Toon posts:

[56k / ISDN] Vervanging Wanadoo Hometime

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak nu gebruik van Wanadoo Hometime..nu zat dit bericht net in mijn email. :/

"U maakt gebruik van een Wanadoo Hometime abonnement via een ISDN-lijn. Omdat het aantal Hometime gebruikers terugloopt en door stijgende kosten, is het voor Wanadoo niet langer rendabel dit abonnement in combinatie met ISDN aan te bieden. Dit betekent dat u vanaf 1 september 2003 op een andere manier moet gaan internetten. U hebt twee mogelijkheden:

Wanadoo Smartpack
Wij adviseren u over te stappen op Wanadoo Smartpack. Met Wanadoo Smartpack30 kunt u maarliefst 30 uur per maand internetten zonder internettikken, en dat voor slechts € 18,95. Bovendien kunt u de Wanadoo Smartpack-uren ook overdag gebruiken, iets dat bij het Hometime abonnement niet mogelijk is. Klik hier voor meer informatie over Wanadoo Smartpack. Voor het wijzigen van uw abonnement kunt u gratis bellen met 0800-Wanadoo (0800-9262366, niet voor technische vragen)."

Wanadoo Smartpack (luxe versie)

> 30 uur per maand internetten
> Vast bedrag per maand
> Geen internettikken

Abonnement Prijs per maand Internetten per maand
Smartpack30 € 18,95 30 uur

Ik ga nu van 80 uur naar 30 uur.... :(

Ik was van plan via W-LAN te internetten via mijn broer. Hij verhuist binnenkort naar hetzelfde dorp waar ik woon. Hij woont dan in de bebouwde kom met kabel...ik woon ongeveer 1km van hem af. Ik weet niet hoelang het nog ongeveer duurt.

Dus...

Wat kan ik nu het beste doen? Tijdelijk abonnement? Geen Internet tot mijn broer gesettled is? Andere (welke?) provider?

please help.... :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 00:49 . Reden: mixed 2 things up :) ]

Verwijderd

Of je gaat wireless internetten via je broer, of je gaat via It's Logic internetten. Daar zit wel verschil in, en beide tegelijk lijkt me onnodig. Maar 1km is best wel duur om met een prive-installatie te overbruggen.
Heb je al de postcodecheck gedaan op internetten.nl ?
Alle types verbindingen aanklikken behalve Analoog

Verwijderd

Topicstarter
editted post ...fixed it :) Ik heb het over gewoon W-lan dus...

"(A)DSL
BBNED niet beschikbaar

TISCALI Wholesale niet beschikbaar

VERSATEL niet beschikbaar

KPN ADSL niet beschikbaar

Kabel
CHELLO niet beschikbaar
CASEMA niet beschikbaar
QUICKNET niet beschikbaar
@HOME niet beschikbaar"

:r

Het best is misschien een "gratis" provider te nemen to W-LAN mogelijk is?

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 01:00 ]

Verwijderd

Wat kies je ?

[ Voor 187% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 01:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog niks ...ik wil graag eerst meer info / suggesties

p.s. Bedankt voort die handige link :)

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
ahum, je vergeet iets uit het mailtje!
Analoog inbellen
Wanneer u over een KPN Quattrovox V Plus ISDN-huiscentrale en een analoog modem beschikt, kunt u gewoon van uw Wanadoo Hometime abonnement gebruik blijven maken. Om analoog in te kunnen bellen, verbindt u uw analoge modem via een gewone telefoonkabel (type RJ11) met een vrije poort op de Quattrovox. Daarna geeft u in de Wanadoo inbelverbinding op uw computer aan dat u van uw analoge modem gebruik wilt maken. Tot slot wijzigt u het inbelnummer in 06760-22202. Indien u Windows gebruikt, kunt u het inbelnummer automatisch laten aanpassen via deze link (klik op ‘Openen’).
hier heb je die quattrovox 5 plus centrale: http://www.kpn.com/br2/ng...D=-18654&site=0&channel=0
het enige wat ik er uit lees is dat deze ondersteunt dat elke poort kan worden ingesteld op fax- en modemverkeer.
maar dat kunnen alle AB converters toch? of zit ik nou fout? moet je alleen een modem hebben.

ik was van plan om bij mijn vader zijn ISDN adapter als analoog in te laten loggen (emulatie).
desnoods via RVS-tools.
anders stop ik er wel een modem in.

ok de snelheid is lager, maar je kunt tenminste 80 uur blijven internetten.
ik heb btw ook ooit hometime gehad en had ook niet de mogelijkheid om kabel/adsl te nemen. gelukkig is dat nu anders.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Voor ISDN heb je nog deze:
DailyCom 50 uur voor €23,50
Volgens de website van internetten.nl minimale contractduur van 1 maand, maar lees de algemene voorwaarden nog ff door.

Voor 80 uur kun je inderdaad beter overgaan naar Analoog, dit kan b.v. ook met de Webvox en andere "centrales" met analoge poorten

Zit deze wireless provider niet bij jou in de buurt: http://www.skyaccess.nl/ ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 01:21 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 21:47
Titel edit.

Is dit mischien een bruikbare kanidaat?
http://www.onetel.nl/surfpakketten_pakketten.htm

50 uur voor 25 euro, 100 uur voor 50 euro. En ook overdag te gebruiken :)

• El Psycho
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-05 13:40
Ik heb bij hometime een tijdlang gewoon via de quattrovox analoog geïnternet... is denk ik nog wel de makkelijkste oplossing als het maar tijdelijk is

Verwijderd

Het is trouwens elke keer wat met dat Wanadoo Hometime, je kon er op wachten van dat abo wilden ze gewoon vanaf.

+- 1 jaar terug inschrijven niet meer mogelijk, vervolgens terug van onbeperkt naar 80 uur in de maand, aantal keer prijs verhogen.

En dan Verrassing het aantal gebruikers loopt terug, kunnen ze hometime eindelijk lozen.

(ja ik heb het ook gehad)

Hier is nu een project opgestart via http://www.skystorm.nl/

Verwijderd

Als je wel van je Hometime af wil, dan kun je het het beste omzetten naar Wanadoo Free, geen abbonementskosten, geen opzegtermijn meer voor Hometime en je behoudt je mailadres. Dat heb ik ook gedaan toen ik van analoog Hometime naar ADSL ging.

Verwijderd

Ik zou even naar Euronet gaan kijken, opzich wel duur maar dan kun je wel onbeperkt flatfee internetten. Volgens mij hebben nog wat meer zakelijk gerichte bedrijven flatfee oplossingen. Bit.nl heeft dit volgens mij ook.

Verwijderd

Topicstarter
Skystorm ziet er veelbelovend uit....maar ik woon in Overijssel....kan ik het wel eens krijgen?
grimreaper ...werk jij bij Skystorm? Of gebruik je Skystorm?

Moet ik b.v. eerst 30 andere mensen vinden in mijn dorp die dit ook willen of maakt dat niet uit?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 02:16 ]

Verwijderd

Ik heb geen skystorm en ik werk er ook niet :)

(ADSL was hier 1 maand eerder beschikbaar wegens nieuwe policy van KPN en een maand langer wachten dan nodig is doe ik nie :*) )

Maar Skystorm is het eerst toegepast in onze gemeente.
Na een proefperiode van een aantal maand schijnt het heel goed te werken, er worden nu toch wel goede abonementen aangeboden.

Lokale aanbieder is hier www.baroncomputers.nl (services--> draadloos internet)

Ik weet niet of je bv. 30 mensen nodig hebt maar ik verwacht het wel, stuur anders ff een mailtje.

Er zijn trouwens wel meer providers die zoiets aanbieden maar daar heb je wel een minimum van 25 mensen nodig.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 05:08 ]

Verwijderd

Nog meer aanbieders:

http://www.wifi-internet.nl/
min: 50 pers

http://www.wifi-internet.nl/

http://www.hsdi.nl/

http://www.ziezonet.nl/
2way internet mogelijk via sateliet & draadloos internet

http://www.aetherarcus.com/

Een snelle oplossing zou via ziezonet zijn. Dit is ook ook korte termein mogelijk omdat je niet afhankelijk van meerdere personen in je omgeving. Maar dit is verre van de goedkoopste.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 04:34 ]

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08
In welk dorpje woon je als ik vragen mag? Er schijnt een actie te zijn waardoor het mogelijk is dat kpn adsl in jou dorp/gat gaat aanleggen. Hier waar ik woon, (velden, limburg) hebben we ook meegedaanmet die actie en er bleken er dik 300 mensne te zijn die wel wat voelde voor adsl dus is het per augustus beschikbaar.

Wat ik raar vind aan het hometime abbo is dat het volgende. Tijdje terug (maand ofzo?) kreeg je als hometime gebruiker een brief/mail met daarin tariefwijzigingen. Omdat ik dit niet vertrouwde heb ik ze een mail gestuurd met de vraag of dit het stille einde gaat betekenen van hometime (wat toen nog niet echt leuk vond omdat adsl nog niet moglijk was volgens de postcode check) Toen hebben ze mij verzekerd dat het hometime abbo niet zal weg gaan de komende maanden en er verder niks verandert.

En dan krijg je nog niet zo veel later een mail met het bericht dat je als isdn klant niet meer kunt internetten via hometime per september. Nou fijne provider. Laatst kreeg ik dan nog een telefoontje van ze dat ik op adsl van wandoo (connected by kpn) kon overstappen en dat volgens die medewerker er geen twijfel over mogelijk was dat hun abbo het goedkoopste (adsl dandus he) was van dit jaar..

Ja voor LITE adsl ... maar niet voor basic wat ik toch, gezien het netwerk hier thuis, minimaal wil hebben.

Moraal van dit verhaal:

Probeer een actie op poten te zetten waarbij je mensen in je gemente vraagt of ze voor een bepaald bedrag over zouden willen gaan op adsl of een andere breedband mogelijkheid (p.s. als ik je een tip mag geven. ga niet in zee met de mensen van HSDI. Zij leveren draadloos internet maar ze zijn zeer onbekwaam. Sinds een paar maand is hun website (en dan met name het forum) niet meer geupdate en op mails reageren ze ook niet. Ze verleggen steeds de datum waarop hun systeem in de gemeente up and running is, en nergens loopt het nog zoals het moet.. hoe dit met it's logic zit weet ik niet maar vrees hetzelfde.

Strava | AP | IP | AW

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Overigens zou ik niet teruggaan naar analoog. ISDN is veel sneller met verbinding maken en ook qua download/upload.

Verwijderd

Wat Da Monkey zegt klopt grotendeels, HSDI is nog maar net begonnen en ze willen inderdaad nog wel eens een paar maand uitstellen (hier 6 maanden uitstel gehad).

Maar het systeem draait nu wel zonder veel problemen hier in het dorp en ook in 5 omringende dorpen (skystorm netwerk).

Ik heb ook wel eens 1 van de andere providers een mailtje gestuurd en hebt toen iid niks terug ontvangen

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:08
Nog maar net begonnen? Ze zijn voglens mij al zo'n dikke 2 jaar bezig.. ok das niet al te lang maar in 2 jaar kun je je dienstverlening een hele hoop opschroeven.

Strava | AP | IP | AW

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:04

Reptile209

- gers -

Vanaf september biedt Planet een nieuw pakket: ISDN 100. 100 uur 'netten voor € 24,95, vast bedrag zonder tikken. Volgens mij wordt het juist voor situaties als de jouwe in de markt gegooid: geen breedband, wel Tweakers :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Reptile209 schreef op 22 July 2003 @ 11:36:
Vanaf september biedt Planet een nieuw pakket: ISDN 100. 100 uur 'netten voor € 24,95, vast bedrag zonder tikken. Volgens mij wordt het juist voor situaties als de jouwe in de markt gegooid: geen breedband, wel Tweakers :).
Dit is veel goedkoper dan de andere aanbieders (Onetel/Dailyom) en je hoeft geen gebruik te maken van een telecomprovider

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al meerdere malen aktie op poten proberen te zetten en onze gemeente ge-emailed etc etc etc...maar er gebeurt gewoon niks hier in dit gat (Albergen Overijssel).

Ik denk dat ik maar gewoon gratis abo neem en gewoon wacht tot ik w-lan via mijn broer kan krijgen.

Nederland gaat digitaal ...maar alleen als je in bebouwde kom woont. :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 19:39 ]

Verwijderd

hoeveel uren per maand internet je eigenlijk ?

Verwijderd

Topicstarter
veel.. :)

ik denk gemiddeld z'on 2,5 uur per dag (zowieso).

p.s. Nog steeds geen bericht terug van Skystorm. Al 2 dagen geleden verstuurd.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 19:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
ISDN100 wordt het niet: zit ik nog met trage ISDN + beperkt aantal uren/mnd
Satelliet wordt het niet: is veel te duur/ slechte ping/ moet ik nog steeds inbellen
It's logic/ wifi etc wordt het niet: moet ik eerst +30 mensen vinden die dit ook willen (heb ik al meerdere keren geprobeerd zonder resultaat in dit gehucht).

Dus ik ga voor...

@home Breedband (via W-LAN)

-Downloaden tot 1-2 Mbit/s
-25 Mb webspace
-5 E-mail-adressen

€ 47,95 p.m.

Ik zal eens overleggen met mijn broer om dit abo te nemen...(split kosten etc). :)
Installatiepakket is nu gratis ...verstandig om het nu vast te bestellen en deze aktie nog meepakken?

Wat raden jullie aan voor W-LAN materiaal/merken?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2003 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer verhuist ongeveer in September naar het nieuwe huis, kan ik nu alvast het pakket bestellen of kan ik beter nog even wachten voordat ik abo afsluit etc?

Verwijderd

Topicstarter
"Helaas
Op jouw adres kunnen we (nog) geen @Home aansluiting realiseren. Het netwerk bij jou in de buurt is nog niet geschikt voor internet via de kabel.

Als je op de hoogte gehouden wilt worden wanneer je @Home wel kunt krijgen, vul dan het onderstaande formulier in."

kan mijn broer nu wel of geen kabel krijgen???

het huis is net nieuw gebouwd, dus kabel zal nog wel niet aangesloten zijn?? Of mag dat niks uitmaken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2003 13:05 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Belletje naar @Home? 0900-8112 (€ 0,10 p/m) :).

• mjszwo
  • Niet online
ik gebruik ook nog steeds Wanadoo Hometime (Analoog) en wil er ook vanaf... maar ik zit eraan vast :r
ik kan totaal niks anders hier, echt om gestoord van te worden :r

ik internet hier zo'n 8 daluren per dag via Hometime, plus in de weekenden bijna de hele dag. kost zo'n 150 euro.

ik vind het gewoon oneerlijk... ADSL en Kabel is stukken goedkoper en veel sneller, en dit is teringlangzaam en teringduur... en zeg nou zelf... wat kan je met 5,4kbps nou doen op internet? soms download ik een file van +100mb, maar dan ben ik ook 2 hele avonden bezig :'(

edit:
owja, en dan internet me vriendin ook nog via diezelfde 56k verbinding

[ Voor 9% gewijzigd door mjszwo op 27-07-2003 12:47 ]

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Gelukkig ben je niet internetverslaafd met zo'n onlinetijd, of je werkt te veel thuis :). Voor jou zou zo'n Planet ISDN 100 uur best rendabel zijn volgens mij. Betaal je wel een smak tikken bij (30 * 8 uur = 240 uur, 140 uur bijlellen), maar dat kan nooit veel duurder zijn. En ISDN is bijna 2x zo snel.

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Zoals hier eerder werdt gezet het omzetten naar Wanadoo free, opzich handig, maar dat "free" kost je wel 1,95€ per maand. :X Wat betekent gratis eigenlijks nog in deze tijd. :/

Dus gewoon telefoonpakken en afmelden mocht je dat van plan zijn.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
-Skyhawk- schreef op 27 juli 2003 @ 12:57:
Zoals hier eerder werdt gezet het omzetten naar Wanadoo free, opzich handig, maar dat "free" kost je wel 1,95€ per maand. :X Wat betekent gratis eigenlijks nog in deze tijd. :/

Dus gewoon telefoonpakken en afmelden mocht je dat van plan zijn.
Hoe kom je erbij dat Wanadoo Free € 1,95 per maand vraagt? Das Wanadoo Budget 10%, check hun site maar eens. Wanadoo Free heeft geen maandelijkse kosten.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt het precies? Moet ik eerst Essent Kabelcom vragen om een kabelaansluiting en kan ik daarna pas kabel via @home aanvragen?

Wie weet hoe dit precies in zijn werk gaat?

• Reptile209

Reptile209

- gers -

Kom op Godflesh, beetje zelf werken he ;).
Je kunt je bij @Home telefonisch (0800-1414) of via deze website aanmelden.

Dit nummer is bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 22:00 uur. Op zaterdag van 9:30 tot 18:00 uur en zondags van 12:00 tot 18:00 uur.
ik denk dat ze op dat gratis nummer met alle plezier je vragen beantwoorden :).

Verwijderd

Topicstarter
Het kon zijn dat iemand hier dit wist. :)

Weet ik "meteen" waar ik aan toe ben en ben ik niet blij gemaakt met een dooie mus etc...als je begrijpt wat ik bedoel.

Ik hoop dat kabel mogelijk is.

/me keeps fingers crossed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet ongeveer 1km overbruggen / point to point.

Hoe ziet is z'on antenne nu uit? Hoe groot? Iemand foto's ervan?

Is het zoiets?: Afbeeldingslocatie: http://www.wifishop.nl/media/sd15ant.jpg

p.s. er staan wel bomen ertussen...gaat dit goed of niet?

Hier een paar foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ben.leuk/wlan/small1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ben.leuk/wlan/small2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ben.leuk/wlan/small3.jpg

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 19:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn broer is niet erg blij met een antenne op zijn schoorsteen. Hij vroeg of de antenne ook aan de boom kon worden vastgemaakt.

Het gaat om deze boom:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ben.leuk/wlan/boomwlan.jpg

...of mag deze antenne helemaal niet bewegen i.v.m. data/ contactverlies? Werkt het hetzelfde als bij tvschotel, als deze namelijk bij ons iets is bewogen is het signaal weg.

Wie kan me hier wat opheldering over geven?

Verwijderd

Ik dacht dat je zei dat er een boom voor zou staan maar volgens mij is het een oerwoud lijkt het wel!
Nou, ik vraag me af of het je gaat lukken moet ik zeggen!
De frequenties die worden gebruikt zijn nogal hoog dus de radiogolven gaan loodrecht.
Er mag niks tussen de zender en ontvanger staan om een stabiel signaal te krijgen ben ik bang.
De afstand lijkt me te doen als de zender zwaar genoeg is maar dat geldt natuurlijk voor beide kanten!
Als ik zo je foto's zie denk ik dat het een lastig verhaal voor je wordt.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het is maar 1 boom hoor die er tussen staat. :)

...maar ik was dus van plan om die antenne in een boom te maken. Nu is mijn vraag:

Krijg ik dataverlies of valt de verbinding weg als de boom beetje beweegt?

Gaat dit problemen veroorzaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 13:02 ]

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 11:48

Arfman

Drome!

Inderdaad, wat Godflesh zegt. Ik ben samen met hem wezen kijken langs de 'route' die het signaal moet afleggen, en ik moet zeggen dat deze foto's erger doen vermoeden dan het in werkelijkheid is.

Ik weet dus alleen niet of je zo'n zender ook in een boom kunt plaatsen. Ik weet niet wat de tolerantie is. Hoeveel CM mag zo'n antenne bewegen voordat het signaal verloren gaat ?

Oh, the joy of living in a desolated place ... :(

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

Topicstarter
Waar zijn de experts als je ze nodig hebt? ;)

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een antennemast (ongeveer 15meter) wil plaatsen in onze tuin moet ik daarvoor naar gemeente? ..of is dat niet nodig?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 21:59:
Als ik een antennemast (ongeveer 15meter) wil plaatsen in onze tuin moet ik daarvoor naar gemeente? ..of is dat niet nodig?
Denk het wel.
Ten eerste moet je weten of het plaatsen van antennes toegestaan is. (er is ooit een verdrag opgesteld in Geneve die zegt dat het toegestaan is om draadloze signalen te mogen ontvangen maar hoe dit precies zit weet ik niet dus zoek dit eens op).
Maar een Gemeente kan regels opgesteld hebben voor plaatsing van antennes.
Zo kan het zijn dat een antenne een max aantal meters boven de grond mag komen en voor hogere heb je waarschijnlijk een vergunning nodig.
Ik weet ook niet hoe het zit met het zenden, ook daar kunnen allerlei regels voor zijn.
Ik zou het navragen bij de gemeente van je woonplaats hoe het zit met het opstellen van antennes en misschien kun je contact opnemen met de RDR over het toestaan van zender/ontvanger apparatuur.
Je kunt als je het wil beter zorgen dat je het "volgens de regels" doet om geen gezeur of zelfs boetes achteraf te krijgen.Dan wordt het nog een duur geintje natuurlijk.
Persoonlijk als ik het zo allemaal lees en zie in je topic lijken er veel voeten in de aarde te kunnen zitten en ik zou er persoonlijk niet aan beginnen.
Maar goed..een brutaal mens heeft de halve wereld tenslotte.
Ik ben benieuwd hoe ver je met je actie komt en ik wens je er succes mee en hou ons verder op de hoogte!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil me 100% aan de regels houden... :)

Het zal misschien wat duur zijn in het begin, maar uiteindelijk ben ik goedkoper uit dan met ISDN.

andere voordelen zijn:

-onbeperkt online (kunnen) zijn
-veel snellere downloadsnelheid
-veel goedkoper doordat telefoonkosten vervallen

Ik weet zeker dat mijn plan 100% haalbaar is en zal als het werkt zeker wat replyen hier. :P

Het zal nog wel even duren voordat het werkt...maar goed...daar heb ik straks ook wat voor.

Ik probeer nu zoveel mogelijk advies/info te vinden op forums etc, dus als iemand advies heeft voor me?! Post it here.

Welke antennes (voor ongeveer 2km) raden jullie aan etc? Werkelijke afstand zal ongeveer 1 km zijn point to point gok ik, maar bij slecht weer/vochtigheid word het signaal snel minder en dat wou ik bij voorhand al incalculeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even een ruw ontwerp gemaakt hoe de "boomantenne" er ongeveer uit moet komen te zien:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/ben.leuk/wlan/ontwerpsmall.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 16:39:
Ik heb even een ruw ontwerp gemaakt hoe de "boomantenne" er ongeveer uit moet komen te zien:

[afbeelding]
kan je wel vertellen dat het nagoeg onmogelijk is wat je daar wilt met die boom. Vooral op die hoogte.. teveel wind.. en dan daarbij.. als het stormt is ie zo stuk?

Verwijderd

Topicstarter
De antennemast word natuurlijk heel goed vastgemaakt aan de boom zelf...en ik gebruik goede pijpen (kwa dikte/sterkte) en het frame wordt custom voor de boom in elkaar gelast.

Het aantal meters aangegeven is globaal...

p.s. Als een antenne aan een schoorsteen zit is hij dan ook zo stuk/last van teveel wind? ...tuurlijk niet.

Verwijderd

Vastmaken aan die boom had ik ook niet gedaan.

Je kunt toch net zo makkelijk ff een lange metalen buis de grond in slaan?. Want zo'n boom met al zijn takken vangt natuurlijk akelig veel wind.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik hem in de boom maak valt hij minder op...tis meer "voor het oog" dat hij in de boom komt.

De antenne zal alleen bewegen als de stam heen en weer zou gaan, wat niet erg snel zal gebeuren. De antennemast staat op dikke stam geschroeft, staat dus los van de kleinere takken.

Kunnen jullie me wat advies geven over welke antennes/kabels etc ik het beste kan aanschaffen?

Ik las gisteren ook over antennes die door gebouwen heenkunnen?

de afstand is ongeveer 1-1,5 km, dus wou i.v.m. slecht weer etc waardoor het bereik minder wordt er 2 antennes neerzetten met bereik van ongeveer 2 km.

Advies hierover is meer dan welkom. :)

Als je nog andere tips voor me hebben, post ze dan even a.u.b.

(p.s. Ik heb search al gebruikt)

Ik heb zelf totaal geen benul welk materiaal goed is etc en wat precies ik moet aanschaffen.

Verwijderd

Topicstarter
Bundle aanbieding op wifishop.nl:

B2B2KM
------------------------------------------------------------------------------
Draadloos Building-to-building bundle 2 Km Euro399,00

Verbind uw netwerken draadloos.

- Tot 1KM overbruggen ...waarom staat boven 2 km? ]----->*<-----[ ?
- 128bit encryptie
- Veilig
Inhoud pakket:
- 2 X Linksys WAP11
- 2 X Pacific Wireless 15 dBi Parabolische richtantenne
- 2 X 7 meter H2000 low loss Coax + koppelstukken
- Montage beugels voor paal of mast
- Muurbeugels
- Vulcaniserende tape

is dit precies wat ik nodig heb?

+ deze:

BEFW11S4

--------------------------------------------------------------------------------
Linksys draadloos-G AP + DSL Router 54MBps + 4 poorts switch 154,70incl 130,00 excl

Nu tot 5 keer sneller draadloos!!

Functioneert ook in combinatie met oude 11 mbps standaard
Wireless-G Access Point
Router
4 poort 10/100 switch
VPN pass-through
NAT
Firewall
WEP encryptie (128 bit en 64 bit)
DHCP

en deze voor bij mij thuis:

WAP11

--------------------------------------------------------------------------------
Linksys Access Point 54Mbit WAP54G Euro127,00

Nu tot 5 keer sneller draadloos!!

Functioneert ook in combinatie met oude 11 mbps wifi standaard
Wireless-G Access Point
WEP encryptie (128 bit en 64 bit)

Geef me even feedback a.u.b. over wat jullie (anders) zouden doen...

p.s. ik heb weer meer dan 7 meter kabel nodig om de antennes aan te sluiten. Heeft dit veel invloed op de sterkte van het signaal?

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand met feedback?

Verwijderd

Topicstarter
Is er een tool om sterkte van het signaal te meten/zien als ik antennes ga richten/plaatsen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 19:13:
Is er een tool om sterkte van het signaal te meten/zien als ik antennes ga richten/plaatsen?
Ja, die bestaat zeker wel (heb het gezien toen hier een monteur WiFi aan kwam leggen) maar of het ook zo te krijgen is geen idee.
Het leek wel op een systeem die ook wordt gebruikt bij het plaatsen van satelliet TV schotels.
Misschien zit bij een Wifi pakket wat je wilt gaan aanschaffen ook zoiets dergelijk wel.
Het lijkt me raadzaam omdat ik merk dat je echt serieus een poging wil wagen om contact met een bedrijf te gaan zoeken die hierin gespecialseerd is mocht je dat nog niet hebben gedaan.
Vragen staat vrij..misschien krijg je geen antwoord of moet je betalen maar probeer je niks, weet je niks maar je lijkt me duidelijk een volhouder!!

Verwijderd

Topicstarter
...meer desperate om eindelijk goedkoop/snel internet te krijgen en van limits van ISDN verlost te zijn. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 August 2003 @ 19:40:
...meer desperate om eindelijk goedkoop/snel internet te krijgen en van limits van ISDN verlost te zijn. :)
Op de snelheid na zijn er geen limits voor ISDN Godflesh...of het zou je bankrekening voor de inbeltikken moeten zijn... >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 21:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ISDN heeft aantal "gratis" uren en daarna betaal je gewoon voor elke tik (bij mijn huidige abo). Je betaald dus voor abo-kosten + belkosten en kunt dus niet onbeperkt zijn zoals bij ADSL/Kabel (of je moet bereid zijn 500 Euro per maand voor internetkosten neer te leggen).

Ik zal blij zijn als W-LAN hier eindelijk draait, maar kan nog wel paar 3 maanden duren volgens mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 22:51 ]

Verwijderd

iig veel succes godflesh, en hou ons op de hoogte :). Ik ben namelijk erg benieuwd naar het resultaat.

Verwijderd

je moet gewoon website maken waar mensen zich kunnen aanmelding zorg dat in de krant of regionaal dagblad etc komt , flink rondspammen, paar a4 gewoon met zwarte text opplakken bij bieb, politie bureau buurthuis watever, maar dan kom je snel aan 350 meldingen

Verwijderd

Topicstarter
Als iemand nog tips etc heeft of dingen waar ik aan moet denken post ze dan even...tis mijn eerste W-LAN project en alle hulp is welkom. :)

Verwijderd

Topicstarter
W-Lan project is van de baan.... :(

Ik mag waarschijnlijk geen antenne in de boom plaatsen omdat deze "beschermt" moet worden en mijn broer wil plotseling geen antenne meer in de tuin/aan huis.

bye bye fast/goedkoop internet en welcome back again retetraag internet en hoge telefoonrekening.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 22:23 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
nee, want je mag nogsteeds analoog inbellen!
gaat idd iets trager, maar je heb niet een hoge rekening...

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 21:51:
W-Lan project is van de baan.... :(

Ik mag waarschijnlijk geen antenne in de boom plaatsen omdat deze "beschermt" moet worden en mijn broer wil plotseling geen antenne meer in de tuin/aan huis.

bye bye fast/goedkoop internet en welcome back again retetraag internet en hoge telefoonrekening.
Dat is errug vervelend voor je ja.
Ik adviseer je daarom om te overwegen om een Flatfee ISDN/analoog abbo te nemen bij Scarlet/One.Tel
Je hebt daar surfblokken tot 100 uur tot 50 euro (Als het goed is gaat Planet ISDN voor 100 uur aanbieden voor 25 euro) en voor 250 euro kun je volledig Flatfee bij Scarlet nemen waarbij het prettig om te weten is dat je dit per maand kunt afzeggen.
Blijft duur maar als je geen andere keus hebt....

Suc6 in elk geval...

Verwijderd

Topicstarter
Is er een manier om andere antennes te gebruiken b.v. die door gebouwen heengaan en waardoor is ik dus geen grote mast hoef te plaatsen. Is dat legaal?
Pagina: 1