Ik ben sinds kort een trotse bezitter van een laptop en wil nu samen met een Nokia 6510 deze laptop ook het internet op krijgen tijdens mijn vakantie (in Nederland). Ik heb een KPN Belbundel-abonnement waarbij (volgens mij) GPRS mogelijk is. Connectie tussen laptop en GSM wil ik via IR gaan doen. Nu heb ik echter een paar vraagjes voor mensen die er al mee werken.
- Is het nu wel of niet nodig om een apart abonnement voor GPRS af te sluiten of wordt er op de maandelijkse nota een extra overzicht neergezet ivm het aantal MB's data-traffic van die maand via GPRS?
- Moet er ook nog een extra internet-provider bijkomen voor het inbellen naar het internet? Zo ja, waar kan dan uit gekozen worden en wat zijn de ervaringen?
Ik heb al flink gesearched en kom soms wat tegenstrijdige antwoorden tegen vandaar dat ik het toch nog eens probeer en hoop mensen te treffen die het op het moment gebruiken en hoor graag wat ervaringen.
Wie helpt mij aan antwoorden zodat ik volgende week in de zon toch mijn mail kan lezen en alles op GoT bij kan houden? Alvast bedankt
Ik zag trouwens hier nog een lijstje staan met providers waarin nuttige info staat ivm 06760 nummers.
En is dit nog up to date:
- Is het nu wel of niet nodig om een apart abonnement voor GPRS af te sluiten of wordt er op de maandelijkse nota een extra overzicht neergezet ivm het aantal MB's data-traffic van die maand via GPRS?
- Moet er ook nog een extra internet-provider bijkomen voor het inbellen naar het internet? Zo ja, waar kan dan uit gekozen worden en wat zijn de ervaringen?
Ik heb al flink gesearched en kom soms wat tegenstrijdige antwoorden tegen vandaar dat ik het toch nog eens probeer en hoop mensen te treffen die het op het moment gebruiken en hoor graag wat ervaringen.
Wie helpt mij aan antwoorden zodat ik volgende week in de zon toch mijn mail kan lezen en alles op GoT bij kan houden? Alvast bedankt
Ik zag trouwens hier nog een lijstje staan met providers waarin nuttige info staat ivm 06760 nummers.
En is dit nog up to date:
Datacompressie
Met name HTML pagina's en e-mail kunnen goed comprimeerd worden omdat ze hoofdzakelijk uit tekst bestaan. Wanneer uw computer en/of uw modem datacompressie ondersteunen (en uw Internet provider ook), dan scheelt dat tijd bij het internetten, en dus ook telefoonkosten. Zeker wanneer u moet betalen voor dataverkeer, zoals bij GPRS.
Demon en HCCnet zijn een van de weinige providers die Stac datacompressie ondersteunen. Dit werkt over het algemeen alleen met Windows 9x in combinatie met ISDN of GSM. Analoge modems gebruiken al V42.bis of MNP 5 compressie, dus dan is Stac compressie niet nog eens nodig. Windows NT/2000/XP ondersteunen niet de Stac variant zoals gebruikt door HCCnet.