Toon posts:

[PDA vragen]Acer N10(Vs. hp ipaq 1915)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey,

ik wil binnenkort misschien een pda'tje gaa aanschffen,
ik heb nog nooi 1 gehad dus ik wou niet gelijk de jackpot gaan betalen dus toen kwam ik uit op de HP iPaq H1915 licht klein stylisch een een preiskaartje van .235 euro.
maar ik zag ook daarna een Acer N10 en die was ook niet ZO duur 260 euro
dus mijn vraag is welke kan ik beter nemen
ik wil de PDA gaa gebruiken voor:

- agenda
- tektsbestanden maken
- ik wil als we inderweg zijn een film kunnen kijken(kan dat??)
- ik wil erop gamen emulators?
- en ik had ook gelezen dat je snes emulators kan downen(loopt dat een beetje?)
- en som een mp3'tje luisteren

en voor 35 euro meer krijg ik:

+
- 100 mhz meer _/-\o_
-15 rom geheugen meer _/-\o_
-
- een groter apparaat :(
- en zwaarder? :(

ik denk dus dat de Acer een betere keus voor mij is

maar kan ik wel gemakkelijk een Divx'je kijken of een gampje spelen?zonder slowdowns ofzo schokkendd beeld?

alvast bedankt. _/-\o_

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:41

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Acer N10 kan ook CompactFlash kaarten gebruiken, de ipaq 1915 niet.

Verder heeft de N10 de PXA255 processor terwijl de ipaq de oudere PXA250, dat betekent dat de N10 een veel snellere geheugenbus heeft waardoor programma's veel sneller opstarten enz.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:58

TwoR

Gekleurde stippen

Je kan ook nog even dit topic door lezen Acer n10 of Dell Axim X5 staat veel in over de Acer n10. Ik heb er zelf 1 en hijs echt relaxt. Ik heb hem voor 221 € ex BTW gekocht.

Verwijderd

Johnny schreef op 22 July 2003 @ 13:13:
Acer N10 kan ook CompactFlash kaarten gebruiken, de ipaq 1915 niet.

Verder heeft de N10 de PXA255 processor terwijl de ipaq de oudere PXA250, dat betekent dat de N10 een veel snellere geheugenbus heeft waardoor programma's veel sneller opstarten enz.
Er zijn tegenstrijdige berichten over de processor van de 1915 maar uit eigen ervaring weet ik dat de ipaq ook een PXA255 heeft. Ik heb de 1915 pas sinds kort maar voor standaard dingen (agenda, adressen, Excel, notities etc.) is hij snel zat, mp3 en divx nog niet geprobeerd. Verder is hij opvallend licht maar voelt wel stevig aan en het scherm is hardstikke goed ! :)
Kijk voor een review op www.pocketpc-club.nl

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 20:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op 22 July 2003 @ 13:17:
Je kan ook nog even dit topic door lezen Acer n10 of Dell Axim X5 staat veel in over de Acer n10. Ik heb er zelf 1 en hijs echt relaxt. Ik heb hem voor 221 € ex BTW gekocht.
khad em al door gelezen ;)
en hoe zit dat met de batterijduur ik heb kunnen vinden dat de Acer 10 uur mee gaat maar hoe lang gat de ipaq mee?
en kan ik zeg maar een hele film(2 uur zo) kijken ,hoed de batterij dat vol?
en is jet topic van twoR had ik volgen mij gelezen dat je de batterij niet kan vervangen dus hoe zit dat nou dus ik kan geen extra batterij kopen en als ik em een jaar of 2 heb dan is i dood?
en is er een ander goed altenatief voor max. €275

mzzl

edit:en hoe zit het met die emulator kan ik gewoon een emulator op me'n pc downloaden en de rom en dan op de pda zetten en spelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 00:54 ]

Verwijderd

Op de HP1915 kun je dacht ik geen GPS-devices en dat soort dingen aansluiten, omdat ie alleen een SD slot heeft dat geen SDIO ondersteunt. De Acer N10 ondersteunt dat wel EN nog eens Compact Flash cards (waarschijnlijk alleen type I?) waardoor je daar dus wel extra devices op kunt gebruiken. Ik zou sowieso voor de Acer N10 gaan en als je het geld hebt voor de Dell Axim want die heeft "gratis" Windows Mobile 2003 en verwisselbare accu's en is iets kleiner.

SNES emulator gaat niet lukken denk ik. Mogelijk wel NES en GB. Wat ik trouwens erg kewl vind is de SCUMM emulator voor PocketPC..Daarmee kun je Monkey Island & DoTT gewoon op je PocketPC spelen :)
Films zul je moeten resamplen naar een lagere resolutie. Als je onderweg bent zult je ook voor een sigaret-aansluiting voor in de auto moeten kopen of meerdere accu's. Je zult ook een grote memorycard moeten kopen om er wat films op kwijt te kunnen...Als ik je zo aanhoor is denk ik een (2e hands) Laptop meer iets voor jou.
Ook je 'tekstbestanden'...Je kunt niet gigantisch veel woorden per minuut halen want er zit immers geen toetsenbordje op.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 01:18 ]

Verwijderd

Divx gaat prima, ik resize ze altijd wel naar 240x320 (wordt het bestandsformaat ook kleiner) en mono geluid. Gamen gaat ook prima, al heb ik nog geen emulators geprobeerd!

Het grootste nadeel van de H1915 is gewoon (heb hem zelf) dat er geen losse apparaten op aan te sluiten zijn omdat hij geen seriele communicatie danwel USB host heeft. Enige vorm van communicatie is de IR-poort en dat is helaas een weinig gebruikte poort in deze Bluetooth/compact flash tijden.

Ik verwacht echter wel (zeker met de nieuwe lijn van 1940-1945 etc 19xx pda's) dat er gauw een sleeve zal komen waar je compactflash in zou kunnen prakken, maar voorlopig is dat nog afwachten.

Ga zelf met veel moeite een GPS ontvanger aan de IR poort hangen, maar echt super handig is dat niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 01:10:
Op de HP1915 kun je dacht ik geen GPS-devices en dat soort dingen aansluiten, omdat ie alleen een SD slot heeft dat geen SDIO ondersteunt. De Acer N10 ondersteunt dat wel EN nog eens Compact Flash cards (waarschijnlijk alleen type I?) waardoor je daar dus wel extra devices op kunt gebruiken. Ik zou sowieso voor de Acer N10 gaan en als je het geld hebt voor de Dell Axim want die heeft "gratis" Windows Mobile 2003 en verwisselbare accu's en is iets kleiner.

SNES emulator gaat niet lukken denk ik. Mogelijk wel NES en GB. Wat ik trouwens erg kewl vind is de SCUMM emulator voor PocketPC..Daarmee kun je Monkey Island & DoTT gewoon op je PocketPC spelen :)
Films zul je moeten resamplen naar een lagere resolutie. Als je onderweg bent zult je ook voor een sigaret-aansluiting voor in de auto moeten kopen of meerdere accu's. Je zult ook een grote memorycard moeten kopen om er wat films op kwijt te kunnen...Als ik je zo aanhoor is denk ik een (2e hands) Laptop meer iets voor jou.
Ook je 'tekstbestanden'...Je kunt niet gigantisch veel woorden per minuut halen want er zit immers geen toetsenbordje op.
ja dan denk ik maar dat ik een laptopje ga kopen dat is dan wel beter voor me bedankt voor jullie uitleg _/-\o_
sluit dit topic dan maar

Verwijderd

Ik twijfel ook tussen de Acer N10 en de HP1915. Het liefst zou ik de Dell Amim X5 400mhz kopen, maar die vind ik net iets te duur (368,-).

Heb voor mezelf even op een rijtje waar ik hem voor wil gebruiken:
- voor studie (agenda functie, collegeplanner, cijfersbijhouden, rekenmachine, etc)
- voor werk (bijbaantjes) ook agenda dus
- prive: adressen opslaan
- multimedia: wil leuke foto's kunnen meenemen, experimenteren met filmpjes, mp3 (niet een must heb namelijk al een top mp3 cd speler)

Ik heb de Acer en de iPaq eens naast elkaar gezet:

1915:
+ Verwisselbare batterij
+ Erg klein
- Geen CF
- PXA250 processor tot 200 MHz
- 16 Mb NAND Flash, 64 Mb SDRAM
- Van 64 MB blijft maar 49 MB over
- 900 mAh Lithium-ion batterij
- Wordt vrij kaal afgeleverd qua acessoires (o.a. geen beschermtasje)
- 1 jaar garantie

N10:
+ 1500 mAh Lithium Polymer batterij (de batterijduur lijkt dus langer te zijn)
+ Compact Flash
+ PXA255 processor tot 300MHz
+ 64MB SDRAM en 32MB flash geheugen
+ 64 MB is geheel te benutten
+ Snellere geheugenbus
+ 2 jaar garantie
- Geen verwisselbare batterij

Als ik het zo eens bekijk kan ik dus beter de Acer kopen. Al vind ik het alleen wel link vanwege de batterij die niet verwisselbaar is (hoe lang blijft zo'n ding het doen?). Ik wil er wel een heel aantal jaartjes mee kunnen doen. Of kunnen ze eventueel bij Acer zo'n batterij nog vervangen?

Verder nog de prijs: Bij winkels bij mij in de buurt scheelt is de Acer N10 zo'n 83 euro met de iPaq 1915. Zijn de verschillen groot genoeg om 83 euro meer uit te geven voor de Acer?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:57
Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 14:11:
[...]

ja dan denk ik maar dat ik een laptopje ga kopen dat is dan wel beter voor me bedankt voor jullie uitleg _/-\o_
sluit dit topic dan maar
Waarom open je dan in hemelsnaam een topic dat je een pda wilt kopen ? Laptop gebruik je op de eerste plaats voor iets andere doeleinden dan een pocketpc. En ten tweede zit er nogal een groot prijsverschil tussen een pocketpc en een laptop ...

-

Verwijderd

ik heb sinds kort een n10, hijs fantastisch, maar divx resizen enzo waarmee doe je dat???

En ik ben ook op zoek naar n toetsenbord op infrarood, had er een gevonden bij pda shop.nl maar ze zeiden dat die niet compatible voor de n10 is.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 14:51:
ik heb sinds kort een n10, hijs fantastisch, maar divx resizen enzo waarmee doe je dat???
PocketMVP kan je DivX mee afspelen. Met Gordian Knot (www.doom9.org) kun je film bestanden resizen. Als je wilt weten hoe je dat allemaal doet moet je even de laatste Computer!Totaal kopen (juli/augustus nummer). Staat het erg goed in uitgelegd (= beetje veel om over te typen :) ).

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:57
VirtualDub werkt heel goed om films te resizen. Kijk ook eens op www.pocketdivx.com (op het forum)

[ Voor 9% gewijzigd door Juicy op 31-07-2003 16:52 ]

-

• Doublehomme
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Is die infrarood poort van de Acer ook sterk genoeg om als afstandsbediening te werken? Is natuurlijk geen must, maar da's altijd wel leuk natuurlijk :)

Verwijderd

hoe klein kan je een divx krijgen als je m resized? (van 700mb -> ?)
thnx voor de tip pirate ik zallem ff kopen.

• jvdb1975
  • Laatst online: 10-02 22:31

jvdb1975

tsja.........

Ik heb sinds vandaag de Acer N10 ontvangen. Supertevreden mee. Ziet er allemaal erg gelikt uit (alleen jammer dat er geen cradle bij zit). Ik denk dat je toch dan beter voor de N10 kan gaan. Die hebben toch wat betere uitbreidingsmogelijkheden.

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 17:33

DFY

Sja...

Ik zou ook graag willen weten of de IR poort van de Acer N10 sterk genoeg is om als AB te gebruiken. Kan iemand dat bevestigen/ontkennen, of zelfs eens willen uitproberen met 1 van de vele remote control software die er te downloaden zijn?

Ik ben namelijk erg geinteresseerd om voor ongeveer 375 Uiro een PDA te hebben met 512 MB geheugen die kan dienen als AB, MP3 speler, Movie Player, Agenda/Mail, Photoalbum, TV gids, Ehmm zeg maar een portable HTPC :) Maar vind AB en MP3 het belangrijkst (ja ik weet het, daar is een PDA nou niet direct voor bedoeld, maar nog steeds een stuk goedkoper dan om het op een andere manier op te lossen)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die N10 lijkt mij erg cool. Kun je die ergens goedkoop krijgen? Op de pricewatch staat wel een lage prijs, maar ik vraag mij af of het niet lager kan, aangezien er hier en daar op GoT ook prijzen voor de iPaq 1915 worden genoemd die lager liggen dan de pricewatch.

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

@DFY, Ik zal eens kijken voor je mbt die AB. Ik snap alleen niet waarom het zo belangrijk voor je is om je PPC als een AB te gaan gebruiken. Voor de rest is het echt een heel goed apparaat!

• DFY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-02 17:33

DFY

Sja...

Nou dat vind ik belangrijk omdat ik al een jaar of 3 een Philips Pronto gebruik, en als je het apparaat een beetje kent dan zul je de vergelijking met een PPC wel begrijpen, alleen dan is ie in kleur :D En nu kan ik wel een Pronto Pro kopen van 1000 Euro!!!! maar voor 1/3 van het geld heb ik een vergelijkbaar apparaat maar kan zelfs meer.

Als je de tijd kan vinden, dan zou ik het erg waarderen als je het eens kon testen :)

• SvMp
  • Niet online
Een vraag voor de Acer N10 bezitters: Er zit een hoes bij. Wat voor hoes is het? Gewoon een etui waar je het ding in stopt? Is de kwaliteit ok? Kan er een hoofdtelefoon aan de PDA terwijl deze in (gesloten) hoes zit?

Verwijderd

Zelf ben ik ook nog een beetje aan het twijfelen, maar ik neig toch meer naar de Ipaaq 1915:

hij is zon grove 70-80 euro goedkoper (financieel dus voor mij zeer aantrekkelijk)
ik wil em gaan gebruiken als digitale agenda voor mn studie elektrotechniek (5 jaar)

verder wil ik em ook als MP3-speler gaan gebruiken (deze functie is heel erg belangrijk)
en foto's bekijken. Films zijn vanwege de batterijvreterij en opslagruimte vreterij en kleine beeldgrootte absoluut geen must.

Wel wil ik er ook wel games op spelen, hoeven echter geen zwaar grafische games te zijn.

Ik denk gezien deze standaard "key features" dat de ipaq een betere keuze is voor mij.

Een andere reden is dat ik al 128 Mb SD al heb en gezien de "lange duur" dat ik em wil gaan gebruiken (4-5 jaar) is een vervangbare batterij ook erg belangrijk.

Wie kan mij overtuigen dat ik hem toch niet moet nemen, of dat mijn denkwijze goed/fout is?

Verwijderd

Als je er toch niets anders mee doet is het een ideaal apparaat!
Zo klein en het scherm is nog steeds niet geevenaard!
Ik gebruik hem ook voor GPS met een van de inmiddels vrij ruim verspreide IR-kits.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 augustus 2003 @ 09:01:
Ik gebruik hem ook voor GPS met een van de inmiddels vrij ruim verspreide IR-kits.
Een IR kit voor GPS..... leg mij dat eens uit... heb je een voorbeeldje daar mischien van :*) ? (url ofzo, kant en klare oplossing ?)

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 09:01:
Steeds is men zeer lovend over het scherm, op Tweakers, op PocketPC-club en in reviews. Is het scherm echt beter dan dat van die Acer?

• Altius
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-02 10:55
Mmore-323 schreef op 10 August 2003 @ 21:56:
[...]

Een IR kit voor GPS..... leg mij dat eens uit... heb je een voorbeeldje daar mischien van :*) ? (url ofzo, kant en klare oplossing ?)
B.V.

http://home.tiscali.nl/~t_aalberts

of

http://home.planet.nl/~manta79/h1915_gps.htm

HP912 Digicam, Ipag h1910, AMD 1,2 Ghz, Dual Cel466 (Abit BP-6)

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Thanxz m8ey... maar dit lijkt me nogal moeilijk te maken :p hehe ben niet zo'n ster in electronica :D.... maar ik kom er wel uit :D Thanxzzz

• Doublehomme
  • Niet online
svdmeer schreef op 09 August 2003 @ 12:53:
Een vraag voor de Acer N10 bezitters: Er zit een hoes bij. Wat voor hoes is het? Gewoon een etui waar je het ding in stopt? Is de kwaliteit ok? Kan er een hoofdtelefoon aan de PDA terwijl deze in (gesloten) hoes zit?
Kheb sinds zaterdag ook een n10 :9~
De kwaliteit van de hoes is (vind ik) best goed.
De koptelefoon kun je nog gewoon aansluiten als hij in de hoes zit. verder is alleen de ir-poort nog zichtbaar. De rest van de knoppen niet.

Der zit alleen geen cradle bij, da's wel jammer :( , maar ik ben een tweaker en heb een cradle van technisch lego in elkaar gezet 8) :P
edit:
typo

• SvMp
  • Niet online
Aangezien er niet voor weinig geld aan een fatsoenlijke hoes voor de iPaq 1915 te komen is, ga ik ook voor de Acer N10. Hoewel ik de iPaq 1915 iets mooier vind, vind ik het belachelijk dat een standaard bescherm hoesje al 40 Euro moet kosten, wat de meerprijs voor een snellere processor, meer ROM en een CF-slot reduceert tot minder dan 25 Euro.

De iPaq 1915 is een prachtig ding, maar 16 MB ROM en het ontbreken van een hoesje, dingen die voor een tientje meer zo te verbeteren zijn, vind ik toch wel hele grote misstappen van HP/Compaq. |:(

[ Voor 24% gewijzigd door SvMp op 12-08-2003 01:31 ]

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

FOTO!!!
:P
Doublehomme schreef op 11 augustus 2003 @ 21:33:
[...]

Kheb sinds zaterdag ook een n10 :9~
De kwaliteit van de hoes is (vind ik) best goed.
De koptelefoon kun je nog gewoon aansluiten als hij in de hoes zit. verder is alleen de ir-poort nog zichtbaar. De rest van de knoppen niet.

Der zit alleen geen cradle bij, da's wel jammer :( , maar ik ben een tweaker en heb een cradle van technische lego in elkaar gezet 8) :P

• Doublehomme
  • Niet online
Ok hier wat pics dan :P niet van super hoge kwaliteit, tis maar een webcam :)
Afbeeldingslocatie: http://www.deejaysonly.nl/martin/pda/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deejaysonly.nl/martin/pda/Foto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deejaysonly.nl/martin/pda/Foto3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.deejaysonly.nl/martin/pda/Foto4.jpg
en dan nog een filmpje van het hoesje voor svdmeer :
filmpje

• SvMp
  • Niet online
Doublehomme schreef op 12 August 2003 @ 12:37:
filmpje
Dat is de mooiste impressie van het hoesje dat ik ben tegengekomen _/-\o_

• |orion
  • Laatst online: 12-02 09:19
Doublehomme schreef op 12 August 2003 @ 12:37:
Ok hier wat pics dan :P niet van super hoge kwaliteit, tis maar een webcam :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
filmpje
Mooi gedaan, die cradle :)

• jvdb1975

jvdb1975

tsja.........

Gaaf gedaan! Dit is de eerste cradle die ik op deze manier heb gezien :-D

Verwijderd

Ziter een'grafite' of handschriftherkenningsfunctie op, zoals op de palmtops? Dus kan je schrijven, of moet je het doen met een klein toetsenbordje op het scherm?
Pagina: 1