Ik heb sinds kort een Siemens S55 telefoon, en wilde graag de MMS instellingen erin zetten. Ik heb inmiddels al alles geprobeerd, maar ik krijg dat ding niet aan de praat. De wAP doet het wel, maar MMS niet. Hij geeft telkens een netwerk of configuratie fout. Ik heb een T-mobile abonnement, maar als ik de telefoon aanzet, krijg ik een O2 logo, en dan geeft ie eerst schrijffout SIMkaart aan. Hij doet verder alles wel naar behoren !! Wie kan me helpen.
Verwijderd
die schrijffout SIM die je krijgt, dat is een bekend iets van siemens i.c.m. t-mobile. t-mobile heeft toegegeven dat hun simkaarten iets te langzaam zijn nog in tegenstelling tot de software van siemens. hier is helaas nog nix aan te doen...
wat betreft die mms, hiervoor heb je wel een gprs verbinding nodig. instellingen daarvoor kun je gewoon bij t-mobile opvragen, middels hun klantenservice (0800-7111).
suc6
wat betreft die mms, hiervoor heb je wel een gprs verbinding nodig. instellingen daarvoor kun je gewoon bij t-mobile opvragen, middels hun klantenservice (0800-7111).
suc6
Verwijderd
Je kan ze ook via www.t-mobile.nl naar je tel laten sturen. Je moet daarvoor uiteraard wel ingelogd zijn op my t-mobile...
Dat doet het niet, want Siemens S55 is niet getest volgens hen. Het gekke is nu, als ik een MMS stuur naar mezelf vanaf de site, dan doet ie dat. Wil ik die forwarden naar mijn mailadres, dan doet ie dat ook. Echter wanneer ik een ander telefoonnummer selecteer, dan doet ie niets. Ook als ik een ander plaatje (geschoten met die digi cam die erbij geleverd is) wil sturen naar mezelf of een ander doet ie het ineens niet meer. Heel vreemd dus. Wie kent dit probleem.
Verwijderd
T-Mobile ondersteund in feite alleen zogenaamde OTAP geschikte toestellen. Nu is dat bij Siemens meestal wel het geval. Maar de S55 is een vrij nieuw toestel en ik weet dat Siemens nogal langzaam is met het verstrekken van haar OTAP gegevens aan providers. Of dit met de S55 het geval is, weet ik niet. Wat ik wel voor je heb zijn de handmatige instellingen welke je kan proberen.
Als eerste zal je een toegangspunt moeten aanmaken, hiervoor heb je de volgende gegevens nodig:
Naam verbinding: T-MobileMMS
Drager gegevens: GPRS
Naam toegangspunt: mms (kleine letters!!!!)
Gebruikers naam: t-mobilemms (mocht dit niet werken: benmms)
Vraag om wachtwoord (optioneel): NEE
Wachtwoord: zelfde als gebruikersnaam (of mms)
Verificatie: Normaal
IP-adres gateway: 10.10.10.11 of 010.010.010.011
Homepage: http://t-mobilemms (of http://benmms)
Beveiliging verbinding: UIT of Niet Veilig
Sessiemodus: Doorlopend
Daarna zal je een profiel moeten activeren. Hiervoor zal je even je handleiding moeten raadplegen. Wat je wel moet doen is bij "Voorkeursverbinding / toegangspunt" het door jouw gemaakte toegangspunt activeren.
Ook is het handig de geldigheidsduur te verlengen.
Let wel even op het volgende; Het louter invoeren van de instellingen op je mobiel geeft je allen de mogelijkheid MMS berichten te VERSTUREN en niet om te ontvangen. Mocht je een MMS bericht ontvangen, zal je waarschijnlijk een smsje krijgen waarin je wordt verwezen naar een internetsite van T-Mobile.
Soms is het mogelijk (met sommige toestellen) na het invoeren van de instellingen een foefje uit te proberen. Hierbij stuur je een smsje naar het nummer 1202 met als tekst "MMS <toesteltype>". Nogmaals wijs ik je erop dat alleen OTAP toestellen geaccepteerd worden. Dus bijv. de Nokia toestellen zoals de 7250, 7650, 6100, etc.
Door het sturen van dit smsje wordt je aangemeld in een speciale database bij T-Mobile. Hierdoor weet het netwerk dat jij een MMS toestel hebt.
Wees wel voorzichtig met dit "foefje", want het kan zijn dat het niet altijd werkt. En eenmaal aangemeld voor een bepaald toesteltype heeft tot gevolg dat je T-Mobile zult moeten bellen om je af te melden (als je bijv. een ander toesteltype wil activeren). Het is allemaal een beetje ingewikkeld. Je kan dus bovenstaande gegevens gebruiken, of wachten tot T-Mobile de juiste gegevens heeft en een OTAP optie voor de Siemens S55 heeft.
Waar je ook voor kiest: Succes
Als eerste zal je een toegangspunt moeten aanmaken, hiervoor heb je de volgende gegevens nodig:
Naam verbinding: T-MobileMMS
Drager gegevens: GPRS
Naam toegangspunt: mms (kleine letters!!!!)
Gebruikers naam: t-mobilemms (mocht dit niet werken: benmms)
Vraag om wachtwoord (optioneel): NEE
Wachtwoord: zelfde als gebruikersnaam (of mms)
Verificatie: Normaal
IP-adres gateway: 10.10.10.11 of 010.010.010.011
Homepage: http://t-mobilemms (of http://benmms)
Beveiliging verbinding: UIT of Niet Veilig
Sessiemodus: Doorlopend
Daarna zal je een profiel moeten activeren. Hiervoor zal je even je handleiding moeten raadplegen. Wat je wel moet doen is bij "Voorkeursverbinding / toegangspunt" het door jouw gemaakte toegangspunt activeren.
Ook is het handig de geldigheidsduur te verlengen.
Let wel even op het volgende; Het louter invoeren van de instellingen op je mobiel geeft je allen de mogelijkheid MMS berichten te VERSTUREN en niet om te ontvangen. Mocht je een MMS bericht ontvangen, zal je waarschijnlijk een smsje krijgen waarin je wordt verwezen naar een internetsite van T-Mobile.
Soms is het mogelijk (met sommige toestellen) na het invoeren van de instellingen een foefje uit te proberen. Hierbij stuur je een smsje naar het nummer 1202 met als tekst "MMS <toesteltype>". Nogmaals wijs ik je erop dat alleen OTAP toestellen geaccepteerd worden. Dus bijv. de Nokia toestellen zoals de 7250, 7650, 6100, etc.
Door het sturen van dit smsje wordt je aangemeld in een speciale database bij T-Mobile. Hierdoor weet het netwerk dat jij een MMS toestel hebt.
Wees wel voorzichtig met dit "foefje", want het kan zijn dat het niet altijd werkt. En eenmaal aangemeld voor een bepaald toesteltype heeft tot gevolg dat je T-Mobile zult moeten bellen om je af te melden (als je bijv. een ander toesteltype wil activeren). Het is allemaal een beetje ingewikkeld. Je kan dus bovenstaande gegevens gebruiken, of wachten tot T-Mobile de juiste gegevens heeft en een OTAP optie voor de Siemens S55 heeft.
Waar je ook voor kiest: Succes
Het gekke is gewoon dat ik soms wel kan versturen naar mezelf. Ontvangen lukt me echter wel als ik dit via de website stuur van My T-mobile. Als ik dit echter wil doorsturen, dan lukt dat weer niet. Erg vreemd allemaal. Ik ga dit inderdaad even proberen, en dan laat ik weten of het werkt. Bedankt.
1
GPRS-data:
APN: mms
Login-naam: benmms
wachtwoord: niet invullen
2
dan Ip instellingen bij berichten/instellingen/mms/profiel1/
ipadres: 010.010.010.011
port standaard laten (9201)
ip2 niet toe kennen
3
dan Conn. profile het verbindings profiel kiezen, dat je bij 1 hebt ingevuld
zo zou het echt moeten werken, zo heb ik mijn instellingen namelijk.
wel gprs aanzetten he
GPRS-data:
Login-naam: benmms
wachtwoord: niet invullen
2
dan Ip instellingen bij berichten/instellingen/mms/profiel1/
ipadres: 010.010.010.011
port standaard laten (9201)
ip2 niet toe kennen
3
dan Conn. profile het verbindings profiel kiezen, dat je bij 1 hebt ingevuld
zo zou het echt moeten werken, zo heb ik mijn instellingen namelijk.
wel gprs aanzetten he
Verwijderd
Weet je 10.000% zeker dat je het juiste toegangspunt hebt geselecteerd? Ik weet nl. 10.000.000% zeker dat de bovenstaande informatie correct is van DrNiceGuy en mijzelf.
Kan je iets meer vertellen over het probleem? Krijg je een error melding? Zoja, wat voor error? Gebeurd er niets? Blijft het bericht in de outbox staan?
Kan je iets meer vertellen over het probleem? Krijg je een error melding? Zoja, wat voor error? Gebeurd er niets? Blijft het bericht in de outbox staan?
Ik zal even vertellen wat ik heb gedaan.
In menu Surf & Fun: Kies Internet
Dan nummer 5 Profielen: Laatste profiel, genaamd profiel vijf
Profielnaam: Profiel vijf
IP-adres: 010.010.010.011
IP poort: 9201
Homepage: http://t-mobilemms
GPRS-verbreektijd: 60 minuten
CSD-verbreektijd: 240 seconden
Verbindingsprofiel: T-MobileMMS
Dan bewerken:
CSD instellingen:
Inbelnummer: +31624000927
Verbindingtype: ISDN
Loginnaam:benmms
Wachtwoord: (leeg)
GPRS Data:
Geactiveerd: JA
Loginnaam: benmms
Dan in menu Berichten/instellingen/mms
Gekozen T-MobileMMS
Verlooptijd: Maximum
Standaardprio.: Normaal
Afspeelduur: 003.0 seconden
Ontvangst: Automatisch
MMS-relayserv: http://benmms
IP instellingen:
Poort: 9201
2e IP-adres: 000.000.000.000
2e Poort: 9201
Dat zijn mijn instellingen. Ik kan er niet veel meer van maken !!!
Verb. Profiel: T-MobileMMS
In menu Surf & Fun: Kies Internet
Dan nummer 5 Profielen: Laatste profiel, genaamd profiel vijf
Profielnaam: Profiel vijf
IP poort: 9201
Homepage: http://t-mobilemms
GPRS-verbreektijd: 60 minuten
CSD-verbreektijd: 240 seconden
Verbindingsprofiel: T-MobileMMS
Dan bewerken:
CSD instellingen:
Inbelnummer: +31624000927
Verbindingtype: ISDN
Loginnaam:benmms
GPRS Data:
Geactiveerd: JA
Loginnaam: benmms
Dan in menu Berichten/instellingen/mms
Gekozen T-MobileMMS
Verlooptijd: Maximum
Standaardprio.: Normaal
Afspeelduur: 003.0 seconden
Ontvangst: Automatisch
MMS-relayserv: http://benmms
IP instellingen:
Poort: 9201
2e IP-adres: 000.000.000.000
2e Poort: 9201
Dat zijn mijn instellingen. Ik kan er niet veel meer van maken !!!
Verb. Profiel: T-MobileMMS
Verwijderd
Je CDS instellingen kloppen niet. Je gebruikt daar een inbelnummer van wap (en andere wap gegevens).
Die CSD instellingen hoef je niet in te vullen.
Verder moet je de profielnaam van Profiel 5 wijzigen in T-MobileMMS. Verder gebruik je twee http pagina's door elkaar. Ene met benmms ander met t-mobilemms.
Ik had alle gedetailleerde gegevens voor de S55, maar die heb ik nu niet bij de hand helaas.
Ik zal ze vanavond even opzoeken en indien bovenstaande laatste info ook niet werkt (als je dit aanpast) en niemand anders je in de tussentijd kan helpen. Kom ik er z.s.m. op terug.
Die CSD instellingen hoef je niet in te vullen.
Verder moet je de profielnaam van Profiel 5 wijzigen in T-MobileMMS. Verder gebruik je twee http pagina's door elkaar. Ene met benmms ander met t-mobilemms.
Ik had alle gedetailleerde gegevens voor de S55, maar die heb ik nu niet bij de hand helaas.
Ik zal ze vanavond even opzoeken en indien bovenstaande laatste info ook niet werkt (als je dit aanpast) en niemand anders je in de tussentijd kan helpen. Kom ik er z.s.m. op terug.
Verwijderd
Laat ik het nu ineens gevonden hebben 
Hierbij de stap voor stap handelingen voor instellen van MMS op de Siemens S55 bij T-Mobile:
MMS PROFIEL!!!!!!!!!!
Ga naar Instellingen/verbinding/Dataservice/MMS, Wap en selecteer een leeg profiel. Ga vervolgens naar "Naam wijzigen" en wis de huidige tekst. Type hier vervolgens "T-MobileMMS" en bevestig dit.
Ga naar Inst. wijzigen en kies vervolgens GPRS data.
Voer bij APN "mms" in en bij Login-naam "t-mobile" en bij wachtwoord "t-mobile".
Kijk of er een vinkje staat bij GPRS-data. Zoniet, zet deze er dan (met linker toets met dat telefoontje erop). Ga terug naar het begin scherm.
MMS INSTELLINGEN!!!!!!!
Ga naar berichten/Instellingen/MMS en ga vervolgens naar een profiel dat er al staat, maar nog niet door jou gebruikt wordt.
Selecteer "Naam Wijzigen" en wis de huidige tekst. Vervang deze met "T-MobileMMS". Ga daarna naar "Inst. wijzigen".
Voer de volgende gegevens overal in;
* Verlooptijd: Maximum
* Standaardprio: Normaal
* Afspeelduur: 005.0 seconden
* Ontvangst: Automatisch
* MMS-relayserver; http://t-mobilemms
* IP-instellingen; 010.010.010.011
* Poort: 9201
* Verbindingsprofiel: T-MobileMMS
Ga na het invoeren van bovenstaand terug naar het overzicht van profielen en ga naar "T-MobileMMS". Druk weer op dat linker horentje om het profiel te activeren.
NOOT! Belangrijk dat je alle voorgaande profielen en instellingen even wist om verwarring te voorkomen.
Hoop dat het nu wel lukt. Let me know!
Hierbij de stap voor stap handelingen voor instellen van MMS op de Siemens S55 bij T-Mobile:
MMS PROFIEL!!!!!!!!!!
Ga naar Instellingen/verbinding/Dataservice/MMS, Wap en selecteer een leeg profiel. Ga vervolgens naar "Naam wijzigen" en wis de huidige tekst. Type hier vervolgens "T-MobileMMS" en bevestig dit.
Ga naar Inst. wijzigen en kies vervolgens GPRS data.
Voer bij APN "mms" in en bij Login-naam "t-mobile" en bij wachtwoord "t-mobile".
Kijk of er een vinkje staat bij GPRS-data. Zoniet, zet deze er dan (met linker toets met dat telefoontje erop). Ga terug naar het begin scherm.
MMS INSTELLINGEN!!!!!!!
Ga naar berichten/Instellingen/MMS en ga vervolgens naar een profiel dat er al staat, maar nog niet door jou gebruikt wordt.
Selecteer "Naam Wijzigen" en wis de huidige tekst. Vervang deze met "T-MobileMMS". Ga daarna naar "Inst. wijzigen".
Voer de volgende gegevens overal in;
* Verlooptijd: Maximum
* Standaardprio: Normaal
* Afspeelduur: 005.0 seconden
* Ontvangst: Automatisch
* MMS-relayserver; http://t-mobilemms
* IP-instellingen; 010.010.010.011
* Poort: 9201
* Verbindingsprofiel: T-MobileMMS
Ga na het invoeren van bovenstaand terug naar het overzicht van profielen en ga naar "T-MobileMMS". Druk weer op dat linker horentje om het profiel te activeren.
NOOT! Belangrijk dat je alle voorgaande profielen en instellingen even wist om verwarring te voorkomen.
Hoop dat het nu wel lukt. Let me know!
Nou hij doet het nog steeeds niet...snap er geen hol van. Hij geeft continu een Netwerk- of configuratie fout. Heb bovenstaande gedaan, maar werkt echt niet !! Hoe kan dit !!!
Had paar maand geleden ook BEN/T-Mobile en ook ik kon toen geen MMS ontvangen met mijn S55. Uiteindelijk heb ik toen mijn S55 geformateerd (menu: 9.4.5.1) en alle instellingen van GPRS, WAP, etc eruit gegooid.
Vervolgens alles weer ingevoerd en voilá het ding deed het waarempel! Helaas was ik even vergeten dat ook mijn adresboek geleegd was, maar gelukkig had ik al mijn nummers nog op mijn sim-kaart staan. Succes!
Vervolgens alles weer ingevoerd en voilá het ding deed het waarempel! Helaas was ik even vergeten dat ook mijn adresboek geleegd was, maar gelukkig had ik al mijn nummers nog op mijn sim-kaart staan. Succes!
[ Voor 102% gewijzigd door SooK op 09-08-2003 22:10 ]
Ik neem aan dat dit de laatst denkbare oplossing is !! Het moet toch mogelijk zijn de goede instellingen ergens vandaan te toveren zonder deze actie !!!
Wilde even melden nu ik de FW 16 heb, ik geen problemen meer heb met mijn mms instellingen. Hij functioneert prima !!! Weet niet hoe het kan, maar hij doet het prima !!! Krijf alleen mijn instellingen van de email niet erin ! Wie weet hoe dat moet ?!?! Alvast bedankt
Pagina: 1