"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002
Verwijderd
Maar... wat wil je: via Word dit handmatig doen of geautomatiseerder via VB(A).
Het is wel handig als je iets meer info geeft, en ook wat je zelf al geprobeerd hebt (zie ook de policy Software Algemeen - Policy)
He does fit the profile perfectly. He's intelligent, but an under-achiever; alienated from his parents; has few friends. Classic case for recruitment by the Soviets.
Sorry voor de geprikkelde reactie, bad time at the office
Ik wil het geautomatiseerd doen eigenlijk, gewoon zorgen dat alles wordt ingevuld aan de hand van de inhoud van me access database/excel sheet...
[ Voor 17% gewijzigd door Parcye op 22-07-2003 10:36 ]
Verwijderd
Maak een Functie aan waarin je bv een Excel.Application aanmaakt, het databestand opent, gegevens uitleest, en weer netjes afsluit... is op zich niet zo moeilijk
Als je er niet uitkomt geef dan eens aan waar het foutgaat
Waarom zou je in vredesnaam zo moeilijk doen als het gewoon met "afdruk smaenvoegen" veel makkelijker kanVerwijderd schreef op 22 July 2003 @ 12:22:
VBA wordt het dus.
Maak een Functie aan waarin je bv een Excel.Application aanmaakt, het databestand opent, gegevens uitleest, en weer netjes afsluit... is op zich niet zo moeilijk
Als je er niet uitkomt geef dan eens aan waar het foutgaat
Verwijderd
Dat kan natuurlijk ook, maar de TS wil nu eenmaal een geautomatiseerde methode volgen (zie eerdere post). Daarom dacht ik aan VBA, anders moet je iedere keer weer het menu gebruiken. Maar als dat voldoende automatisering is, vind ik dat ook primaFallenAngel666 schreef op 22 July 2003 @ 12:29:
[...]
Waarom zou je in vredesnaam zo moeilijk doen als het gewoon met "afdruk smaenvoegen" veel makkelijker kan
Houdoe
Automatisch tot in de punt van : ik wil niet zelf namen moeten invullen, als ik ze in excell heb staan paar acties dat ze dan automatisch in me word doc staan met 10 kaarten per pagina...
Verwijderd
Verwijderd
Iig is de MailMerge (onder menu Tools, tenminste bij mij) standaard Word functionaliteit: geef een Main Document aan, een data source, en mergen maar)
Als je dat echt vanuit een applicatie wilt bedienen kan dat in theorie ook wel. In Visual Basic gebruik je dan SendKeys om je Word instantie te besturen. Maar ik denk niet dat je dat bedoelt???
Houdoe
Vanavond is even kijken wat ik kan fixen, template is iig al af