Toon posts:

[Linksys BEFW11S4] Wifi werkt na een tijdje niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen. Ik ben de trotste bezitter van een Linksys BEFW11S4 Versie 4.0.
Firmware versie: 1.45.3, Jul 1 2003

Situatie:
De Linksys router is op mijn Vigor 2200E aangesloten en werkt alleen als een wireless accesspoint (hub). In mijn laptop (Windows XP Prof.) heb ik dus ook een wireless-kaartje zitten, internetten/netwerk gaat prima.

Probleem:
Maar, na een aantal uur (3-5 uur) vliegt de wireless verbinding er gewoon uit. De verbinding werkt weer als ik de stekker van de Linksys router eruit trek en weer terug zet. Als ik op de Linksys router kijk dan zie ik gewoon de ledjes branden (power, wifi en port 1 switch). De rest van de pc's die op de Vigor router zijn aangesloten hebben geen problemen.

Ik heb zelf het idee dat het probleem aan de Linksys router ligt, of de router weg valt? Maar wat precies het probleem is... geen idee.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 02:46 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Gebruik je encryptie (WEP)?

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 07:51:

Dankzij de onderstaande link ben ik achtergekomen, dat het gaat om een gare set van firmware's van Linksys voor de version 4 router. Dat wordt dus gewoon afwachten :|

www.dslreports.com/forum/...4~root=equip,16~mode=flat

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 15:53 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:32
Ik heb hier precies hetzelfde probleem, maar dan met de V3 versie. Het treedt dus niet alleen maar op bij de V3.

Ik heb firmware 1.45, Feb 28 2003 erin zitten, de US versie.

Ik heb er dus ook last van dat hij ineens niks meer doet en hangt. Ik kan niet meer internetten, niet meer naar andere pc's en zelfs niet naar de router zelf pingen.
De crash geldt zowel voor wireless aangesloten apparaten als pc's die via de Ethernet switch zijn aangesloten.

Ik :| een beetje van Linksys

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

M'n Linksys BEFW11S4 doos heeft in eens een veel kortere range en knalt er regelmatig uit. Hij is een paar dagen oud en gaat dus retour winkel.

Toen ik wat rond ging kijken hebben ERG veel mensen ellende met de Linksys BEFW11S4. Vooral firmware flashes gaan ERG vaak fout met maar 1 mogelijkheid: terugbrengen naar de winkel.

Na al de goede verhalen over linksys zit ik serieus te overwegen om een netgear te halen. Als de kans op een foute firmwareupgrade zo groot is.

IK hoorde ook regelmatig dat de AP zonder router een beter bereik heeft als die met router??!!

Verwijderd

Vanmiddag dus de combo omgeruild voor Linksys WAP45G combo en WAT EEN VERSCHIL!

Paar dagen afwachten uiteraard maar eerste indruk is TOP.

(Met dank aan Informatique voor de goede service (Leroy))

Verwijderd

ftp://ftp.linksys.com/int...v1.51.2_ETSI_002_code.bin

Net gebeld met Linksys, hiermee verhelp je het probleem!

Succes ermee!

Verwijderd

Da's een beetje laat he 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.