[Draadloos]Slecht bereik: antenne of access point?

Pagina: 1
Acties:

• Cyberjunkie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 00:53
Ik heb sinds vandaag een Alcatel SpeedTouch 570 ADSL router en op een aantal desktop pc's wil ik daarmee verbinding maken. Daarvoor gebruik ik e-tech pci kaartjes.

De pc die dichtbij de router staat heeft 100% bereik, de pc die 1 verdieping hoger staat heeft matig bereik.

Het leek me dat die kleine antenne vervangen zou moeten worden door een wat grotere. Ik zou denken dat ik een onbenullig draadje van 5 euro aan m'n kaartje moet knopen, maar de antennes die ik op internet vond kosten tegen de 100 euro. Daarvoor heb ik een compleet access point! Zoek ik verkeerd of doe ik er inderdaad beter aan om een extra access point neer te zetten?

PS: een extra access point heeft toch hopelijk alleen een stopcontact nodig??

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Heb je 128 of 64 bits wep aanstaan? Als je die uitzet kon het wel eens heel wat schelen. Er zit wel een lading bewapening in de vloer dus dat zal ongetwijfeld ook voor interferentie zorgen. Ik meen me te herinneren dat iemand laatst wat zei over 2 conserve blikjes... maar dat zou je even kunnen opzoeken, stond in de Computer!Totaal dat je daar een antenne mee kon maken ofzo

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Cyberjunkie
die wep heb ik niet aan staan.
Wellicht noemenswaardig: wanneer ik de instellingen als peer-to-peer zet, heb ik uitstekend bereik. Maar dan doet ie het niet goed...

Verwijderd

Cyberjunkie schreef op 22 juli 2003 @ 00:37:
die wep heb ik niet aan staan.
Wellicht noemenswaardig: wanneer ik de instellingen als peer-to-peer zet, heb ik uitstekend bereik. Maar dan doet ie het niet goed...
Heb je een slechte connectie, of krijg je je lan niet aan de praat over die connectie,
want zie mijn topic: [rml][ Draadloos] SpeedToch 570 & USRobotisCard verliest connectie[/rml]

• The Wrecker
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 01:58

The Wrecker

Networking Rulez

peer 2 peer . Heb je wel een andere client dan die ook in ad-hoc werkt. tja dan werkt dat niet nee. Router/modem is echt infrastructure hoor

Verwijderd

Ander kanaal geprobeerd binnen de AP?

• Cyberjunkie
Peer to peer is geen oplossing natuurlijk, maar het is wel apart dat het signaal dan sterker lijkt te zijn.
Een ander kanaal heb ik ook al geprobeerd.

De vraag is alleen niet zozeer wat er aan de instellingen veranderd moet worden, want ik denk dat die wel okay zijn. Maar een extra antenne, moet dat zo duur zijn, duurder zelfs dan een access point?

Die conservenblikken is misschien iets, maar liever heb ik gewoon een goedkopere antenne uit de winkel. Ik kan me niet voorstellen dat zo'n sprietje 100 euro moet kosten!

Verwijderd

Toen ik 100% bereik kreeg met mn netwerk, bleek dat voor te moeten stellen dat ie helemaal geen ontvangst heeft. Waarschijnlijk omdat ie zichzelf 100% ontvangt ofzo [Sitecom 54 mbps PCI bakkies, P2P netwerkie]

Verwijderd

Owja, dat korte antennetje werkt prima trouwens. Ik heb wireless netwerk met de buren, afstand is zo'n kleine 11,12 meter. Gewoon dat ding goed richten en we halen 18-54 mbps [bij warm weer doet ie het wat rotter]. Heel af en toe gaat de snelheid ineens omlaag, maar al gauw waren we erachter dat het lag aan de zijkant van mn pc die er precies voorstond [mod in progress :D ]. Of dat die antenne verkeerd gericht stond, met het puntje gericht op de ander ofzo.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 01:38 ]

• Cyberjunkie
Ik denk dat ik maar een extra access point koop dan... alsof het allemaal niks kost :|

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 10:52

The Wizard

Moderator Mobile
Helaas kun je niet een kabeltje aan prutsen, vooral in die range is de lengte van een antenne erg belangrijk. Je kunt het beste even prutsen met de antenne instelling, dat kan zeker schelen. Ook een ander kanaal wil wel eens helpen. Hou er rekening mee dat er kanaal overlapping is bij WiFi, dus probeer eens 3, 5, 7, 11 (ik weet niet meer hoeveel kanalen er precies zijn...)

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

Pagina: 1