Toon posts:

[Beamers] Waarop moet je letten ?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan een (tweedehands) beamer te gaan kopen. Hij mag niet meer dan 1000 euro kosten, op marktplaats komen er hiervoor wel een aantal in aanmerking.

Mijn vraag is dus waarop gelet moet worden bij de aanschaf van zo'n apparaat. Ik wil er DivX en DVD mee gaan kijken dus de kwaliteit moet i.i.g. goed zijn.
Ik weet dat een belangrijk iets bij beamers het aantal ansilumen is. Weet iemand wat ansilumen betekent en welke waardes nodig zijn voor goed beeld?

En verder weet iemand wat een goede beamer verder aan specificaties moet hebben? [ Resoluties, in-en outputs, beeldverhoudingen, S-VHS XVHS (??), audio etc.] Vooral belangrijk is ook de afstand waarop de beamer 'perfect' beeld geeft, dit moet niet te ver zijn.

Ik heb al een aardig tijdje op google gezocht en op tweakers is hier al helemaal weinig over te vinden. Willen alsjeblieft vooral de mensen reageren die er verstand van hebben of zelf ook een beamer hebben (ervaringen)...

Alvast erg bedankt !

(dit topic kan ook nuttig zijn voor toekomstige geinteresserden )

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:21

4POX

Everybody is wired

BIj 2de hands beamers moet je altijd rekening houden met de lamp.. Veelal gaan lampen maar 2000 of erger , maar 1000 uur mee.. Controleer altijd hoe lang de lamp gebruikt is.. Betere beamers houden een klok bij... Nieuwe lampen zitten rond de 500 euro

AKA Rinkel weblog

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

zo'n topic bestaat al :)
Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen !

Als je na het lezen nog echt specifieke vragen hebt (dus niet "welke moet ik nou kopen? 8)7 " enzo ;)), kan je daar verder gaan :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.