[word + access/excel] Koppeling aanleggen

Pagina: 1
Acties:

• Parcye
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-08-2017
Ik heb voor onze vereniging in excel alle leden in een lijst...

Nu wil ik in word leden pasjes maken, 10 op een pagina... maar ik wil deze opnaam en de namen uit de excel / access database halen....

Is dit mogelijk en zoja.. hoe pak je dit dan aan?

"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002

Verwijderd

Ja.

Maar... wat wil je: via Word dit handmatig doen of geautomatiseerder via VB(A).

Het is wel handig als je iets meer info geeft, en ook wat je zelf al geprobeerd hebt (zie ook de policy Software Algemeen - Policy)

• Kappie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:25

Kappie

Tell me your secrets...

De functie samenvoegen in combinatie met etiketten gebruiken. Hoe dat moet? Spit de helpfiles maar door daar vind je genoeg!

He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.

• Parcye
Ja... te lui om te zeggen of niet gedaan?
edit:
Sorry voor de geprikkelde reactie, bad time at the office

Ik wil het geautomatiseerd doen eigenlijk, gewoon zorgen dat alles wordt ingevuld aan de hand van de inhoud van me access database/excel sheet...

[ Voor 17% gewijzigd door Parcye op 22-07-2003 10:36 ]

Verwijderd

VBA wordt het dus.
Maak een Functie aan waarin je bv een Excel.Application aanmaakt, het databestand opent, gegevens uitleest, en weer netjes afsluit... is op zich niet zo moeilijk

Als je er niet uitkomt geef dan eens aan waar het foutgaat

• Kwistnix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 12:22:
VBA wordt het dus.
Maak een Functie aan waarin je bv een Excel.Application aanmaakt, het databestand opent, gegevens uitleest, en weer netjes afsluit... is op zich niet zo moeilijk

Als je er niet uitkomt geef dan eens aan waar het foutgaat
Waarom zou je in vredesnaam zo moeilijk doen als het gewoon met "afdruk smaenvoegen" veel makkelijker kan :?

Verwijderd

FallenAngel666 schreef op 22 July 2003 @ 12:29:
[...]

Waarom zou je in vredesnaam zo moeilijk doen als het gewoon met "afdruk smaenvoegen" veel makkelijker kan :?
Dat kan natuurlijk ook, maar de TS wil nu eenmaal een geautomatiseerde methode volgen (zie eerdere post). Daarom dacht ik aan VBA, anders moet je iedere keer weer het menu gebruiken. Maar als dat voldoende automatisering is, vind ik dat ook prima :)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Als de gegevens in Access zitten, waarom dan niet met een access-rapportje?

Houdoe

• Parcye
De gegevens zitten niet in Acccess, maar zouden daar via CVS import wel in kunnen komen...

Automatisch tot in de punt van : ik wil niet zelf namen moeten invullen, als ik ze in excell heb staan paar acties dat ze dan automatisch in me word doc staan met 10 kaarten per pagina...

Verwijderd

dan zou ik me maar eens verdiepen in het MailMerge gebeuren (tenminste zo heet het in de ENG versie)

• Parcye
MailMerge en dan kan ik dat ook vanuit Delphi doen... ? is dat erg ingewikkeld dat je weet?

Verwijderd

Delphi?? Maar dan wil je toch een applicatie schrijven? Ik dacht onderhand te hebben begrepen dat je het gewoon vanuit Word wilt doen :?

Iig is de MailMerge (onder menu Tools, tenminste bij mij) standaard Word functionaliteit: geef een Main Document aan, een data source, en mergen maar)

Als je dat echt vanuit een applicatie wilt bedienen kan dat in theorie ook wel. In Visual Basic gebruik je dan SendKeys om je Word instantie te besturen. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt???

• Parcye
Ik heb toevallig net gelezen dat mailmerge met delphi kan, nee ik wil het gewoon vanuit word doen ;) was gewoon een vraag, sorry

Verwijderd

no problemo 8)

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-08 12:17
Even je xls-sheet met een odbc-koppelingetje vast knopen aan een access-databaseje, en een rapportje genereren op basis van de gekoppelde tabel. Alles bij elkaar ben je dan in een kwartiertje klaar.

Houdoe

• Parcye
HOE ;)

Vanavond is even kijken wat ik kan fixen, template is iig al af

Pagina: 1