• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Hoi,

Ik heb net TomTom2 aangeschaft voor m'n Ipaq, maar het signaal is ongeloofelijk zwak in m'n auto. Ik leg de ontvanger vooraan op m'n dashboard en er gebeurd echt niets, hoe lang ik ook wacht. Leg ik hem dan ff op m'n dak dan krijg ik wel signaal en als ik hem dan weer binnen leg is het ok maar het verzwakt toch een beetje.

Kan er iemand me raad geven over wat ik kan doen om dit te verhelpen?

Misschien iet onbelangrijk, m'n auto is een Peugeot 307. Heb het ook getest in een Renault Megane en daar geen enkel probleem.

Alvast bedankt voor de raad.

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien heb je zo'n warmtewerende voorruit?

( En hier zou je misschien ook een antwoord kunnen vinden:
http://forum.pocketpc-clu...display.php?s=&forumid=23 )

[ Voor 61% gewijzigd door ChrisW op 21-07-2003 21:19 ]

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:48

MADSMILE

Perl 4 life

Regensensor schijnt het ook te kunne zijn bij peogot

"Perl 4 Life"

• RedC
MADSMILE schreef op 21 juli 2003 @ 21:19:
Regensensor schijnt het ook te kunne zijn bij peogot
Is er ook iets aan te doen?

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-02 09:38

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Ik heb een Cassiopaia E200 met een CF gps module. Had in het begin ook een heel zwak signaal, het was bij mij opgelost nadat ik de nieuwe gps driver installeerde. Ik neem eigenlijk aan dat die nieuwere driver al standaard bij TomTom2 zit..Maar je kunt het natuurlijk proberen :
http://www.tomtom.nl/supp...navigator2.php?Language=1

• RedC
ik heb nu v2.02 dus ff proberen met nieuwe driver

Verwijderd

Je kunt ook een externe GPS antenne aansluiten..

• RedC
heb je er een vb van?

• NL1PSR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03-2024
Dat wil ik dan wel eens zien hoe je op een TOMTOM2 ontvanger een externe antenne zet aangezien de aansluiting daar niet voor op de ontvanger zit :| Dat viel mij ook op na aankoop namelijk. Ik heb trouwens geen last van signaal verlies in mijn fordje >:)

Weet je nog die keer samen in de trein. Ik stak me kont uit het raam en jij je hoofd. En iedereen dacht dat we een tweeling waren.

• RedC
NL1PSR schreef op 21 juli 2003 @ 22:21:
Dat wil ik dan wel eens zien hoe je op een TOMTOM2 ontvanger een externe antenne zet aangezien de aansluiting daar niet voor op de ontvanger zit :| Dat viel mij ook op na aankoop namelijk. Ik heb trouwens geen last van signaal verlies in mijn fordje >:)
hmm echt niemand een oplossing?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-02 16:28

E-Vix

Nu met sneeuw!

Probeer eerst eens te updaten naar versie 2.24 van TomTom 2, en naar versie 2.06 van de GPS driver. Beiden zijn gratis te downloaden op de website van tomtom. Best kans dat dit al een deel van je problemen oplost. Werkt het nog steeds niet zoals het hoort, kijk dan eens of er misschien storende bronnen voor in de auto aanwezig zijn. Een optie zou dan zijn om de GPS ontvanger op de achterbank, hoedenplank, of in de achterbak te leggen.
Werkt het dan nog steeds niet, dan zou ik het probleem voorleggen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Misschien heb je net die ene GPS module er bij zitten die maar voor 99% goed werkt en samen met een lichte stoorzender in de auto voor grote problemen zorgt.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

NL1PSR schreef op 21 juli 2003 @ 22:21:
Zoek bv maar eens op pdashop.nl op: antenne
De Rikaline CF GPS kan er eentje (MCX connecter) en anderen.

• pdxnet96
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05-2025
Mijn GPS werkt ook minder goed achter de voorruit
bij mij is het zeker de warmtewering...

OPel Astra

Ja ja ja Nee !!

• RedC
Probleem is dat de stroomkabel niet lang genoeg is om tot achteraan te gaan :(
Als ik hem op m'n dak leg gaat het metteen. Maar denk niet dat zoiets gemaakt is om de buitenlucht te trotseren (regen, wind... temperaturen e.d.)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

RedC schreef op 21 July 2003 @ 22:41:
Probleem is dat de stroomkabel niet lang genoeg is om tot achteraan te gaan :(
Als ik hem op m'n dak leg gaat het metteen. Maar denk niet dat zoiets gemaakt is om de buitenlucht te trotseren (regen, wind... temperaturen e.d.)
Jammer dat hij het niet tot achteraan red. Je zou de kabel kunnen verlengen met een normale PS/2 verlengkabel (ja diegene die je ook voor je toetsenbord en muis gebruikt). Die kun je tussen je adapter en je GPS muis plaatsen.
Maar probeer het anders eerst eens op een andere plaats waar hij het wel haalt. Passagiersstoel, op schoot, etc.

De GPS muis die standaard bij TomTom 2 wordt geleverd kan inderdaad niet tegen de weersinvloeden. Ze bestaan wel, maar dat zou je nog eens een keer een extra € 200,- gaan kosten. (heb ze gezien op de website van Destinator)

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• RedC
Weet niet precies of dit: Haicom GPS Muis Hi 202 + Pocket Loox 600 Kabel

de standard GPS muis is, maar deze heb ik via m'n werk goedkoper kunnen kopen.
Gaan die dingen door de motorkap? misschien kan ik proberen van ze onder de motorkap te bevesteigen... hmm echter die warmte daar :(

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

RedC schreef op 21 juli 2003 @ 22:49:
Weet niet precies of dit: Haicom GPS Muis Hi 202 + Pocket Loox 600 Kabel

de standard GPS muis is, maar deze heb ik via m'n werk goedkoper kunnen kopen.
Gaan die dingen door de motorkap? misschien kan ik proberen van ze onder de motorkap te bevesteigen... hmm echter die warmte daar :(
Nee, dat is niet de standaard GPS muis. Bij de TomTom 1 setjes zat er een Leadtek muis bij, en bij de TomTom 2 setjes een eigen merk GPS ontvanger (staat groot TomTom op) , maar waarschijnlijk is dit gewoon een gerebadgde Leadtek.

Onder de motorkap zou ik het niet proberen. Inderdaad speelt de hitte een grote rol, en bovendien heb je daar veel storingsvelden (denk aan je ontsteking, dynamo, etc). Als je hem weg wilt werken, plaats hem dan tussen de dakbekleding en het dak in.

• RedC
raar toch dat hij 't in die Renault Megane super goed doet en in m'n (nieuwe) 307 niet :(
'k Denk dat ik met m'n kabel net tot aan de achterbank kom, is dat ver genoeg of niet?
eventueel vlak onder het randje van de motorkap waar de ruitenwissers (denk ik) nét niet komen. De 307 heeft links en rechts wel onbenutte plaatsjes daarvoor en aangezien die geen metalen motorkap heeft...

Zou het helpen moest ik naar m'n autodealer gaan en vragen of hij een soort van "geleidingsdraad" leggen in de auto (zoals de radioantenne)

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Speciaal geleidingsdraad zullen ze denk ik niet hebben. Als je motorkap van kunststof is, en je kunt een droog plaatsje vinden waar hij storingsvrij geplaatst kan worden, dan zou ik het gewoon eens proberen. Baat het niet, dan schaad het niet.
Voor GSM's heb je ook plakantenne's. Die plak je op je voor of achterruit, en die brengen het signaal dan (zeggen ze) beter naar buiten. Ik heb ze nog niet zien liggen, maar misschien dat ze ook bestaan voor GPS systemen.

• kmf
  • Niet online

kmf

een oplossing vind je in delen.

Kijk eerst of het aan het software ligt. Leg de GPS dus vol in het zicht, op het dak OID. Krijg je daar wel volledig signaal, dan ligt het dus niet aan het software.

Komt het signaal verlies door daarom door je voorruit. Dan heb je een paar oplossingen.

Als het een warmtewerend voorruit is, is er bij de binnenspiegel meestal een opening gelaten waar signalen wel doorheen gaan. Plaats je gps daar.

Koop een externe antenne en plaats deze op een plaats waar wel goed signaal is.

Of. koop een ps2-verlengkabel of UTP-kabel afhankelijk van je GPS-model en verleng deze naar de hoedenplank OID.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RedC
athlonkmf schreef op 21 juli 2003 @ 23:39:
een oplossing vind je in delen.

Kijk eerst of het aan het software ligt. Leg de GPS dus vol in het zicht, op het dak OID. Krijg je daar wel volledig signaal, dan ligt het dus niet aan het software.

Komt het signaal verlies door daarom door je voorruit. Dan heb je een paar oplossingen.

Als het een warmtewerend voorruit is, is er bij de binnenspiegel meestal een opening gelaten waar signalen wel doorheen gaan. Plaats je gps daar.

Koop een externe antenne en plaats deze op een plaats waar wel goed signaal is.

Of. koop een ps2-verlengkabel of UTP-kabel afhankelijk van je GPS-model en verleng deze naar de hoedenplank OID.
Als ik de ontvanger op het dak zet komt het signaal goed binnen, als ik hem dan binnen leg (nadat ik hem buiten heb gelegd) dan gaat het ietsje beter, het lijkt erop dat eens hij een signaal beet heeft hij het beter kan vasthouden.

• Arfman
  • Laatst online: 00:42

Arfman

Drome!

1 woord: re-radiating antenna. Die heb je nodig.

Da's een externe (plak)antenne op je achterruit, deze vangt het GPS signaal op en zendt het uit in je auto. Je hoeft dus niets aan de setup van je iPaq/GPS muis te veranderen.
Deze dus: http://www.pdashop.nl/product/1975

Laat ons even weten als je hem hebt, heb er hier op de zaak waarschijnlijk ook nog een paar nodig binnenkort :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-10-2025
Wat Arfman verteld is inderdaad waar.

Het probleem is denk ik jouw warmtewerende voorruit.
Veel Franse auto's hebben dat namelijk.
Echter elke Franse auto heeft een zogenaamde "tol"-gat.
Hiermee kunnen ze ongestoord over de autowegen rijden en wordt het geregistreerd bij elke tolpost dat hun er voorbij zijn gekomen.
Je moet even in het boekje van de Peugeot opzoeken waar het tol-gat zit (meestal net onder de binnenspiegel).
Probeer het eens op de muis daar te houden en kijk of je signaal hebt.
Ook kun je proberen (zoals eerder hier verteld) om de muis te verlengen en op de hoedenplank te leggen. Meestal kan dit met een PS2/UTP verlengkabeltje.

Meer informatie kun je vinden (en waarschijnlijk ook de oplossing) in het forum van www.pocketpcclub.nl

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

• antimute
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-02 17:15

antimute

Developer

Collega van mij heeft ook een 307 met hetzelfde probleem, maar hij heeft een 307sw en dat doorzichtige stukkie dak heeft geen storende laag dus daar doet ie het wel.

i9 9900K, ASRock B365 Phantom Gaming 4, 32GB DDR4, EVGA RTX3070Ti XC3 ULTRA GAMING

• RedC
ok wat ik nu ff ga proberen:

- dat tolvrij gat vinden
- proberen van hem via verlengkabel naar de hoedeplank te brengen

en als dat niet werkt ff langs de garage :( en eventueel die antene aanschaffen waar Arfman van sprak. Dus die antenne moet ik aansluiten ipv die gps muis?

ik hou jullie op de hoogte (is altijd handig om weten voor de toekomst)

• Arfman

Arfman

Drome!

Die externe antenne plak je op je achterruit. Zie deze als een soort versterker voor je GPS muis die op je dashboard ligt. Je hoeft dus niets te veranderen aan je iPaq/GPS muis setup, het enige wat verandert is dat je GPS muis nu het signaal wel ontvangt :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• RedC
Ik heb even gechecked in het boekje van de auto en m'n GPS muis op het stukje "anti statische raam" geplakt aan de binnenspiegel en nu werkt ie perfect. Constant tussen 5 en 9 satelieten. héél af en toe valt ie ff een 2 tal seconden weg maar dat is denk ik niet abnormaal.

Ben hem net ff gaan testen in het centrum van Brussel en hij werkt echt perfect!
Bedankt voor de hulp iedereen!

• Arfman

Arfman

Drome!

Even een (misschien) stomme vraag: hoe heb je de kabel van je GPS muis naar je iPaq weggewerkt ? Was deze lang genoeg om langs het raam te leiden of bungelt er nu een kabel voor je smoel ? :P

• RedC
Arfman schreef op 22 July 2003 @ 17:04:
Even een (misschien) stomme vraag: hoe heb je de kabel van je GPS muis naar je iPaq weggewerkt ? Was deze lang genoeg om langs het raam te leiden of bungelt er nu een kabel voor je smoel ? :P
Wel ondanks die héél grote voorraam |:( heb ik de kabel mooi langs de rand kunnen leggen, zo via het handschoenvak tot aan m'n middenconsole, je ziet hem niet lopen.

Nu had ik de GPS ontvanger vast gekleefd met een gewoon plakbandje maar nu blijkt dat ie toch weer los komt... Is er misschien nog een andere manier waarop je dat ding kunt laten hangen want die zuignap alleen doet het niet :O

• Hillie
  • Laatst online: 03:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Dubbelzijdig plakband.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• kmf
  • Niet online

kmf

dubbelzijdig of normaal plakband smelten in de zon heb ik gemerkt.

Je kan speciaal sterk dubbelzijdig plakband halen, maar die wil je neit op je mon itor hebben.
Wat je kan doen is een metalen plaatjes van een postzegelformaat ergens op je dashboard bevestigen met dubbelzijdig plakband en gewoon de GPS daar op klikken. Is immers magnetisch.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• RedC
athlonkmf schreef op 23 July 2003 @ 10:23:
dubbelzijdig of normaal plakband smelten in de zon heb ik gemerkt.

Je kan speciaal sterk dubbelzijdig plakband halen, maar die wil je neit op je mon itor hebben.
Wat je kan doen is een metalen plaatjes van een postzegelformaat ergens op je dashboard bevestigen met dubbelzijdig plakband en gewoon de GPS daar op klikken. Is immers magnetisch.
Hij hangt achter m'n binnenspiegel want ik heb een warmtewerende raam :( dus gaat er niets anders dan iets van tape

[ Voor 12% gewijzigd door RedC op 23-07-2003 14:16 ]

• HamsterDance2
  • Laatst online: 24-02 21:50
Ik heb zo'n traditionele gps muis met vdo dayton. verkoper gaf aan dat een stukje verbogen plastic met spiegellijm (goh. achteruitspiegel met schroefjes ;-) ) een oplossing was=tolgatdoorkijkluikjeplekje.

• kmf
  • Niet online

kmf

RedC schreef op 23 July 2003 @ 14:15:
[...]

Hij hangt achter m'n binnenspiegel want ik heb een warmtewerende raam :( dus gaat er niets anders dan iets van tape
Een GPS hoeft niet bij het voorraam geplaatst te worden. Op de hoedenplank bij het achterruit werkt het ook prima.

• HamsterDance2
lijkt mij niet handig om kabels te verlengen->storing en hoedenplanken(ligt hier ooit nog wel zo'n ding op) worden ook regelmatig uit de auto genomen->ellende?

• kmf
  • Niet online

kmf

HamsterDance2 schreef op 29 July 2003 @ 01:00:
lijkt mij niet handig om kabels te verlengen->storing en hoedenplanken(ligt hier ooit nog wel zo'n ding op) worden ook regelmatig uit de auto genomen->ellende?
Een GPS muis gebruikt meestal ofwel PS2 ofwel UTP-aansluitingen. Deze zijn dus heel makkelijk te verlengen.
Als je de GPS muis onder de hoedenplank kan plaatsen is dat juist uitstekend tegen diefstal. Een groot zwart ding op de dashboard/onder de binnenspiegel valt juist veel meer op.
En van een hoedenplank heeft een muis minder storing dan de ruitenwissers, veel mensen die dit gedaan hebben, krijgen een beter ontvangst naar het schijnt.

Bij mij zit ie gewoon onder het voorruit achter een parkeersticker. Zie je van buiten niks van. Maar ik heb dan ook geen last van zwak signaal

• HamsterDance2
[quote]athlonkmf schreef op 29 juli 2003 @ 01:17:
[...]

>Een GPS muis gebruikt meestal ofwel PS2 ofwel UTP-aansluitingen. Deze zijn dus
>heel makkelijk te verlengen.

Het is niet altijd het touw wat het hem doet maar vaak de signalen die erover heen moeten 8)7 In serieel land hebben ze daarom current-loop uitgevonden >:)

[ Voor 3% gewijzigd door HamsterDance2 op 30-07-2003 19:29 ]

Pagina: 1