W2K server limits?

Pagina: 1
Acties:

• Mar
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
Wij hebben een W2K-AS server draaien (file en printserver voor 250 users) en wil nu eens nagaan welke praktische bottlenecks en/of limieten er _kunnen_ zijn. Dit betreft dan aantal connectie's/sessie's die naar de file-server gemaakt kunnen worden, aantal open files (per user), aantal directory ingangen totaal per server en per submap die er mogen zijn etc etc

Heb op google en op MS gezocht, maar niet echt veel kunnen vinden; heeft iemand een site/link waar wat meer detailed info te vinden is?? Zoek dus wat praktische info en niet alleen keiharde cijfertje van "er mogen max. 100.000 directory-ingangen zijn". Want in de praktijk zal dat al veel eerder niet meer werkbaar zijn.

DPC Team ColdFusion

Verwijderd

Begin dan eens met aan te geven op wat voor hardware het allemaal draait, wat voor netwerk er ligt etc.
Dat zijn ook dingen die mee tellen.
Tenzij dat je niet boeit :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

ik zou zeggen laat Performance monitor een tijd mee draaien en ga dan die log bekijken. Zoek zelf even uit welke processen je wilt monitoren en het motto is beter teveel monitoren dan te weinig. Tijdens de view kun je processen bekijken weghalen en dergelijke maar als ja na een maand monitoren erachter komt dat je het verkeerde hebt lopen monitoren kun je weer overnieuw beginnen.

Verwijderd

een maand perf monitor mee laten lopen en je krijgt zeker performance problemen... met name schijfruimte gebrek :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Ligt eraan hoe je logt IIS5. Je kunt de logperiodes namelijk instellen om de hoeveel minuten een systeem moet loggen. De folder waar je logt kun je compressen en dan kun je een heleboel logdata kwijt...did it done it wil do it again.

• Mathijs1
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Er zijn in Windows geen limieten qua clienten ingebouwd, uiteraard moet je wel de licentiëring in orde hebben :D

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:36

Super_ik

haklust!

grapsjas, t gaat nu juist om t fysieke deel :P

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Mar
- licentiëring is in orde.
- Die monotor aanzetten is wel aardig, maar ik wil gewoon weten wat de beperkingen (I/O, fysieke connectie's per divice naar een server, open files, aantal directory ingangen), limits zijn van w2k-(AS)server. Moet toch iets van online staan?
- Het is overigens een PIII-800MHz met 1 Gbyte geheugen.

DPC Team ColdFusion

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Deze limieten zijn eigenlijk wel terug te vinden, bv. http://www.microsoft.com/...yguide/sdccc_fsv_duel.asp zie je wat harde limieten. Ook over MaxOpenFiles e.d. is wel eea. terug te vinden. Over dat NTFS minder goed functioneert als je volumes voor een bepaald percentage gevuld zijn, en ga zo maar door.

Praktijk informatie kan ik niet echt geven - afhankelijk van je type files warmee gewerkt wordt, je backup behoeftes en je hardware zijn er andere limieten.

• Mar
thanks, hier kan ik iets mee. de link wijst naar 2003 server, maar w2k staat er bij in de buurt(alhoewel bij w2k server weer minder documentatie en getallen staat :? )

DPC Team ColdFusion

Pagina: 1