[X/gnome] beeld 'verschoven' in plaats van in het midden?

Pagina: 1
Acties:

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
nouja, zoals de topictitel zegt... me laptop was een keer vastgelopen en sindsdien wil om een of andere reden willen gnome en X het beeld niet meer goed hebben met als gevolg:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ataraxia/images/dscw0006.jpg
De muis (rood omlijnt) staat in het midden, de plek waar die altijd start als X en gnome gestart worden...

Met een pijltje heb ik de balk die onderin het scherm staat aangegeven... de onderkant van die balk is dus nog steeds de onderkant van het scherm... en het terugkerende icoontje dat met een cirkel en pijl is aangegeven is ook een duidelijk teken...

Dit gebeurt zowel in X als in gnome, hij start zo terwijl ik de config niet verandert heb, en met dezelfde config heeft hij gewerkt...

zowel google als search hier hebben geen resultaat gegeven...

[ Voor 5% gewijzigd door Fludizz op 21-07-2003 20:24 ]

Verwijderd

is je scherm in een CLI wel normaal?
dat het dus niet aan je scherm ligt..
al andere refresh rates en syncs geprobeerd?

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 20:47:
is je scherm in een CLI wel normaal?
dat het dus niet aan je scherm ligt..
al andere refresh rates en syncs geprobeerd?
Commandline deugt wel gewoon... het vreemdste is dat ik die refreshrates en de syncs niet aangepast heb, en dat hij gewoon "uit zichzelf" dit is gaan doen na een system crash... :/

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Waarschijnlijk lost het draaien van xvidtune , en de bijbehorende aanwijzingen je probleem wel op.
Al vind ik het vreemd dat zoiets 'opeens' gebeurd :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Fludizz
  • Niet online
moto-moi schreef op 22 July 2003 @ 19:58:
Waarschijnlijk lost het draaien van xvidtune , en de bijbehorende aanwijzingen je probleem wel op.
Al vind ik het vreemd dat zoiets 'opeens' gebeurd :?
mja daarom juist...

xvidtune staat aan als ik de config moet geloven...

[ Voor 17% gewijzigd door Fludizz op 24-07-2003 01:05 ]

Verwijderd

man xvidtune

xvidtune kan niet aan staan, want het is een programma---geen optie. Wat in het configuratiebestand staat is een optie om xvidtune toe te staan te draaien.

• Fludizz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 01:10:
man xvidtune

xvidtune kan niet aan staan, want het is een programma---geen optie. Wat in het configuratiebestand staat is een optie om xvidtune toe te staan te draaien.
k :) das iets wat ik dus ook niet wist :X ben nog vrij nieuw bij Linux :P dus... maargoed... zal ff lezen...
Pagina: 1