Toon posts:

linux partitioneer probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
tja, ik heb vandaag linux mandrake 9.1 geinstalleerd
hierbij heb ik geklikt op "vrije ruimte gebruiken"

het probleem is dat er naast de harddisk waarop linux moest komen naast mijn windows nog een andere hd in de computer zat. deze was voor de helft ntfs en voor de helft fat32
nu blijkt dat linux deze helemaal in ext3 heeft geformateerd
vreemd....
nu zie ik op deze paritie slechts een deel van mijn data terug, ik geloof dat het het deel is van fat 32

nu de vraag: kan ik op een of andere manier mijn data nog recoveren (van de ntfs patritie)
ik dacht aan die methode die ik bij raid al eens gehoord heb: gewoon dezelfde patities er terug op trekken en veel geluk hebben?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

Ik zou het vermoeden hebben dat er niets met de ntfs partitie gebeurt is.

Misschien is ie gewoon niet gemount.
Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 20:15:
nu zie ik op deze paritie slechts een deel van mijn data terug, ik geloof dat het het deel is van fat 32
Je ziet dus de gegevens van één van de twee partities. De andere partie heeft een ander mount point (of is dus niet gemount).

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Laat de output van fdisk -l /dev/hdX eens zien (vul voor X de letter voor de betreffende drive in.)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als hij ext3 geformateerd is zie je er helemaal geen data meer op staan. Zie je er wel wat op staan dan is de partitie waarschijnlijk gewoon gemount. (Vermoedelijk ergens in /mnt/)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

eventje kwikdisk :? (help me out guys) openen, ik weet niet precies meer hoe dat tooltje heette maar het zit ergens in kde
daarmee zie je direct je hd's en kan je ze ook eenvoudig mounten

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

'fdisk -l /dev/hd?' in console is dan makkelijker Sir Isaac ;)

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:51
Mandrake 9.1 heeft volgens mij experimenteel NTFS-write support. Maar dan krijg je een hele grote waarschuwing als je dat aanzet. Lijkt me dat je dat toch opgevallen moet zijn... Denk dat het gewoon een verkeerd mount-point oid is.

Verwijderd

De kernel heeft experimental NTFS write support!! Dat kan je dus op elke distro aanzetten, alhoewel dat idd niet echt aan te raden is. Als de NTFS partitie er dus nog gewoon is, en Methal wil gewooon zijn NTFS data recoveren, dan kan hij gewoon NTFS read support aanzetten, die partitie mounten en de data naar een 'veilige' fat32 en/of ext3 partitie zetten.
Pagina: 1