Toon posts:

XP Bootloader

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya na eindelijk op vakantie te zijn, zit ik nog met een groot probleem nl:

Op een PC staan XP en Windows 98 en worden dmv van een dual boot opgestart, nu is het zo dat mijn oom 98 nooit gebruikt dus ben ik deze gaan formateren.

ff Fdisk opstarten en maar een de goede primaire station aangeven, maar dit ging dus niet omdat het een EXT Extent partitie is op die PRIMARY partitie.

Ik dacht dit goed te maken door de 98 cd erin te doen en maybe opnieuw te installen of de Bootloader te herschijven maar dit lukt me niet...

iemand een idee hoe ik het weer werkend kan krijgen ZONDER de rest te formatten?

ps. de XP CD heb ik niet...

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Volgens mij kan dit al met de XP bootfloppies :)

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En die kan je downloaden: www.bootdisk.com :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

ik heb het ook eens geprobeerd. je kunt proberen met het dos-progr. bootcfg onder XP! je moet wel handig zijn met dos-commando's. Hiermee kun je een nieuw opstartpad toevoegen. Helaas lukte het bij mij niet, maar misschien heb jij meer verstand van DOS.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, het zou kunnen ik ga dit meteen ff tryen, brb

ja DOS is wel goed te doen hoor :)

maar uhm je cfgboot maar ik kan XP niet in, dus ook niet die partitie lezen

Btw: XP heeft geen DOS

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2003 19:52 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

Hier staat een stuk hoe je een eventuele nieuwe bootsector kan schrijven en een andere boot.ini kan maken voor alleen XP:
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 21 July 2003 @ 20:24:
Hier staat een stuk hoe je een eventuele nieuwe bootsector kan schrijven en een andere boot.ini kan maken voor alleen XP:
Problemen met booten, hoe kan je ze oplossen.
N.B.: Deze funtionaliteit zit alleen op de Windows XP cd, maar kan wel gebruikt worden op een 2000/NT configuratie. Mocht je niet beschikken over een Windows XP CD, dan kan je altijd zelf nog in de weer met notepad of edit.

stond er ook nog bij.. ja maybe dan zelf een gaan schrijven maar ik kan die hdd niet op dus ik kam hem ook niet edditen
Pagina: 1