Routing mogenlijk op bbned ?

Pagina: 1
Acties:

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05-2025
Hoi,

vroeger had ik een adsl verbinding van kpn en mijn alcatel modem getweaked naar het pro modem zodat deze als router kon werken.
Nu heb ik een verbinding bij bbned (8mbit :P) alleen werk ik nu met de bridge... (mijn netwerk kaart van me pc verkrijgt nu het IP van de dhcp server van me ISP)
ik vroeg mij af is het mogenlijk om me pro modem weer als router te laten werken ? (dus dat mijn modem een DHCP adressie verkrijgt van me ISP) 'k heb op verschillende site's gekeken maar nergens staat het vermeld of dit mogenlijk is. Dus ik dacht misschien weet iemand hier het ?

Greetz

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-04 20:29

HellFish

Hang The DJ

Bij mijn ADSL verbinding krijg ik ook telkens een ander IP van mijn ISP en ik kan ook gewoon internet delen met een router.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• Vaguh
welke modem heb jij ? een alcatel home modem of een ander. Het gaat mij erom hoe ik me alcatel modem als router kan gebruiken.

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

• HellFish
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-04 20:29

HellFish

Hang The DJ

Volgens mij is het dus gewoon zo bij deze modem:
Als je hem gewoon als home laat kan je er een router achterzetten om inet te delen.
Als je er een pro van maakt kan je er een hub/switch achterzetten om te delen, volgens mij hangt dit niet van je provider af en moet dit altijd lukken.

Asus A7V333 | AMD XP 2000+ | 512 MB RAM PC2700 | Aopen GF 4 Ti4200 128MB (310/500) | DVD 16/40 | WinTV Go | ADSL 3.3 Mbit | Logitech Cordless Desktop Optical

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:25

_nethack

We're all MAD here

Je kunt met die Alcatel speedtouch home (ook de getweakde naar pro) géén gebruik maken van de routing functie bij BBNed aansluitingen.
Een router moet dan de bridge 'aansluiten' aan de buitenkant, en daar vandaan door-routeren naar het binnen netwerk. De Alcatel heeft die mogelijkheid helaas niet.

Als je wel wilt routeren dan kun je óf een andere DSL modem/router aanschaffen die het wel kan, of een routertje met twee ethernetpoorten achter je modem zetten.

[ Voor 24% gewijzigd door _nethack op 22-07-2003 23:49 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• Vaguh
maar er zit wel een PPP verbinding in ? en de alcatel 510 maakt gebruikt van een pppoa / pppoe verbinding. Zit hier dan zoveel verschil in tussen een ppp of een pppoa verbinding ? Er zit immers een ATM commando in de modem als je met telnet en login EXPERT gebruikt. Ik dacht misschien dat je de login naam en wachtwoorden leeg kon laten ?(dat doe je bij pppoa dacht ik ook?) of is dit toch te verschillend van elkaar. Wat dat betreft ben ik hier geen ster in en probeer er met logisch over na te denken uit te komen.. maar tot dusver is het nog niet gelukt.

Btw thnx voor je reactie, dat wordt waarschijnlijk toch een router dan aanschaffen voor me. (sjot! gaat weer x euro's van me bankrekening) Zal niet om adviezen vrage om welke modem te kopen, die staan er al genoeg op.

Greetz

[ Voor 3% gewijzigd door Vaguh op 23-07-2003 12:35 ]

Verwijderd

ik hep laatst bij iemand zijn bbnet adsl van deamon aangesloten.. gewoon de speedtouch 510 v4 als router ingesteld... weet je zeker dat je een dynamic ip hebt? (ook als je een vast ip hebt kun je van de DHCP gebruikmaken, maar dan krijg je telkens het zelfde adres). zodra je je speedtouch als NAT - router insteld en de verbinding als pppoe insteld (wat nog makkelijker is: ga naar de www.speedtouch.nl en download hen config script voor bbnet voor je router, staat alleen in 1 keer goed)

edit:
en die getweakte speedtouch naar pro kan ook als nat router dienen (dat is immers de tweak) alleen moet je dan wel via een telnet sessie alles instellen, nie via de webding

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 12:45 ]

• Vaguh
hmmm, via telnet... 'k heb ffies de handleiding van de alcatel pro gedownload en er staat tussen dat hij pppoe aankan en pppoa/pptp. Volgens mij is dit laatste wat bbned heeft alleen zonder pptp, dus als ik het zo bekijk is dat gewoon de instelling die kpn heeft, via VPN en deze was niet te gebruiken op bbned heb ik mij laten vertellen. Ik snap er geen houtje meer van :P maar ok, denk dat ik het maar is gewoon moet gaan proberen. Vanavond ffies me provider bellen en zeggen dat ze me MAC adres voor de 3de keer mogen veranderen.

Greetz laat morgen het resultaat weten

• danny230681
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-05 08:41
ik heb zo'n zelfde abbo, van BBNED 8Mbit down en nu nog 512 up. Mijn provider is Systemec, Ik heb er een D-Link DI 624 Wireless router achter hangen. En het werkt perfect.

Verwijderd

nogmaals op http://www.speedtouchsupport.nl kun je wellicht een config file voor je router en provider downen

• Vaguh
Tijz, misschien begin ik scheel te worden maar daar staan geen config's voor de alcatel home/pro modem. Wel voor die speedtouch 510 maar die heb ik niet. (en nope is niet te flashen ook.. heb isdn modem)

Maar toch bedankt voor de hulp, ik heb nu zo'n allied copperjet 821 besteld.. deze moet wel gaan werken zoals de bedoeling is. Gisteren trouwens zelf een configje met telnet in elkaar geflansed maar is helaas niet gaan werken... bleef steken bij authenticatie met ppp.

Verwijderd

ah... ik dacht dat je met ge-tweaked speedtouch bedoelde dat je de 510 software erop had geflashed.. schijnt namelijk ook te kunnen... Maar goed..

veel succes met je copperjet dan maar :)

• Vaguh
Tijz, zo'n vermoeden had ik al maar helaas kan dat niet. Ik heb een ISDN speedtouch home modem. En hier is de flash niet voor verkrijgbaar :( wel voor de POTS. Anders had ik dit allang gedaan of course:P

Ps, met pro modem niet aan de praat gekregen. Dat ding kan dan geen pppoa aan :( helaas.

Pagina: 1