Toon posts:

Zelf wifi AP maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of 't niet mogelijk zou moeten zijn om gewoon met 'n wifi-usb adapter en 'n windows xp pro machine 'n wifi accesspoint te maken.
Heeft iemand voor mij 'n url naar 'n pagina die hierover gaat (of heeft iemand misschien zin om hieronder 'n artikeltje erover te schrijven ;)) ?

dankg

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Met XP pro weet ik niet of het kan. Misschien als je zelf een driver kunt schrijven. Zelf heb ik het gedaan met OpenBSD als OS. De wi driver die daarbij zit kan namelijk kaarten met een PRISM2 chip in AP mode zetten. Mijn OBSD bakkie hier fungeert inmiddels alweer een maand naar volle tevredenheid als AP... kaartje kostte me 40 euro inclusief verzendkosten.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Yeah right.... schrijf 'ff' en artikeltje over hoe je een wifi-ap moet maken :+

edit:

ff iets verkeerd gelezen.... maar dan nog; zal de nodige tijd kosten.

Wel leuk idee trouwens

[ Voor 46% gewijzigd door WFvN op 21-07-2003 21:26 ]

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:05

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Theoretisch is het voldoende om beide netwerkadapters (draadloze + "normale") te selecteren en voor de bridge functie te kiezen (rechtermuistoets).
In de praktijk wilde dit niet bij mij werken...

This footer is intentionally left blank

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op 21 juli 2003 @ 21:25:
Theoretisch is het voldoende om beide netwerkadapters (draadloze + "normale") te selecteren en voor de bridge functie te kiezen (rechtermuistoets).
In de praktijk wilde dit niet bij mij werken...
Volgens mij gaat dat idd niet werken nee, je WiFi nic is dan waarschijnlijk in ad hoc mode... Ik weet niet of er voor windows drivers zijn die je nic in een andere mode kunnen zetten dan Ad hoc of Infrastructure....