NEC ND1100A CD-Rippen

Pagina: 1
Acties:

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik ben een cd aan het backuppen van vroeger. Sommige zijn al meer dan 10 jaar en een paar ben ik al kwijt omdat deze gaatjes hebben gekregen doordat de inkt die aan de bovenkant van de cd's zit er doorheen gebeten heeft ;( o.a. top40 89' heeft dit bijvoorbeeld.

Ontopic:

Ik heb een nieuwe Nec ND1100 en was gewend van mijn cdromspeler (50x) dat ik met 4x moest rippen, das maximaal maar nu heb ik met die Nec dat EAC zegt dat ie C2 error information ondersteunt en die heeft ie getest en dat werkt goed zegt ie.

Nu kan ik cd's rippen maar ipv 4 speed haal ik nu meer dan 32 speed en dat verbaasd me. Wel, wat is dan het probleem??

Wat ik me afvraag is of het rippen nu wel goed gaat. Zo op het gehoor is er nog niet wat aan de hand maar ik wil een behoorlijk aantal cd's opnemen en ik wil ze zo goed als het kan 'bit to bit' identiek hebben zonder tikjes e.d.

Is dit een reële snelheid voor deze speler??

PS. Ik had daarvoor ook een andere cd opgenomen met deze speler en toen deed ie het met aan het begin 10x en aan het einde 22x en nu meteen al 32 speed. Toen had ik wel een instelling van digitaal afspelen in device manager op on staan en die staat nu uit vanwege een ander probleempje. Maar dat kan er niet mee te maken hebben lijkt me.

Iemand ervaring hiermee?? Moet C2 nu aanstaan of niet? EAC vind van wel maar bij de test of de cd speler ook cached zegt ie de ene keer ja en de andere keer nee :?

Edit:
Ik spring van de ene verbazing in de andere, die ND1100 is gewoon über _/-\o_ Ik heb hier een cd waar een barstje in de rand zit (temperatuursverschil oid) en die is gewoon niet meer te lezen. Ik stop em in de ND1100 en hij leest er foutloos overheen en er zit geen enkele tik in het geluid! rippen van een 4 minuten nummer in luttele seconden van een cd die in een normale cd speler niet meer bruikbaar is !. B)

[ Voor 17% gewijzigd door Fairy op 21-07-2003 21:58 ]

Verwijderd

met welk programma rip je dan?

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11-2025
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 12:02:
met welk programma rip je dan?
Als ik het goed gelezen heb : EAC

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Als de CD's erg slecht zijn moet je EAC in secure mode zetten (werkt niet met alle drives), het duurt wat langer omdat ie alle audio sectors 2x leest en eventuele fouten leest ie tot 82x...als het dan nog niet goed is houd het echt op.

Misschien is BadCopy Pro een optie voor de beschadigde CD's (reflectielaag), Ik heb het nooit met Audio CD's geprobeerd maar van een Data CD met flinke kras en wat putjes heb ik toch iets van 99% kunnen redden.

Wat C2 betreft, dat is iets wat je moet proberen het heeft met error correctie te maken, de ene keer werkt het goed en de andere keer niet.

Overigens kun je ook "Test & Copy" gebruiken, daarmee maak je gebruik van CRC (Cyclic Redundancy Check oftewel error checking), maar ook daarmee is er geen garantie dat de copy 100% is.

Verwijderd

:d sorry nu zie ik het ook

• Fairy
  • Niet online
KILLorBE schreef op 22 juli 2003 @ 13:37:
Als de CD's erg slecht zijn moet je EAC in secure mode zetten (werkt niet met alle drives), het duurt wat langer omdat ie alle audio sectors 2x leest en eventuele fouten leest ie tot 82x...als het dan nog niet goed is houd het echt op.

Misschien is BadCopy Pro een optie voor de beschadigde CD's (reflectielaag), Ik heb het nooit met Audio CD's geprobeerd maar van een Data CD met flinke kras en wat putjes heb ik toch iets van 99% kunnen redden.

Wat C2 betreft, dat is iets wat je moet proberen het heeft met error correctie te maken, de ene keer werkt het goed en de andere keer niet.

Overigens kun je ook "Test & Copy" gebruiken, daarmee maak je gebruik van CRC (Cyclic Redundancy Check oftewel error checking), maar ook daarmee is er geen garantie dat de copy 100% is.
Secure mode gebruik ik altijd en daarom vond ik het zo vaag dat ie zo snel is :)

Gemiddelde snelheid is denk ik ongeveer 24x.

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

De speed van 24x is normaal, haal ik ook op CDs van goede kwaliteit met mijn plextor 40x scsi. En de rips zijn gewoon heel goed.

[ Voor 16% gewijzigd door tHe_BiNk op 22-07-2003 18:34 ]

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

• Fairy
  • Niet online
tHe_BiNk schreef op 22 July 2003 @ 18:34:
De speed van 24x is normaal, haal ik ook op CDs van goede kwaliteit met mijn plextor 40x scsi. En de rips zijn gewoon heel goed.
Mooi :) dus dan kan ik mijn collectie veilig backuppen nu _/-\o_

Maak ik er mooi oggjes van op 159 kbit :)

[ Voor 8% gewijzigd door Fairy op 22-07-2003 18:38 ]

Pagina: 1