Toon posts:

Autocomplete hoe softwarematig legen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dames en heren,

Ik heb een programma geschreven (NoTraces) dat zo veel mogelijk persoonlijke sporen van en PC poetst. Maar het is nog niet compleet. Ik mis nog wat en ik weet niet hoe ik dat voor elkaar kan krijgen...

Wat ik er in ieder geval nog graag in wil:
* Schonen van AutoComplete in formulieren

Mijn vraag is dus ook:
Hoe kan ik Softwarematig de AutoComplete schonen? Heeft iemand tips waar Autocomplete bewaard wordt onder windows (registry en zo ja waar???) of heeft iemand een samplecode? (taal maakt niet uit)

De AutoComplete kill moet erin

Alvast bedankt 8)7

Verwijderd

is dat niet HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\TypedURLs?

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

http://www.google.nl/sear...y&ie=ISO-8859-1&hl=nl&lr=
Bovenste hit.

Registry manipulatie voorbeeldjes zijn uiteraard ook eenvoudig te vinden.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee de TypedUrls is het niet het gaat niet om de URL die clean ik al, maar om de velden in formulieren die je getype afmaken

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Ah... de antwoorden hierboven zijn om de history van IE te verwijderen? Is het niet een idee om een tekst te bedenken die onmogelijk in je register of een bestand op je PC voorkomt, en deze in een autocomplete veld in te vullen? Bijvoorbeeld "NaarDezeWaardeWilIkZoekenVoorAutocomplete". Als je dan je register doorzoekt naar deze string, en zoekt naar bestanden die deze tekst bevatten, dan kom je er vast wel achter waar het opgeslagen wordt. ;)
Tenzij er encryptie plaatsvindt natuurlijk.....

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om de history van IE, maar om Autocomplete in het algemeen en in formulieren in het specifiek.

Op een een of andere manier worden teksten bewaard die in formuliervelden worden getyped. (als autocomplete aan staat). Deze history wil ik softwarematig (in eigen software) kunnen cleanen zonder dat ik deze uitzet.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

TS, heb je de post boven jouw laatste post al gelezen? Volgens mij staat daar namelijk een mogelijke oplossing in...?

[ Voor 7% gewijzigd door OZ-Gump op 22-07-2003 09:27 . Reden: de = en = een ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Ah, maar je zegt zelf al waar het probleem kan liggen...

quote: ..."is stored within the Windows operating system in an encrypted form."

net ergens vanaf het net getrokken
Het artikel zegt echter niets over waar.

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Er is natuurlijk ook wel iets voor te zeggen dat je gebruikersnamen en wachtwoorden niet zomaar ergens in een regsitry key staan, maar netjes geencrypt worden. En dan ben ik ook wel blij dat niet binnen 5 minuten op internet te vinden is waar ze staan... ;) Ik heb echter nog twee ideeen over hoe je het kunt aanpakken:
  1. Smerig: De CPL van de internetsettings openen en via SendKeys oid naar het juiste tabblad gaan en hier (virtueel) op de Clear forms en Clear passwords knopjes klikken.
  2. Tijdrovend: zoek een applicatie die een snapshot van je PC maakt, surf naar een autocomplete veld, start de snapshot, vul iets in, draai weer een snapshot en kijk dan waar de verschillen zitten....
Anders zul je dit denk ik niet heel snel opgelost krijgen.

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Dat is waar ik ook aan zat te denken, maar ik had hoop ;-)

• OZ-Gump

OZ-Gump

terug van weggeweest

Volgens een group op google zouden de volgende API's de truuk moeten kunnen klaren:
eg for IE URL Combo box :
FindFirstUrlCacheEntry()-FindNextUrlCacheEntry()-DeleteUrlCacheEntry()
-FindCloseUrlCache()
then
DeleteUrlCacheContainerA()
De eerste paar zijn voor de URL historie, maar de laatste schijnt voor de AutoComplete te zijn.... Zie ook deze draad bij groups.google.com

PS In een ander draadje vond ik dat het in de index.dat zit die bij je temp inet files staan...

PPS Misschien nog een nuttige Google-draad

[ Voor 28% gewijzigd door OZ-Gump op 22-07-2003 10:12 ]

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
Misschien is het wat. Ik zal kijken...

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd

Topicstarter
In de bovenstaande artikelen gaat het om NT.
Onder Windows XP gaat het toch anders, maar hoe en waar?

• elevator
  • Niet online

elevator

Hoezo denk je dat het in WindowsXP anders gaat?

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik niet kan vinden wat er beschreven wordt in de artikelen en uit nog een heleboel andere hints die ik op het net heb gevonden, maar niets concreets.

• elevator
  • Niet online

elevator

Mijn ervaring leert dat de form autocomplete, juist wel in de protected storage keys zit. Probeer het maar eens uit - stop je protected storage service, en zie dat je form completion niet meer werkt.

Verwijderd

Topicstarter
OK dat klopt, maar dan blijft de vraag hoe krijg ik deze leeg gepoetst vanuit eigen geschreven software?

• elevator
  • Niet online

elevator

De protected storage staat normaal gesproken in je registry - speel daar eens wat mee. Google ook eens wat. Een exact antwoord ga je toch zelf het gemakkelijkste kunnen vinden gok ik.

Verwijderd

Topicstarter
Je moest eens weten hoeveel ik al gegoogled heb en niet gevonden :(
Op een een of andere manier moet dit iets heel moeilijks zijn of geheims, want er wordt erg geheimzinnig over gedaan.

• elevator
  • Niet online

elevator

Als ik navigeer naar:

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider\MIJN SID

en ik reset vervolgens de permissies (niet onbelangrijk ;) ) dan zie ik hieronder:

\Data\e161255a-37c3-11d2-bcaa-00c04fd929db\e161255a-37c3-11d2-bcaa-00c04fd929db

en hieronder zie ik weer de diverse data. Verwijder ik die key, zijn mijn autoforms ook weer leeg, en wordt de key netjes terug aangemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Dank!
Ik had het net ook ontdekt door middel van een procesviewer.
Ben daarna gaan googlen met +"protected storage" +autocomplete en heb een stuk meer gevonden dan ik tot nu to had.
Ik weet nu tenminste waar ik moet zijn. Nu nog even uitzoeken wat ik precies moet schonen, maar daar kom ik denk ik wel uit.
Hulp is natuurlijk altijd welkom.

• elevator
  • Niet online

elevator

Volgens mij heb ik je de exacte keys al gegeven ;)

Let je trouwens op - niet elke user draait als admin - en als je niet als admin draait, kan je die permissies van je key niet aanpassen en dus kan je het niet wissen.

Verwijderd

Topicstarter
De key klopt inderdaad,.

Ik heb het net gedaan, maar nu ben ik ook mijn outlook passwords kwijt.
Dat is een andere optie die ik wilde toevoegen aan mijn cleaner, maar nu wil ik alleen de autocomplete isoleren en cleanen.

Verder krijg ik een foutmelding als ik de hele key wil deleten. Deze wordt op dat moment door een ander programma in beslag genomen en dus niet de hele key wordt geschoond.

Het admin verhaal is jammer, maar niets aan te doen.
Ik neem aan dat je als niet admin wel je autocomplete gegevens kan schonen, maar dat moet ik gewoon testen. Via IE gaat het wel, dus waarom niet via de registry?

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 23:15:
De key klopt inderdaad,.

Ik heb het net gedaan, maar nu ben ik ook mijn outlook passwords kwijt.
Dat is een andere optie die ik wilde toevoegen aan mijn cleaner, maar nu wil ik alleen de autocomplete isoleren en cleanen.
Vreemd dat je je Outlook Keys kwijt bent. Heb je wel de gehele subkeys genomen, of heb je gewoon heel Protected Storage gewist?

Bij mij zijn m'n Outlook Express passworden (gelukkig :P ) niet weg, en ik zie die ook duidelijk in een andere identifier staan :)
Verder krijg ik een foutmelding als ik de hele key wil deleten. Deze wordt op dat moment door een ander programma in beslag genomen en dus niet de hele key wordt geschoond.
Opnieuw vreemd - heb je wel permissies van de gehele subtree gepakt ?
Het admin verhaal is jammer, maar niets aan te doen.
Niet helemaal waar (je moet overigens nog wel even testten ofdat wat ik zei wel klopt), maar je zou bv. een service kunnen startten die de permissies even 'goed' zet voor je.
Ik neem aan dat je als niet admin wel je autocomplete gegevens kan schonen, maar dat moet ik gewoon testen. Via IE gaat het wel, dus waarom niet via de registry?
Geen idee :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende gevonden waar ik wel veel mee kan:

AutoComplete Keys and Storage...

IE: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider\<SID>\Data\e161255a-37c3-11d2-bcaa-00c04fd929db

OE: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider\<SID>\Data\220d5cc1-853a-11 d0-84bc-00c04fd43f8f

FTP, Front Page and password protected web sites:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider\<SID>\Data\5e7e8100-9138-11d1-945a-00c04fc308ff

Outlook XP: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider\<SID>\Data\220d5cd0-853a-11d0-84bc-00c04fd43f8f

Let op: <SID> moet door jezelf gevonden worden dit kan per machine verschillen...(S-1-5-21-839522........ )

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat gevonden:

Google - Remove Search History

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System Provider\<SID>\Data\e161255a-37c3-11d2-bcaa-00c04fd929db\e161255a-37c3-11d2-bcaa-00c04fd929db\q:StringData]
"Behavior"=-
"Item Data"=-

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Protected Storage System
Provider\<SID>\Data\e161255a-37c3-11
d2-bcaa-00c04fd929db\e161255a-37c3-11d2-bcaa-00c04fd929db\q:StringIndex]
"Behavior"=-
"Item Data"=-

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 23:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
[
Niet helemaal waar (je moet overigens nog wel even testten ofdat wat ik zei wel klopt), maar je zou bv. een service kunnen startten die de permissies even 'goed' zet voor je.

[...]
Enig idee hoe dit moet? Hoe je permissies kan zetten vanuit een programma?

• elevator
  • Niet online

elevator

Probeer zelf iets meer moeite te doen ;)

http://groups.google.nl/g...26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8

is een mooi voorbeeld. Als je op mijn naam zoekt, en op het woord "ACL" ga je ook nog een topic van mij vinden over ACL's met vrij goed gedocumenteerde source (al gaat het niet over registry permissions, het gaat wel over ACL's in het algemeen)

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het plaatsen van een vraag op een forum al aardig wat moeite :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik ondertussen genoeg info heb om verder te kunnen.
Als ik een goede uitwerking heb zal ik het waarschijnlijk wel even posten naar het forum

Hulp blijft natuurlijk altijd welkom

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 22:57

Gerco

Professional Newbie

Wij niet :P

Ik denk dat IE het doet zonder admin permissies door die Protected Storage service aan te spreken en die de keys te laten wissen. Dat lijkt me ook de aangewezen manier om het te doen, stel dat MS een nieuwe manier bedenkt om die zooi op te slaan, ben je opeens nergens meer met je tool als je zelf in de registry gaat zitten prutsen.

Ik heb net even in de MSDN zitten graven, maar ik kan die hele API nergens vinden, is dit weer zoiets wat MS voor zichzelf houdt of kan ik gewoon niet zoeken?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• elevator
  • Niet online

elevator

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 10:33:
Ik vind het plaatsen van een vraag op een forum al aardig wat moeite :)
Maar blijkbaar wel minder moeite dan zelf een oplossing zoeken, anders zou je het niet doen.

Dit forum is niet bedoeld om als helpdesk te gebruiken, maar om een platform te bieden voor ontwikkelaars die elkaar helpen.

De mensen die je hier helpen doen dat vrijwillig en zonder daar iets voor terug te krijgen, het zou dus een stuk netter zijn als je wat dankbaarder zou reageren.

Who is John Galt?

Verwijderd

Topicstarter
Was laatste redmiddel. ik had al dagen gezocht, maar als je niet weet waar je op moet zoeken en door een paar artikels op het verkeerde been bent gezet kan het wel eens misgaan :?

Maar door jullie geweldige steun en weinige kritiek :'( heb ik nu wel kunnen vinden wat ik zocht, daar is een forum toch voor?

Ik wil vooral elevator erg bedanken daarvoor!

Ik snap prima waar een forum voor is. Ik vraag niemand die niet bereid is te reageren te reageren. Als iedereen altijd alles zelf kon vinden zouden forums niet bestaan of hoeven te bestaan, toch? dus niet zo snel boos worden op mij. Ik heb al tijden lopen zoeken en nu heb ik jullie hulp gevraagd.
Justmental niet te snel oordelen over iemand.

Ik ben als ik ergens antwoord op kan geven ook volledig bereid om hulp te bieden. Ik zou het nu prettig vinden om weer op het onderwerp terug te komen. Het is iedereen vrij om te reageren of NIET. <Zij die de broek passen trekken hem aan...>
Pagina: 1