[internet delen]Ook vanuit een andere plaats

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-08 15:46
Ik wil dus mijn internet delen met mijn broer. Ik woon alleen in Utrecht en hij in Tilburg. Hoe kan ik in windows hem toegang geven tot mijn netwerk, zonder dat ik daar last van heb. Ik kan wel remote assistance oid aanzetten, maar dan neemt ie mijn bureaublad over en dat is niet de bedoeling. Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen. Ik wil mijn broer bv. 500 kB/s geven als snelheid (veel meer kan zijn @home toch niet aan...) Maar ik wil hem dus wel de mogelijkheid geven hem over mijn netwerk te laten surfen (Universiteitsnetwerk met veel mp3's en divx'en)

De gegevens: Mijn computer P!!! 500 met 512 MB geheugen, 1 Netwerkkaart, 100MBit netwerk. OS: Windows (nu nog ff 98se, maar heb ook XP liggen, krijg over paar weekjes nieuwe harddisk)

Die van mijn broer: P!!! 500 met 128 MB geheugen, 1 Netwerkkaart, @home kabel, OS: XP home of pro (weet ik niet zeker, gok home) IP en Subnet Mask weet ik niet.

Ik gok dat dit niet al te moeilijk is, maar je moet ff weten waarnaar je moet zoeken..

[ Voor 4% gewijzigd door Paultje3181 op 22-07-2003 18:07 . Reden: IP's weggehaald ]

Verwijderd

Je wilt dus je bestanden delen, niet echt je internet. Ik zou voor een VPN verbinding gaan. Je zit dan alleen nog even met de snelheid. @Home kan rond de 400 halen, als je verbinding dat aan kan is het geen probleem. Anders kun je misschien eens naar wat tooltjes kijken om de netwerk snelheid te limiteren.

Voordat je hiermee bezig gaat zou ik wel eerst 2000 of XP erop zetten. Wil je het makkelijker, kun je ook naar een FTP server kijken. Daar kun je ook de netwerkverbindingen aanbieden en het limiteren van de snelheid gaat daar ook wat makkelijker.

Ik zou trouwens je publieke IP maar even weghalen, heeft niemand nodig en je weet nooit wat voor volk hier mee kijkt.

• Paultje3181
Nee, ik wil dus juist mijn bestanden NIET delen, alleen ik wil mijn broer toegang geven tot alle sites die ik ook kan bezoeken. Ofwel, Mijn broer in dezelfde IPrange laten vallen als ik. 2000 en XP heb ik nu ff geen ruimte voor. Mijn HDje te klein...

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:01

Predator

Suffers from split brain

Welke IPrange is dat dan ?
Als dat een private reeks is (en dat gebeurt wel es bij campussen) dan heb je pech).
Indien publiek adres: zoals gezegd een VPN, waarbij je dan als router optreedt naar het interne netwerk.

[ Voor 4% gewijzigd door Predator op 22-07-2003 18:09 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Paultje3181
De range is volgens mij 131.211.*.* Maar hoe kan ik dat controleren of het een private reeks is?

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 14:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

is geen private reeks

• Paultje3181
Thnx, Trailblazer voor de helpdeskversie. Is er ook een manier om dit te controleren of weet je dat gewoon? :P Maar ik kan nu uit gaan vogelen hoe je een VPN opzet, maar dat moet wel lukken denk ik...
Pagina: 1