed geïnstalleerd?
Trouwens, is de HD een SATA of een "gewone" met een converter naar Serial ATA? Ik gebruik voorlopig ook nog zo'n convertor en volgens de handleiding MOET mijn HD op MASTER staan. Probeer dat ook eens.

De CPU is het alvast niet...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 13:57:
rag eens op "Ctrl - Alt - Del" en kijk eens bij processen.
Onder "CPU" staat vaak 00 dat betekent dat er 00% processorkracht voor nodig is.
Welke staan er allemaal boven de 30? bij jou?
services.ezxe neemt ongeveer 40% in, niet actieve systeemprocessen 32

Verwijderd

Die mag je in ieder geval niet uitzetten.
Bij mij staat er altijd als ik standaard (windows draai) "niet actieve systeemprocessen" boven de 88%
Misschien moet je alles ff opnieuw installeren, ook je OS.
En geen onnodige progjes draaien zoals MBM enzo.

edit: bijvoegsel

Stond er niet nog toevallig een ander OS op je 3e schijf?

/edit

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op 22 July 2003 @ 13:59:
Lijkt me de SATA... Zijn de drivers voor die SATA goed geïnstalleerd?
Trouwens, is de HD een SATA of een "gewone" met een converter naar Serial ATA? Ik gebruik voorlopig ook nog zo'n convertor en volgens de handleiding MOET mijn HD op MASTER staan. Probeer dat ook eens.

De CPU is het alvast niet...
Dat van die drivers zal ik ff voor je na moeten kijken, meen dat we er helemaal niets bij hebben gekregen...

maar die HD die met die SATA vast zit staat geen windows op, dan start ie toch helemaal nie op als ik die master maak??

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:06:
Die mag je in ieder geval niet uitzetten.
Bij mij staat er altijd als ik standaard (windows draai) "niet actieve systeemprocessen" boven de 88%
Misschien moet je alles ff opnieuw installeren, ook je OS.
En geen onnodige progjes draaien zoals MBM enzo.

/edit
Dat is nou juist het geweldige eraan...omdat er dus zoveel bestanden kwijt zijn mag ik van me pa niet iets doen als formatteren of defragmenteren want hij wil met een undelete proggie die bestanden weer terug proberen te halen...maja ondertussen loopt deze pc voor geen bal en daar begin ik me toch best aan te ergeren. Btw wat is MBM?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:06:

/edit
Ja dat zou wel eens kunnen ook windows XP, maar we hebben alle losse bestanden gemoved ( dus niet windows map ofzo), maar een windows map of zoiets staat er nie meer op. ik zie nou eigenlijk ook pas dat ie de 3e hd nu helemaal niet meer herkent nu ie als slave staat :( het wordt steeds mooier hier

• D-Three
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:07:
[...]

Dat van die drivers zal ik ff voor je na moeten kijken, meen dat we er helemaal niets bij hebben gekregen...

maar die HD die met die SATA vast zit staat geen windows op, dan start ie toch helemaal nie op als ik die master maak??
Maakt niet zoveel uit hoor... Zet 'em maar op master!

edit:
De opstartvolgorde staat toch ingesteld in jouw BIOS. Maar indien je zo'n convertor gebruikt, moet de HD op Master staan!

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 22-07-2003 14:17 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 14:09:
[...]

Dat is nou juist het geweldige eraan...omdat er dus zoveel bestanden kwijt zijn mag ik van me pa niet iets doen als formatteren of defragmenteren want hij wil met een undelete proggie die bestanden weer terug proberen te halen...maja ondertussen loopt deze pc voor geen bal en daar begin ik me toch best aan te ergeren. Btw wat is MBM?

dat MBM betekent Mainbordmonitor afkorting MBM en het houd in dat je temps en voltage kan aflezen in windows :)

• Cheese_man
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-11-2025

Cheese_man

Waarom kiezen?

Je kan trouwens ook kijken bij je IDE controlers in Device Management! Daar controleren of alle IDE controlers wel netjes op DMA if aanwezig staan...soms wil een nieuw device wel eens op PIO only komen...even checken dus...ook bij de CDROMS en dergelijke! Hopelijk helpt dit...anders zit je een beetje vast aan herinstalleren enzo...

reserveringshouder Tesla Model 3

Verwijderd

Welk moederbord? Hoe zitten de andere 2 HD's aan de IDE connectors? Wat voor CD/DVD/lezers en/of branders hangen er hoe aan? Wordt die 3e HD door de bios wel goed herkent? :? (En zo is er nog veel meer info die je eigenlijk zou moeten posten. Anders wordt het zo'n raadspelletje. Ook leuk, maar niet zo efficiënt)

En wat Tweakertje meteen al vroeg:
Als je die 3e HD eruit haalt, heeft je PC dan ook nog kuren?

(Of je schakel 'm even uit in de bios)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 14:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Laagvliegerke schreef op 22 July 2003 @ 14:15:
[...]

Maakt niet zoveel uit hoor... Zet 'em maar op master!

edit:
De opstartvolgorde staat toch ingesteld in jouw BIOS. Maar indien je zo'n convertor gebruikt, moet de HD op Master staan!
DU BIST GOD!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Hij loopt als een speer met die 3e hd op master!!

nu kwam ie alleen met de volgende error ( heetf er verder niets mee te maken denk ik) een usb apparaat heeft een storing veroorzaakt waardoor de energielimiet van de hub-poort is overschreden koppel het apparaat los...

hoe weet ik nou welk apparaat het is? ik zet het ding ff uit ben bang dat er wat mol gaat

Verwijderd

Topicstarter
lama is al gelukt allemaal hardstikke bedankt :D ik zit echt springend achter me pc nou :D

• D-Three
Dat staat normaal gewoon in de hanleiding van die convertor... Dacht ik...

Die USB-storing is wel raar. Bij configuratiescherm > systeem > hardware > aparaatbeheer > USB-controllers kan je je de USB-hubs aanklikken (er kunnen er meerdere staan). Dan kan je bij "stroom" zien welk aparaat het meest verbruikt... Bij mij is dat mijn scanner met 48 mA.

Verwijderd

Topicstarter
wij hadden dus helemaal niets bij die converter gekregen alleen een powerkabeltje en het convertertje....dus kon ik nie weten...maar hij start nou binnen een minuut op en herkent alle HD's Cpu gebruik op 7 %!! wel wat dingen die flink wat ram innemen maar 130 op de 512 is nie zo'n ramp... dat met die usb is omdat we zo'n multimedia frontje erin hebben om usb poorten aan de voorkant te hebben. ik heb ze er gewoon uitgetrokken zie dat wel een andere keer. Nogmaals bedankt!
Pagina: 1