Windows XP Pro wil niet installeren, fdisk werkt ook niet.

Pagina: 1
Acties:

• -GSF-JohnDoe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-02 22:53

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
Ik heb net een nieuwe pc in elkaar gezet, en nu wilde ik WinXP Pro installeeren, maar iedere keer als ik het probeer loopt de installatie vast. Dit is altijd bij het begin als de installatie de bestanden aan het laden is die nodig zijn bij de installatie. Ik ben vreemd genoeg 1 keer verder gekomen, maar toen kreeg ik een BSOD die aangaf dat er een fout was opgetreden bij het schrijven naar Read Only Memory (ik neem aan mijn HD).

Toen ik fdisk probeerde (WinME opstart flop) en een primaire partitie probeerde aan te maken liep fdisk vast bij het checken van de HD ruimte.

ik weet dat het niet veel info is maar kan iemand mij helpen? Ik heb nog maar 3 dagen de tijd. :'( .

Specs:

Asus A7N8x-Deluxe
AMD Athlon XP 2500
GeForce3 Ti200
2x Maxtor Diamond 9 Plus (7200 rpm, 8mb cache)
AOpen CD rewriter 52x24x52

mijn HD's/Mobo/CD speler en CPU zijn vers uit de verpakking

Verwijderd

Had ik ook bij eenvan mijn pc'tjes... maar als je wacht, gaat de installer na een minuut of 10 door...

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Heb je dit probleem bij allebei de HD's? Of heb je de HD's met S-ATA convertors in Raid aan de S-ATA controller gehangen? In dat geval moet je de schijven es appart gaan testen. Controleer of ze correct door het BIOS worden herkent en of de jumpers goed staan. (Verkies Master of Slave boven Cable Select.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-05 19:15

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 22:04:
Had ik ook bij eenvan mijn pc'tjes... maar als je wacht, gaat de installer na een minuut of 10 door...
Ja, maar dit is dus niet normaal he :P Zoiets heb ik ook ja, maar dan met een superkapotte Maxtor schijf die hier ligt en nog omgeruild moet worden ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
Mijn Hd's staan niet in S-ATA, maar gewoon op IDE (Master-Slave). Bios herkent ze wel en ook met de goede grootte.

Er is nog iets: ze worder best wel heet al ze lang aan staan. hoort dit? Of is (één van) mijn Hd's naar de klote?

hoe kan ik de schijven apart testen?

[ Voor 11% gewijzigd door -GSF-JohnDoe op 21-07-2003 22:16 ]

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Op de website van Maxtor kun je onder software een programma vinden dat is genaamd Powermax. Te downloaden op http://www.maxtor.com/en/...eement.htm?powermax.exe,,
Hiermee kun je je schijven testen.
Het kan wel eens zijn dat je geheugen defect is. Probeer eerst je schijven te testen.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

-GSF-JohnDoe schreef op 21 July 2003 @ 22:16:
hoe kan ik de schijven apart testen?
Daar hebben we de harde waren sectie voor ;)

Zie FAQ Opslagmedia & I/O Controllers (21-06-2003) voor alle info.

Je kan ook met de BSOD info deze nog even doorwerken:
Windows XP en 2000 BSOD guide

Probeer ook met de setup van windows XP met zo weinig mogeljik hardware te booten. Dus 1 HD en een cd-rom is voldoende (wel de vga kaart en het mem er in laten natuurlijk :+ )

[ Voor 35% gewijzigd door momania op 21-07-2003 23:32 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
ok, ga ik dat wel proberen. Ik ga er wel van uit dat me ram niet kapot is. Het is net een week oud, 512 MB 333 Kingston :\

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43

spaceboy

Op grote hoogte

Dat die schijven heet worden (7200 toeren in elk geval) is een feit ja. Volgens mij kan dat ook nooit gezond zijn, maar 't is altijd zo. Tenzij je die weer gaat koelen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• jagermeister
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01 13:33

jagermeister

Artillerie magneet :-(

-GSF-JohnDoe schreef op 21 juli 2003 @ 23:41:
ok, ga ik dat wel proberen. Ik ga er wel van uit dat me ram niet kapot is. Het is net een week oud, 512 MB 333 Kingston :\
Ga nooit ergens zomaar vanuit :+ Probeer je geheugen eens te testen met Memtest. Zoek op Memtest en je hebt zo een link.

Kan ook zijn dat je een brakke cd hebt. Misschien een slechte kopie ofzo...

Edit: Effe een linkje opgezocht voor je. Memtest86

[ Voor 10% gewijzigd door jagermeister op 22-07-2003 05:09 ]

- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER

Verwijderd

Heb dit ook gehad. Bleek ook een geheugen probleem. Eerst een stripje eruit, toen alles OK. Later ander merk geheugen erbij gezet. Staat in BIOS alles goed vwb je geheugen?
Het moet allemaal kunnen vanaf de XP CDROM, maar als je met een diskette wilt werken, adviseer ik je er een te nemen van Win98 en niet van WinME.

• -GSF-JohnDoe

-GSF-JohnDoe

[insert tile here]

Topicstarter
het was idd mijn gloednieuwe strookje Kingston RAM (512 MB PC2700) :( :'( gelukkig heb ik nog garantie :|

• Crest
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-03 17:01
Kingston heeft levenslange garantie. Je winkelier zal het geheugen waarschijnlijk zonder problemen omruilen.
Pagina: 1