dvd hapert op helft van film

Pagina: 1
Acties:
  • 431 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Roa
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-07-2024
Ey All,

Ik heb sinds kort een heel nieuwe HT (zo ook te zien in het HT foto topic :D) en ik ben er super tevreden over.

Maaaaaaaaaaar, als ik bij een dvd precies op de helft van de film ben, blijft het beeld een fractie van een seconde hangen, vervelend als je net in een actiescene zit. Hierna gaat hij weer perfect door, maar toch. Voordat ik hem helemaal terugbreng naar de winkel (kheb em niet in de buurt gehaald) vroeg ik me af of dit probleem bij meerdere mensen voorkwam met een Sony dvp-ns330.

Alvast bedankt

Research is what I'm doing when I don't know what I'm doing.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Dat komt omdat de DVD uit 2 lagen bestaat, en de speler wisselt dan van laag. Da's heel normaal. Staat ook in je handleiding als het goed is. :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Zit je niet gewoon naar een dubbellagige (wat een schijtwoord :+ ) dvd te kijken? Die hebben daar wel last van zo nu en dan of is het met al je dvd's zo?

edit: net iets te laat ;)

[ Voor 14% gewijzigd door WhizzCat op 22-07-2003 00:43 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

ongeacht lengte film altijd in het midden ?
mischien als ie van laag verandert

[edit] net iets te laat(er) :(

[ Voor 19% gewijzigd door Losha op 22-07-2003 00:44 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
...en dat staat zelfs vaak op het doosje van je dvd
jammer maar helaas, ik denk ook niet dat er veel spelers zijn die dit voorkomen. Hebben de duurste spelers misschien een buffer ofzo?

Je kunt natuurlijk in de winkel alleen nog DVD-5 films kopen (staat vaak ook op het doosje), die hebben maar 1 laag en dus geen onderbrekingen halverwege. Of je neemt een dvd-brander en je maakt van al je dvd's back-ups, dan ben je die onderbrekingen ook kwijt.

• Roa
Ohk, niets om zorgen over te maken dus :D, nu jullie het zeggen, bij Star Wars is het volgens mij niet zo...

Bedankt iig, zeker voor de snelle reacties
(n00bie me)

edit:
ik heb er even wat dvd's bijgepakt, en er staat idd: DVD9: dual-layer single sides disc (layer transition may tricker a slight pause)

Zouden er idd geen dvd-spelers zijn die dit niet hebben...??

[ Voor 39% gewijzigd door Roa op 22-07-2003 00:49 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

het erge is, de goedkopere finluxen en co hebben er juist geen last van omdat daar een 8x DVD rom drive inzit.... Waarom ze dit probleem nog steeds niet verholpen hebben bij normale spelers is mee een raadsel. Ik heb al 3 dvd spelers gehad (denon pioneer en nu philips, 1e 2e en 3e generatie) en die hadden het allemaal

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Roa
JvS schreef op 22 juli 2003 @ 00:49:
het erge is, de goedkopere finluxen en co hebben er juist geen last van omdat daar een 8x DVD rom drive inzit.... Waarom ze dit probleem nog steeds niet verholpen hebben bij normale spelers is mee een raadsel.
Idd, nogal slordig als je een dvd-speler van 160 euro koopt, niet dat dit echt een dure was, maar zoiets hadden ze toch makkelijk op kunnen lossen, zeker als het zo'n algemeen bekend 'probleem' is.... 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Roa op 22-07-2003 00:53 ]

• cwppol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-01-2025
ik ben dus eigenlijk blij dat die van mij eventjes blijft hangen... als ik de posts hierboven lees is dat blijkbaar een teken van kwaliteit :p

ik ben trouwens de trotse bezitter van een Finlux tv... best een aardig stukje beeld, alleen vreselijk geluid (dus dat hangt over de stereo en dan merk je daar niets meer van). De dvdspeler is van Samsung. (prima ding, alleen af en toe wat sloom met inlezen en switchen)

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

De duurdere dvd spelers (denon etc.) hebben een buffer die de layerchange opvangt. Tegenwoordig zorgen ze vaak voor dat de layerchange precies op een rustig moment / zwart beeld plaats vind, zodat je er eigenlijk geen hinder van ondervindt / merkt!

Succes is een keuze

Pagina: 1