[95/XP/XP] Share's werken niet

Pagina: 1
Acties:

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Ik ken de faq, en heb verstand van Windows en netwerken, en gast account staat aan, maar dit snap ik niet:
Dit zijn de pc's:
PC1: Windows XP Pro
PC2: Windows XP Pro
PC3: Windows XP Pro
PC4: Redhat 8.0 met Samba
PC5: Virtuele pc met Windows 95 draaient op PC1.

Nu zijn dit de problemen:
• Met PC1 kan ik op alle shares komen, behalve dat er voor PC2 een wachtwoord wordt gevraagt voor het gast account. Op enter drukken en ik kom er gewoon op.
• Met PC2 en PC3 kan ik op alle share's komen.
Met PC5 kan ik ook op alle shares komen, behalve op PC1. Dan krijg ik het bericht: "Geen toegang tot \\Jeldert. Geen rechten voor toegang tot bron." De overige pc's kunnen er wel opkomen. Opgelost: had dezelfde inlognaam, maar ander w8w gebruikt.
• Met geen enkele PC kan ik op de Win95 machine komen, foutmelding van "\\Win95 niet toegankelijk, niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron."

Ik vermoed dus dat het probleem zit bij PC1. Ik heb echter al via Config>Sysbeheer>Lokale beveiligingsinstellingen alle instellingen gecontroleert voor de 3 XP pc's, en die zijn allemaal gelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeldert op 22-07-2003 16:59 ]

Juist

Verwijderd

firewall misschien?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Welke protocollen geinstalleerd per pc?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Geen firewall, en alleen het TCP/IP protocol, Client voor MS-netwerken en Bestands- en printerdeling voor MS-netwerken.

Juist

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:19

momania

iPhone 30! Bam!

Heb je overal wel netbios over tcp/ip aanstaan?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Met welke accounts log je in? Wat gebeurt er als je op PC1 een account aanmaakt die dezelfde username en pass heeft als de account waarmee je met PC5 inlogt?

Rechten in orde :?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Rechten zijn verder wel in orde (van de shares iig), ik heb gewoon geen toegang om de shares te bekijken vanaf die Win95 machine. En elke pc heeft gast account ingeschakeld, en een gebruikersnaam van de gebruiker die erachter zit.

Het probleem met die Win95 (PC5) is opgelost. Ik gebruikte namelijk dezelfde inlognaam, maar dan zonder wachtwoord. En omdat ik het inlogscherm dus niet meer zag was me dit even ontgaan. Dit is dus of zelfde wachtwoord gebruiken, of een andere gebruikersnaam zonder wachtwoord gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Jeldert op 22-07-2003 16:57 ]

Juist

Verwijderd

Wat is dan nu nog het probleem? :?

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 17:02:
Wat is dan nu nog het probleem? :?