Toon posts:

[XP/Win2k] Geen auto shutdown meer na install RedHat?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een eigenaardig probleem. ik heb vandaag een verse installatie van windows2000as en winxp geinstalleerd. helemaal geconfigureerd, microsoft updates, virtual machine geinstalleerd. alles draait perfect. ik kon met deze twee os'n naast elkaar ook mijn pc automatisch laten afsluiten.

nu installeer ik linux redhat 7.2 met grub als bootloader. allemaal perfect ik kan nu zowel windows als linux starten, alleen wil windowsxp niet automatisch meer afsluiten.

wat heb ik al geprobeerd:

apm ingeschakeld bij energiebeheer --> geen effect

verborgen apparaten weergeven in apparaatbeheer nt/apm ondersteuning inschakelen zet ik een vinkje. ik restart mijn pc en in apparaatbeheer zie ik een uitroepteken.

Ik weet niet of dit aan redhat kan liggen, maar via de search heb ik geen antwoord gevonden die antwoord geeft op mijn vraag. ik heb vakaer op deze pc installaties uitgevoerd en het blijkt altijd dat op 1 of andere manier door redhat? windows xp niet automatisch meer wil afsluiten (klinkt raar maar ik weet het ook niet)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 20:14 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Titel iets aangepast aangezien het er op lijkt dat ReDHat de boosdoener is... Wel vaag :)
En als je het apparaat met uitroepteken verwijderd en opnieuw opstart? Misschien wordt het apparaat dan wel probleemloos geinstalleerd...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
ja inderdaad echt vaag. als ik het apparaat (nt/apm legacy) weghaal en reboot komt ie weer terug met een uitroepteken. als ik zeg schakel dit apparaat in dan is de uitroepteken weg. na restart is het weer terug. maar volgens mij is redhat echt de boosdoener....of toch virtual machine? want voor zover ik herrinner zijn dit de programma's die ik als laatst op windowsxp heb geinstalleerd... damn en ik had alles nog wel zo mooi en netjes geinstalleerd |:( ik zoek zowat heel internet af en microsoft kb kent het probleem ook niet zo te zien.... voor mij gevoel is er 1 of ander applicatie dat tijdens het afsluiten iets teveel tijd inneemt en daardoor winxp niet kan afsluiten....

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 20:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
mensen, het is opgelost!
het is gelukt met fdisk /mbr. ik start windows xp kom in windows en de pc sluit automatisch af....

toch blijft het vaag, hoe kan de bootloader van linux (grub) nou iets te maken hebben met het niet automatisch afsluiten van windowsxp/windows2k....*knip*
Het bedrijf waar Steve Ballmer CEO is heet Microsoft en kort je af met MS. Termen als M$ en Mickeysoft zijn enkel kinderachtige verbasteringen en voegen niets toe. Dus ajb niet doen. Ditzelfde geldt ook voor Linsux etc. Een gefundeerde discussie over pro en cons mag natuurlijk, maar dit is enkel flamen.

[ Voor 42% gewijzigd door Han op 22-07-2003 09:54 ]