Ik heb de search al gebruikt maar ik kon niets vinden m.b.t mijn probleem. Het probleem is als volgt: ik wil in een html file 6 keuze formulieren zetten, onder elkaar. Als ik de 6 codes voor de formulieren dus onder elkaar zet, voorzien van een <br> dan laat deze in de browser alleen formulier 1,3,5 zien.... Formulier 2,4,6 dus niet... De codes voor de formulieren zijn wel goed want als ik deze appart in een html file zet werkt het wel... Nu is mijn vraag is het mogelijk deze 6 formulieren onder elkaar te zetten in 1 html document ? Als ik bijvoorbeeld deze in frames ga zetten werkt het wel maar het ziet niet echt mooi uit....
Misschien is het niet geheel onverstandig om als je zo'n probleem hebt, ook de code erbij te plaatsen, maar gezien "een aantal formulieren onder elkaar weergeven" niet echt moeilijke stof is, lijkt het me dat je gewoon wat meer moet klooien om het voor elkaar te krijgen.
Heel erg moeilijk is het niet.
Heel erg moeilijk is het niet.
Lijkt me het ontbreken van een /form tagje, want er zijn absoluut geen complicaties met het onder elkaar zetten van meerdere formulieren.
gooi hem eens door de html-validator heen, dan zie je meteen wat er volgens de standaard mis mee is, zoals willem al zei : misschien t ontbreken van de </form> tag.
http://validator.w3.org/
http://validator.w3.org/
Helaas validator geeft fouten aan (geeft aan dat ie file nie kan openen) .... Ik zal even een stukje posten (dit heb ik zelf nie geschreven tis van iemand anders die dr ook nie aan uit kwam)
<html>
<body>
<form>
<SELECT NAME="kanarie" ONCHANGE="if (form.kanarie.options[form.kanarie.selectedIndex].value)
{window.parent.rechts.location=form.kanarie.options[form.kanarie.selectedIndex].value}">
<OPTION SELECTED VALUE="welkom.htm">{Algemeen}
<OPTION VALUE="sitenieuws.html">//sitenieuws</option>
<OPTION VALUE="animenieuws.html">//animenieuws</option>
<OPTION VALUE="awards.html">//awards</option>
<OPTION VALUE="prijsvraag.html">//prijsvraag</option>
<OPTION VALUE="muziek.html">//downloads</option>
</form>
<br>
<form>
<SELECT NAME="kanarie" ONCHANGE="if (form.kanarie.options[form.kanarie.selectedIndex].value)
{window.parent.rechts.location=form.kanarie.options[form.kanarie.selectedIndex].value}">
<OPTION SELECTED VALUE="welkom.htm">{Interactief}
<OPTION VALUE="links.html">//Gastenboek</option>
<OPTION VALUE="http://webmistress9.proboards22.com/.html">//Forum</option>
<OPTION VALUE="awards.html">//Poll</option>
<OPTION VALUE="prijsvraag.html">//Mailinglist</option>
<OPTION VALUE="http://pub18.bravenet.com/chat/show.php/1491881000">//Chat</option>
</form>
<br>
<form>
<OPTION SELECTED VALUE="welkom.htm">{Links}
<OPTION VALUE="links.html">//linklist</option>
<OPTION VALUE="shame001.html">//blacklist</option>
<OPTION VALUE="awards.html">//topsites</option>
<OPTION VALUE="affsis.html">//affs & siters</option>
<OPTION VALUE="linksuitleg.html">//link mij</option>
</form>
</body>
</html>
Dit is dus een stuje code.... Als je dit opslaat en opend met een browser dan laat hij de 1e en de 3de form goed zien en van de 2de maakt hij tekst....
<html>
<body>
<form>
<OPTION SELECTED VALUE="welkom.htm">{Algemeen}
<OPTION VALUE="sitenieuws.html">//sitenieuws</option>
<OPTION VALUE="animenieuws.html">//animenieuws</option>
<OPTION VALUE="awards.html">//awards</option>
<OPTION VALUE="prijsvraag.html">//prijsvraag</option>
<OPTION VALUE="muziek.html">//downloads</option>
</form>
<br>
<form>
<OPTION SELECTED VALUE="welkom.htm">{Interactief}
<OPTION VALUE="links.html">//Gastenboek</option>
<OPTION VALUE="http://webmistress9.proboards22.com/.html">//Forum</option>
<OPTION VALUE="awards.html">//Poll</option>
<OPTION VALUE="prijsvraag.html">//Mailinglist</option>
<OPTION VALUE="http://pub18.bravenet.com/chat/show.php/1491881000">//Chat</option>
</form>
<br>
<form>
<OPTION SELECTED VALUE="welkom.htm">{Links}
<OPTION VALUE="links.html">//linklist</option>
<OPTION VALUE="shame001.html">//blacklist</option>
<OPTION VALUE="awards.html">//topsites</option>
<OPTION VALUE="affsis.html">//affs & siters</option>
<OPTION VALUE="linksuitleg.html">//link mij</option>
</form>
</body>
</html>
Dit is dus een stuje code.... Als je dit opslaat en opend met een browser dan laat hij de 1e en de 3de form goed zien en van de 2de maakt hij tekst....
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 10:25 ]
misschien wel handig om ook je selects af te sluiten 
edit:
spuit 11
spuit 11
[ Voor 21% gewijzigd door Bosmonster op 22-07-2003 10:36 ]
misschien moet je je forms een naam/id geven. Hoe moet de browser weten welke form.kanarie je bedoelt? ( of this gebruiken... ) (edit: heb me bedacht, is toch niet nodig
)
Zoek meteen even op wat de geldige manier is om een zo'n veldje op te vragen want form.kanarie is niet echt netjes. (zelfs als het zou werken)
Zoek meteen even op wat de geldige manier is om een zo'n veldje op te vragen want form.kanarie is niet echt netjes. (zelfs als het zou werken)
[ Voor 10% gewijzigd door Bluestorm op 22-07-2003 10:39 ]
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Nou in ieder geval na het plaatsten van </select> staat alles netjes onder elkaar.... Bedankt hiervoor... Ik d8 idd ook al dat form.kanarie niet goed was (ik heb dit dan ook zelf niet bedacht) maar wat zou er dan wel moeten staan? Heeft iemand hier een idee van.... Alvast bedankt
nee het geeft (hoe logisch!
) de naam van het selectelement.
wat jij doet is
form.kanarie...
maar wat is 'form'? Welk form?... misschien bedoel je this.form
wat jij doet is
form.kanarie...
maar wat is 'form'? Welk form?... misschien bedoel je this.form
Nou ja ik zal eens aan die persoon vragen wat ze daar mee bedoeld.... Dan zien we wel verder in ieder geval hartelijk bedankt (alweer wat geleerd)
Geef al je forms eens een <FORM NAME="pietje1"> etc. en dan unieke <SELECT NAME="kanarie1" ONCHANGE="if (form.pietje1.kanarie1.options... misschien dat de bruiser dan het verschil ziet tussen de verschillende items
Verwijderd
Ik dacht dat de selects 'kanarie' heetten, niet de formsVerwijderd schreef op 22 July 2003 @ 15:54:
Wat dachten jullie van:
document.forms['kanarie'].options
code:
1
2
3
| if (this.options[this.selectedIndex].value){
window.parent.rechts.location=this.options[this.selectedIndex].value;
} |
Lijkt mij eigenlijk wel net zo mooi... hoef je helemaal geen naampjes te geven... en stuk korter.
(Vraag me trouwens af waarom er gechecked wordt op die value... Alle options hebben immers een value)
[ Voor 3% gewijzigd door Bluestorm op 22-07-2003 16:52 ]
Tenminste... dat [ denk / zie / weet ] ik... | Javascript obfuscator | foto's en video's uploaden
Sommige mensen laten wat lege options in de lijst staan bij wijze van categoriescheiding...Bluestorm schreef op 22 juli 2003 @ 16:51:
(Vraag me trouwens af waarom er gechecked wordt op die value... Alle options hebben immers een value)
Pagina: 1