Toon posts:

Wake On Lan broadcast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil dat ik in een subnet alle pc's een wake on lan commando kan geven. Normaal gesproken staat in het maggic packet van het wake on lan commando het MAC adres van desbetreffende pc. Dit wordt vervolgens naar 255.255.255.255 op poort 9 gestuurd. Dit werkt allemaal goed.

Alleen ik wil dus 1 commando sturen naar een X aantal pc's die vervolgens allemaal aangaan. Nu dacht ik dat ik bij het mac adres gewoon allemaal FF'n kon zetten. Alleen helaas werkt dat niet.

Is dit gewoon absoluut onmogelijk of moet het op een andere manier?

(Ik gebruik een 3-Com dualspeed 8 poorts switch)

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
alle MAC adressen gelijk maken???
MAC adressen worden gebruikt voor het asignen van een IP via DHCP... MAC adressen MOETEN verschillen om een netwerk goed te laten werken afaik...
(net als IP's die moeten verschillen :P)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

maak jij ff al je mac's gelijk en kijk dan of je ethernet nog werkt.
suc6

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• AEZscf
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06:07
Uhm, weet niet hoeveel verstand sommige posters hier hebben, maar er word met geen woord gesproken over het gelijk maken van MAC adressen.
Hij praat alleen over het verzenden van een packet naar een MAC adres met allemaal F-en. En een MAC adres met allemaal F-en is hetzelfde als ip adres van 255.255.255.255.
Een broadcast dus, juist.
En dat wou ik ff kwijt.
De beginposter kan ik verder niet helpen. Maar ben wel benieuwd of het kan, al lijkt het me niet verstanding om in een netwerk alle computers gelijktijdig te laten opstarten, maar dat is een ander verhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Het is trouwens geen multicast maar een broadcast. Ik wil dus alle pc's in een bepaald subnet een Wake On Lane geven.

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
ff van CA web.

In this case, the [DESTINATION ADDRESS] is a broadcast address for the subnet where the target machine is located. Network Routers and nodes forward the directed broadcast to the specified network, which then interprets it as a MAC-level broadcast address. The Wake-On-LAN adapter will compare the MAC address located in the packet with its own MAC address. If they are identical, the machine will awake. This method resolves the problem mentioned in 3.1.1, however, it can only be used if the Routers are broadcast forwarding enabled.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Predator

Suffers from split brain

PNS -> NT & ff multicast -> broadcast

WOL (meer bepaald de nic) kijkt of zijn mac-adres in het pakket een aantal maal (16x dacht ik) voorkomt.
Dus zelfs al broadcast je dat, gaan de nics nog altijd naar hun mac 16x na elkaar kijken voor ze opstarten.

Standaard wol tooltjes doen dat enkel moet het mac adres wat jij als doeladres opgeeft.

Als je nou wat zou broadcasten waarin alle mac adressen 16x na elkaar zitten dan lukt het misschien wel. Maar dat is nogal omslachtig.

Staat er geen server in dat netwerk ergens ?
Anders maak je een kleine database met een webbased tool die dan op jouw commando naar elke mac uit de database een WOL magic packet stuurt.

[ Voor 118% gewijzigd door Predator op 22-07-2003 10:47 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Het is een heel specifiek systeem (bowling scoresysteem). Maar we gaan het wel gewoon per computer doen. (We hebben hier wel de mac adressen). Maar goed het liefste had ik het dat ik gewoon een broadcast kon sturen. Maar dat blijkt dus niet te kunnen.

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-08 22:01
Is dit wel verstandig?? volgens mij als je een PC opstart, krijg je een piek van 3* de nominale belasting van het apparaat. Als je PC dus normaal 200 W zou zijn (ongveer 1 A), dan krijg je nu een piek van 3A per PC. Als je dan een stuk of 12 PC's op één groep hebt, dan kun je verwachten dat je de stoppen uit je groepenkast blaast.

Verwijderd

Je kan ook wol.exe downloaden en hiermee een batch bestand ervan maken. dan kan je ook een timer erin doen om voor te zorgen dat niet alle systemen gelijk opstarten ;)

Verwijderd

Topicstarter
HansMij schreef op 22 July 2003 @ 12:23:
Is dit wel verstandig?? volgens mij als je een PC opstart, krijg je een piek van 3* de nominale belasting van het apparaat. Als je PC dus normaal 200 W zou zijn (ongveer 1 A), dan krijg je nu een piek van 3A per PC. Als je dan een stuk of 12 PC's op één groep hebt, dan kun je verwachten dat je de stoppen uit je groepenkast blaast.
Is geen probleem nu gebeurt het namelijk ook al dat er meerdere computers tegelijk aangezet worden (bijv 16 amiga's, die gebruiken wel veel minder spanning). Maar wij denken dat dat geen probleem zal zijn. Het zijn namelijk ook trage zekeringen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 12:33:
Je kan ook wol.exe downloaden en hiermee een batch bestand ervan maken. dan kan je ook een timer erin doen om voor te zorgen dat niet alle systemen gelijk opstarten ;)
wol.exe kan je hier downloaden: http://www.gammadyne.com/wol.exe

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2003 13:28 ]

Pagina: 1