o2 > telfort actueel

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hier wat de overgang van o2 in telfort precies voor de gebruiker gaat inhouden? Ik heb nog niets kunnen bespeuren, alleen op de site van 02 zie ik dat de online diensten gaan afnemen [email].

edit 23/07 >>

het was vroeger toch zo bij telfort dat ze op het libertel netwerk overgingen als er een slechte dekking was, zou dat ook terug komen :) want de o2 dekking is niet altyd prima

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bel anders de O2 klantenservice, die zullen je vast meer kunnen vertellen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Toen Telfort o2 werd merkte ik niets.. denk dat de teruggang ook niet te merken zal zijn. Behalve de Logo dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

Wordt o2 weer Telfort? Vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je gekeken op: "http://www.online.o2.nl/telfort/faq" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, hebben jullie dat foldertje ook gehad bij je factuur?

Hier staat o.a. in:
Een sms-je sturen vanuit het buitenland werkt hetzelfde als in Nederland. Je hoeft dus geen extra land- of netnummer in te toetsen. Over de grens kost sms-en € 0,45 per bericht.
Is dit goedkoper geweest in "O2-landen" (dus waar ook O2 is) of andere landen of was dit altijd al € 0,45 cent vraag ik mij af...op de website is niks te vinden.

Als dit in bepaalde landen goedkoper was is dit een prijsverhoging en betekend dit dus dat je je abonnement kan opzeggen...Wie weet meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 11:32:
heb je gekeken op: "http://www.online.o2.nl/telfort/faq" ?
uiteraard gelezen, maar dit zijn bekende mooie PR praatjes, altyd maar afvragen hoe het daadwerkelijk voor ons als klant uitpakt, vandaar iemand misschien meer "echte" informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

pas vanaf 1 augustus gaat dat wat worden.
Enneuh, oude abo's blijven bestaan, er komen alleen nieuwe naast.
Verder zijn ze vooral gericht op Nederland, komt straks ook in het logo terug.
Ik kan voor de rest helaas weinig vertellen, was allemaal in goed vertrouwen aan mij verteld, dat wil ik niet zomaar beschamen...

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort doet straks alle spullen (waar onder toestellen) met de naam O2 voor een zeer lage prijs van de hand......... da's dus wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 17:01:
Telfort doet straks alle spullen (waar onder toestellen) met de naam O2 voor een zeer lage prijs van de hand......... da's dus wel interessant!
klopt, maar in het geval van de toestellen moet je je daar niet teveel van voorstellen: het gaat alleen maar om de prepay pakketten, dus niet de 'leuke' modellen. en erg ver zullen ze met de prijs niet zakken. ze kunnen ze altijd nog overnieuw verpakken in telfort-stijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 11:44:
Hmm, hebben jullie dat foldertje ook gehad bij je factuur?

Hier staat o.a. in:

[...]

Is dit goedkoper geweest in "O2-landen" (dus waar ook O2 is) of andere landen of was dit altijd al € 0,45 cent vraag ik mij af...op de website is niks te vinden.

Als dit in bepaalde landen goedkoper was is dit een prijsverhoging en betekend dit dus dat je je abonnement kan opzeggen...Wie weet meer? :)
Weet niemand dit??? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 17:01:
das dus de Samsung N500, Nokia 3410, Siemens C55.
Overigens gaat prijs niet direct naar beneden, pas na een langere tijd, eerst komt er een X aantal SMSjes bij

WoSp:
Bij andere providers is er een gelijk tarief voor heel het buitenland, dacht dat bij O2 dat ook het geval is, ben helaas niet 100% zeker...

edit na post van WoSp:
Zo is het iig niet bij T-Mobile, die met hun netwerk toch ook vrij goede deals moeten kunnen sluiten, maar ja, tis een beetje appels met peren vergelijken, misschien dat iemand hier een duidelijk antwoord op kan geven :)
op 01-06 heb ik in Spanje gewoon 0.45 moeten betalen, volgens mijn factuur.

[ Voor 41% gewijzigd door Paitor op 22-07-2003 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is idd voor alle landen nu (of wordt) € 0,45 per sms volgens de klantenservice.

Maar ik vindt het zo raar dat ze dit in een foldertje vermelden wat gaat over het veranderen van de bedrijfsnaam. Verder noemen ze ook helemaal geen prijzen.

Dus ik dacht, misschien is dit wel gewoon de bekendmaking van een verhoging en dat minder mensen het zo zouden merken ofzo?

Dus ik vroeg/vraag me af of iemand weet of het de afgelopen maanden goedkoper is geweest als € 0,45 om vanuit het buitenland naar Nederland te sms-en.

Bijvoorbeeld in Engeland of Duitsland goedkoper, omdat je daar ook O2 heb. En omdat dat nu niet meer bij elkaar hoort het misschien duurder wordt...!?

Hoop dat iedereen het nu wel goed snapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vroeger was het 35 cent in alle landen dacht ik, i.i.g in Europa. Al sinds paar maanden is het overal 45 cent. Er was geen onderscheid in sms tarieven m.b.t het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet je sinds wanneer dit is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop maar dat O2 500 in een of andere vorm blijft bestaan want dat is eigenlijk de reden dat ik er zit, scheelt veeeel geld voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:42:
Ik hoop maar dat O2 500 in een of andere vorm blijft bestaan want dat is eigenlijk de reden dat ik er zit, scheelt veeeel geld voor mij.
ik heb van iemand daar gehoord (is niet helemaal zeker, maar wel bijna) dat ze weer terug willen naar de oude clarity abo's. dus een belbundel van 60, 120, etc. waar dan alles vanaf gaat (dus ook wappen) behalve sms. voor gprs zal je weer een aparte bundel moeten kopen, en je kunt het dus niet zomaar doen zoals bij o2-500

wel blijven de oude 02-500 abo's bestaan, maar je kunt ze niet meer opnieuw afsluiten na de naamswisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paitor

Paitor

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:46:
[...]

ik heb van iemand daar gehoord (is niet helemaal zeker, maar wel bijna) dat ze weer terug willen naar de oude clarity abo's. dus een belbundel van 60, 120, etc. waar dan alles vanaf gaat (dus ook wappen) behalve sms. voor gprs zal je weer een aparte bundel moeten kopen, en je kunt het dus niet zomaar doen zoals bij o2-500

wel blijven de oude 02-500 abo's bestaan, maar je kunt ze niet meer opnieuw afsluiten na de naamswisseling.
Ik kan die bron bevestigen :)
oude abo's zijn er nog, misschien zelfs af te sluiten, was nog niet geheel zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paitor schreef op 23 July 2003 @ 01:16:
[...]

Ik kan die bron bevestigen :)
oude abo's zijn er nog, misschien zelfs af te sluiten, was nog niet geheel zeker.
aha ok, ik was er niet helemaal zeker van:
was een beetje in de trant van: mja, ik mag het jou eigenlijk niet vertellen, maar het reclamebureau weet het ook al, dus vandaag of morgen weet heel nederland het toch wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 17:36:
[...]

klopt, maar in het geval van de toestellen moet je je daar niet teveel van voorstellen: het gaat alleen maar om de prepay pakketten, dus niet de 'leuke' modellen. en erg ver zullen ze met de prijs niet zakken. ze kunnen ze altijd nog overnieuw verpakken in telfort-stijl.
De toestellen welke opnieuw verpakt worden, zullen ook opnieuw verpakt worden inderdaad. Maar het gaat om alle toestellen waar het logo van O2 op "gedrukt" staat. Waarschijnlijk zullen dat inderdaad met name (suffe) prepaid toestellen zijn, hoewel er ook een beperkt aantal mooie goede toestellen in de uitverkoop gaan.
Het gaat in elk geval om alle toestellen waarbij het logo van O2 er niet makkelijk afgehaald kan worden (heb ik me uit betrouwbare bron laten vertellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik daarom mijn siemens s55 + cam zo goedkoop kunnen kopen bij een 02 abo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet nou niemand sinds wanneer het tarief van sms in het buitenland is verhoogt van € 0,35 naar € 0,45 ?! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 11:29:
Weet nou niemand sinds wanneer het tarief van sms in het buitenland is verhoogt van € 0,35 naar € 0,45 ?! :'(
De tarieven zijn 3 februari van dit jaar gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VERS VAN DE PERS!

Dit bericht is vandaag naar buiten gekomen. Dus voor iedereen die wil weten wat de koers van Telfort gaat worden:

Telfort kiest voor Hollandse nuchterheid
Mobiele telefonieaanbieder Telfort positioneert zich vanaf half augustus als oer-Hollands bedrijf.
Het betekent dat het nieuwe Telfort niet meedoet aan 'de internationale technologische ratrace'. In plaats daarvan kiest Telfort voor een financieel gezonde toekomst op basis van een efficiënte bedrijfsvoering, maakt het bedrijf bekend. Telfort wil investeren in netwerkkwaliteit, klantenservice en goede producten tegen scherpe prijzen.
Na de overname door Greenfield Capital Partners gaat Telfort verder als onafhankelijke operator, met een duidelijke langetermijnstrategie, zegt Ton aan de Stegge, ceo van Telfort. 'We worden er niet toe gedwongen door een internationale moeder, wij kiezen onze eigen weg. Een goed voorbeeld is de online verkoop naast het dealerkanaal: voordelig voor ons en dus ook voor de klant die weet wat hij wil. Daarnaast zullen we er niet voor terugdeinzen om marktgewoonten te doorbreken. Zo maken we het beluisteren van voicemail gratis. Want waarom zou je betalen voor een telefoontje naar jezelf waar iemand anders bovendien al voor betaald heeft?' Aan de Stegge zegt dat Telfort financieel gezond is.

Laat ik overigens voorop stellen dat ik absoluut geen Telfort of O2 fan ben hoor! ;-)
Ik hecht meer waarde aan een andere veel grotere operator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kewl, gratis voicemail...die heb ik juist nu uitstaan omdat ik 't te duur vindt omdat dit niet van je bundel afgaat en ik er dan nogal veel gebruik van zal maken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12
15 augustus is de rebranding

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien gaat die 500 ook wel in mijn voordeel veranderen. 500 belminuten zijn leuk maar ik heb niet zo heeel veel gesprekken naar vast of o2 bellers, als ze er nu even 1uur naar iedere operator van maken zou ik al meer geholpen zijn [en uiteraard de 15cent daarna vasthouden :)] Maar het zal wel duurder gaan worden aangezien o2 stukken groter is en dus minder kosten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratiz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:12
Dat zal wel niet gaan gebeuren. Kosten binnen eigen netwerk zijn stukken lager dan de Fees die andere oparators vragem

Op zoek naar gratis producten? https://www.gratiZ.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 10:46:
heb ik daarom mijn siemens s55 + cam zo goedkoop kunnen kopen bij een 02 abo?
dat gaat om een toestel die ze over hadden van de postbank actie. er zitten gelockte o2-profielen in die je er niet zomaar uit krijgt. ik heb die versie los gekocht bij een webwinkel. ook voor een erg vriendelijk prijsje.
Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 09:14:
[...]
Maar het gaat om alle toestellen waar het logo van O2 op "gedrukt" staat.
doet o2 dat dan nog? noem eens een voorbeeld. ik kan alleen die 02-xda bedenken, maar daarvan weet ik zeker dat hij NIET in de aanbieding gaat. die worden gewoon doorverkocht aan het moederbedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 16:21:
[...]

dat gaat om een toestel die ze over hadden van de postbank actie. er zitten gelockte o2-profielen in die je er niet zomaar uit krijgt. ik heb die versie los gekocht bij een webwinkel. ook voor een erg vriendelijk prijsje.
[...]
ik heb hem ook erg voordelig gekocht bij een webwinkel [129,- s55+cam ], nu begrijp ik ook waarom de postbank al voorgeprogrammeerd in dat toestel stond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja O2 bedrukt sommige foons. Ik heb in december de Sharp GX1 prepaid gekocht en daar staat boven het beeldscherm het O2 logo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat nu trouwens een heel interessant bericht op pmm http://www.planet.nl/plan...ontentid=391988/sc=3218a6

Zo komt er nog geen online inzicht in de belkosten, vanwege gebrek aan geld voor investeringen, en handhaven ze het 12.50 abo met 500 belminuten naar O2 en vast. (omdat ze veel aan de inkomende gesprekken verdienen)Ook de voicemail, wordt zoals eerder gezegt gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Telfort abonnementen:

100 min. € 15,-
200 min. € 25,-
300 min. € 32,50
400 min. € 40,-
500 min. € 45,-
1000 min. € 82,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 22:18

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Verwijderd schreef op 26 July 2003 @ 20:13:
De nieuwe Telfort abonnementen:

100 min. € 15,-
200 min. € 25,-
300 min. € 32,50
400 min. € 40,-
500 min. € 45,-
1000 min. € 82,50
Huh? Hoe kom je daar aan?

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Idd. Ik heb het helemaal niet zo op die belbundels. Die "500" ook een bundel uiteraard, maar die €5 voor 500 potentiele minuten is imo wel een erg goede deal.
Voor de rest alles gewoon 1 tarief. Hoe duidelijk wil je het hebben? En dan natuurlijk GPRS, zonder bundel/speciaal abo voor slechts €1,50 per MB.

Man lijkt wel een advertentie inmiddels :) Maar goed, ik hoop gewoon dat ze de reden waarom ik voor dat abo gekozen hebben gewoon vasthouden, zeker voor de bestaande klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nexxennium schreef op 26 juli 2003 @ 20:36:
[...]
Idd. Ik heb het helemaal niet zo op die belbundels. Die "500" ook een bundel uiteraard, maar die €5 voor 500 potentiele minuten is imo wel een erg goede deal.
Voor de rest alles gewoon 1 tarief. Hoe duidelijk wil je het hebben? En dan natuurlijk GPRS, zonder bundel/speciaal abo voor slechts €1,50 per MB.

Man lijkt wel een advertentie inmiddels :) Maar goed, ik hoop gewoon dat ze de reden waarom ik voor dat abo gekozen hebben gewoon vasthouden, zeker voor de bestaande klanten.
ze zijn toch verplicht dat te handhaven voor klanten zolang het contract duurt? Zo niet plegen ze contract breuk en mag je gratis het contract ontbinden, maar of dat in je voordeel is? Kun je straks ook gratis overstappen naar zo'n andere abo weet iemand dat want een 100min > 15euro is ook lucratief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Laatst online: 01-07 22:34
ze zijn toch verplicht dat te handhaven voor klanten zolang het contract duurt? Zo niet plegen ze contract breuk en mag je gratis het contract ontbinden, maar of dat in je voordeel is?
Klopt. Ben zo ook mooi van mn I-mode abo afgekomen en €€€'s verdiend ;)

Maar ik wil helemaal geen ander abonnement. Vind dit wel prima zo.. Maar goed, we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Ik heb juist voor O2 gekozen omdat je geen gratiz minuten heb. Ik bel erg onregelmatig. De ene maand bijna niet en de andere maand veel. Van mij mag het dus wel blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:15

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

Jes!

Kan ik binnenkort eindelijk weer mijn vertrouwde nummer gaan gebruiken :) :) :)

Ik vraag me af of Telfort nu 't zelfde wordt als dat ze in 't begin waren. Dus echt puur Nederlands gericht en zonder nonsens... :?

En wat worden de gesprekstarieven? De Clarity abo's komen ze in oude vorm of in vernieuwde vorm álá Orange terug? Vallen SMS'jes binnen de bundel, of wederom als vroeger erbuiten?
Hoe zit 't met de GPRS tarieven?

Oudere abo's krijgen ze voordeel?

Stom dat ik in 2001 mijn abo (daterend van '99) heb opgehoogd... Anders zat ik nu bij die groep van oer abo's :) En ervaring leert dat deze altijd nét wat meer voordeel uit de zaken kunnen halen...

Kortom: veel vragen en nog maar weinig antwoorden...

Nu moet ik wel zeggen dat Greenfield een supermove gemaakt heeft, want elke cent die binnenkomt is na operationele kosten aftrek pure winst... Leningen en andere schulden hebben ze niet meer, deze worden fijn door mmO² betaald :) en niet door Telfort! Da's natuurlijk wel een puik staaltje zaken doen!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wel jammer dat er zoveel diensten gaan vervallen bij de overgang van O2 naar Telfort. zo gaat mms online weg, waar je dus allerlei mms content kan kopen, en versturen. Ook de emailservice gaat weg, en ook de mms alerts.( mmsjes ontvangen met weer, nieuws sport info ed.) Ik ben bang dat Telfort helemaal niet zo innovatief wordt als O2, maarja dat zal wel niet nodig zijn op de NL markt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
inderdaad ik denk dat de nl markt een no-nonse markt is, wij zijn nog altyd nuchtere en vooral zuinige hollanders die volgens mij de technologie best leuk vinden maar niet tegen een te hoge prijs. Ik persoonlijk zit ook niet allemaal op die diensten te wachten. Gewoon lekker lage bel sms gprs kosten en ik ben blij
Pagina: 1