Toon posts:

Traag systeem bij maximaal netwerkgebruik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PIII 833, 512 Mb en dat draait perfect. Ik zit op een netwerk aangesloten via @home en heb daarbij een max. downloadsnelheid van 60 kB/sec en een max. uploadsnelheid van 14 kB/sec. Als ik iets download of iets upload en als daarbij die maximale snelheid van 60 resp. 14 kB/sec gehaald wordt, dan wordt mijn computer ineens enorm traag. Ik kan dan haast niet met andere programma's werken en zelfs explorer wordt verschrikkelijk traag.

Is dit normaal of niet?

Voor de duidelijkheid: er verandert niets aan het CPU en PF gebruik, dat blijft gewoon laag. Als ik bij de task manager bij networking kijk staat daar een link speed van 10 Mbps. Zelfs bij vol downloaden en uploaden geeft ie dan een netwerk gebruik van enkele procenten aan, dus daar heb ik ook niet veel aan.

Verwijderd

Wat het probleem is weet ik niet zo 123, maar t is in ieder geval niet normaal nee...

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 17:29
probeer eens een andere ethernet kaart en kijk eens wat die dan doet,
welke ethernet kaart heb je eigenlijk?

al een reinstal van je os geprobeerd?

Verwijderd

welke merk netwerkkaartje heb je, of zit ie onboard.
Ik heb gehoord dat sommige merken daar veel problemen mee hebben.
Misschien moet je eens andere(nieuwe of juist iets oudere) drivers installeren.

Verwijderd

gisteren iets gezien wat erop leek; was een virus (dial-12) ..... Is je sys gescanned met de laatste AV updates ?

Verwijderd

Topicstarter
Ander OS system werkt niet. Ik had voorheen Win2000 en daarbij hd ik hetzelfde probleem.
Ik gebruik een 3Com (3C900COMBO-based Ethernet Adapter, Generic) netwerk kaartje. Mijn systeem wordt dagelijks op virussen gechecked met McAfee, die ook automatisch update.
Wellicht dat een nieuwe driver inderdaad helpt. Ik kan bij de instellingen van het netwerk kaartje ook wat dingen instellen, zoals 802.1p Support, Flow control en Media type...
Pagina: 1