Toon posts:

MySQL database benaderen dmv Acces, hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, Mensen

Ik had een vraag ik zou graag access willen tot mijn mysql database met acces maar hoe zou ik dat moeten doen. Dus wie helpt mij. Ik heb er wel een speciaal ODBC driver voor maar ja dan zeght die access dienied als ik probeer in te loggen..

Groetjes,

• Reda
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 23:22

Reda

HA DO KEN

'k heb ongeveer hetzelfde echter heb ik de volgende stappen al ondernomen.

Ik heb in MySQL met phpMyAdmin al een gebruiker aangemaakt die vanaf mijn lokale IP kan inloggen met root rechten.
Ik heb vervolgens van www.mysql.com de ODBC driver MyODBC-3.51.06.exe gedownload en deze geinstalleerd.

Wanneer ik nu in WinXP mijn ODBC verbindingen bekijk staat daar keurig de myodbc3-test met de MySQL ODBC 3.51 driver.
Ik test de connectie en volgens de software is deze in orde.

Maar nu wil ik in AccesXP een ODBC verbinding maken en krijg ik in na het scherm van wat voor DB ik wil gebruiken alleen de 2 keuzes: Microsoft Jet en Microsoft OLE DB.

Hoe kan ik het nu oplossen.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets duidelijker gemaakt..

En dit past beter in Software Algemeen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Vurabes
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Hier stond iets doms...

[ Voor 97% gewijzigd door Vurabes op 10-09-2003 16:58 ]

On a clear day you can C#

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 16:52
Kun je hiermee alleen gegevens kopiëren of zou je ook eventueel een soort front-end kunnen maken voor mysql? Dat zou namelijk wel heel handig zijn, dan kun je gebruik maken van de voordelen van beide systemen.

Verwijderd

Ik heb wel geen xp bij de hand, maar ik kan vanuit de table view kiezen voor koppelen of importeren. In het lijstje waar je normaal een bestand selecteert kan ik ook ODBC aangeven, waarna mijn 'select data source'-scherm naar voren komt.
Access denied is een normaal gesproken een kwestie van het wachtwoord goed intypen

• Reda

Reda

HA DO KEN

oke het is me al gelukt.. en ik weet nu dat ik voortaan een rolscherm tot het einde moet doorlezen :)

• Reda

Reda

HA DO KEN

nog 1 vraagje...

is het wel mogelijk om tabellen toe te voegen vanuit MS-Acces zodat deze opgeslagen worden in MySQL.
Daar ging het mij uiteindelijk ook om.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Gebruik je een Linux-server (en dan ook Apache), of gebruik je een 2de Windows-workstation, waar MySQL op draait ?

eagle

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-06 12:45

slm

Verwijderd schreef op 28 november 2000 @ 18:05:
Hoi, Mensen

Ik had een vraag ik zou graag access willen tot mijn mysql database met acces maar hoe zou ik dat moeten doen. Dus wie helpt mij. Ik heb er wel een speciaal ODBC driver voor maar ja dan zeght die access dienied als ik probeer in te loggen..

Groetjes,
Jeroen Naeff
1. Ga naar ODBC Data Source Administrator of iets wat daar op lijkt in je Control Panel
2. kijk waar de MySQL driver staat
3. kies voor Configure
4. voor de juiste connectie gegevens in.
5. klaar
djluc schreef op 10 september 2003 @ 16:58:
Kun je hiermee alleen gegevens kopiëren of zou je ook eventueel een soort front-end kunnen maken voor mysql? Dat zou namelijk wel heel handig zijn, dan kun je gebruik maken van de voordelen van beide systemen.
Hiermee kan je in principe alles. Je kan evt MySQL (gedeeltelijk) beheren via Access mocht je dat om de e.o.a. reden willen...
Reda schreef op 10 september 2003 @ 16:48:
'k heb ongeveer hetzelfde echter heb ik de volgende stappen al ondernomen.
[...]
Hoe kan ik het nu oplossen.
1. Ga naar Access
2. Kies nieuwe db
3. Kies koppelen
4. Kies ODBC
5. Kies Machine Data Source
6. Kies MySQL

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Pagina: 1